2020-09-16, 14:01
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Kan vara sprickor i tarmen också inte helt ovanligt men helt ofarligt du kanske ätit något som inte tarmarna klarat bryta ner.
Citera
2020-09-16, 15:45
Medlem
Flashbackatmes avatar
Idag var det helt borta🖒
Citera
2020-09-16, 16:31
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Det hände mig också en gång, det såg ut som att jag hade haft ett missfall.. blev klammig och svettig, drog en snabb lögn (ville av någon anledning inte berätta för chefen att jag var döende) om att jag hade ont i huvudet och körde från jobbet.

När jag kört en stund kom jag på att jag hade ätit ett gäng kokta rödbetor dagen innan.
Ha ha, jag kan relatera.

Det har hänt minst två gånger att jag trott att jag skitit blod i stora mängder. Båda gångerna satt jag i flera timmar på jobbet i vemod och funderade på om jag fått tarmcancer och hur länge jag skulle leva.

Sen kom jag på att jag ätit blåbär och druckit någon röd juice.
Citera
2020-09-16, 16:54
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarleyCinnamon
Okej. Upplevt samma sak. Då var det bara hemorrojder. Ofarligt och går över av sig självt.
Hemorrojder är ett åderbråck och måste opereras. Jag har själv varit med om det två gånger.
Hur kan du tro att ett åderbråck går över av sig självt?
Citera
2020-09-16, 16:57
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Fick se nu när man tagit en nattlig skit att det tydligen har kommit en större mängd blod ur röven så undrar vafan som hänt? Första gången någonsin det kommer så stor mängd så lite fundersam blir man allt.....
Ändtarmscancer kan inte uteslutas. Ta snarast kontakt med din husläkare.
Citera
2020-09-16, 17:02
Medlem
-=Damian=-s avatar
behöver inte vara farligt. Jag har Chrons Sjukdom och har blod i avföringen ibland.. av flera orsaker. såren i tamsystemet gör att avföringen kan färgas mörkare och kommer inte lika lätt på pappret.. men går man mycket på dass så kan man få sprickor i ändtarmsöppningen och / eller hemorojder vilket blöder vid ändtarmsöppningen. detta blir rött och färskt blod som syns på pappret och i toaletten.

Håller det i sig eller om du känner andra obehag från mage / tarm så sök vård.
Citera
2020-09-16, 17:04
Medlem
Questioneers avatar
Brukade blöda en massa ur näsan när jag drack massvis med energidrycka. Kan ju vara så att blodet blir tunnare då är det större risk att man börjar blöda.
Citera
2020-09-16, 17:11
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Hemorrojder är ett åderbråck och måste opereras. Jag har själv varit med om det två gånger.

beror ju på omfattningen. har också haft hemorrojder. använde en salva som löste det på en vecka. Har du däremot en hel vinbärsklase i arslet så får man operera. hemorrojder kan också vara små och lätta att bli av med genom självläkning eller en salva som torkar ut dessa
Citera
2020-09-16, 17:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Söker du vård kommer du att bli noggrant undersökt. Blod i röven är cancer tills motsatsen har bevisats. Du kan ju baserat på det välja att söka eller inte söka vård så snart som möjligt.
Citera
2020-09-16, 20:04
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nej det behövs inte alltid opereras. Dom går ofta över på av sig själv.
Citera
2020-09-16, 20:38
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Rött eller svart? Var blodet "inbakat" i korven eller kom det rinnandes? Har du ätit något avvikande? Mitt bajs blir läskigt svart när jag ätit mycket blodpudding.

Frågar åt en vän ,

Om det är inbakat med resten av sörjan och är en tydlig röd "färsk" färg, som kommer främst efter en längre sittning. Är det allvarligt?
Citera
2020-09-16, 21:20
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Frågar åt en vän ,

Om det är inbakat med resten av sörjan och är en tydlig röd "färsk" färg, som kommer främst efter en längre sittning. Är det allvarligt?
Tillräckligt allvarligt för att man ska kolla upp det om det är återkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in