2020-09-15, 23:30
  #13
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
ja nu sitter vi här flashback eliten. Och diskuterar Jimmies insats.
Har vi inget bättre för oss undrar jag. Men nej det har vi inte.

Han borde blivit mer pressad. Varför har ni inte fått någon makt vad gör ni för fel.
Ni har ingen strategi i SD. Det är dags att avslöja Jimmie som en värdelös strateg i det kritiska slutskedet dvs Maktövertagandet. Det kommer han aldrig lyckas med. Han kommer aldrig till skott.

Maktövertagandet bara låter vänta på sig. Av någon underligg anledning.

Kan vi diskutera Nike Nylander istället? svt:s egen lilla vänsternolla, passa på nu lilla Nike nyfiken spy galla men efter 3 november när Donald Trump blir omvald kommer proppskåpet brinna på svt:s värdegrundssekt
Citera
2020-09-15, 23:31
  #14
Medlem
mr.demons avatar
Fan vad jobbigt det måste vara att vara partiledare för SD. Alltid är det nån idiot som ska lämna spår efter sig på nätet. Och Jimmie får börja om från ruta ett. Att han orkar.
Citera
2020-09-15, 23:33
  #15
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man kan inte beskylla Nike för att ställa frågor. Problemet är ju att Jimmie är så fruktansvärd ur form. Frågorna borde han klara av hur lätt som helst. Men svetten bara rann och hans blick fladdrade runt när han pratade.

Jimmie Åkesson har blivit slö och tråkig. Glöden som fanns förut ser man aldrig numera.

Visst han har varit/är sjuk, men han är nästan precis likadan ändå. Han kanske har suttit för länge som partiledare och borde bytas ut?
__________________
Senast redigerad av BloodRedMoon 2020-09-15 kl. 23:48.
Citera
2020-09-15, 23:41
  #16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Jimmie Åkesson har blivit slö och tråkig. Glöden som fanns förut ser man aldrig numera.

Visst han har varit/är sjuk, men han är nästan precis likadana ändå. Han kanske har suttit för länge som partiledare och borde bytas ut?

Han borde börja motionera, äta nyttigare och kanske raka sig lite oftare. Då mår han säkert bättre, svettas inte lika mycket och det blir bättre för både honom själv och för partiet. Vem vill rösta på en slusk?
Citera
2020-09-15, 23:42
  #17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kan vi diskutera Nike Nylander istället? svt:s egen lilla vänsternolla, passa på nu lilla Nike nyfiken spy galla men efter 3 november när Donald Trump blir omvald kommer proppskåpet brinna på svt:s värdegrundssekt
Vi borde diskutera SDs urusla strateg aka Jimmi Pkesson.
Han ser framgång i att han får äta lunch med Ebba och Ulf efter hur många år i riksdagen?

men Nike gjorde ingen jätte insats. hon hade flera öppna dörrar att slå in.
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2020-09-15 kl. 23:45.
Citera
2020-09-16, 00:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fan vad jobbigt det måste vara att vara partiledare för SD. Alltid är det nån idiot som ska lämna spår efter sig på nätet. Och Jimmie får börja om från ruta ett. Att han orkar.
Mest jobbigt är det ju med all vänstervriden media i det här skitlandet. När ex. islamister infilterar partier och myndigheter så blir det knappt en rubrik (som waberi som fick husera fritt i många år och säkerligen halva ssu) medans om ngn säger ngt "rasistiskt" (alltid vita mot färgade och ej tvärtom) blir det ett jävla liv. Hur ska det bli ordning om det är journalisternas enda prioritering medan allt fuskande och brottslighet fortsätter?! Det kommer ju aldrig bli rätsida på utvecklingen mot bananrepublik..
Citera
2020-09-16, 00:17
  #19
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Mest jobbigt är det ju med all vänstervriden media i det här skitlandet. När ex. islamister infilterar partier och myndigheter så blir det knappt en rubrik (som waberi som fick husera fritt i många år och säkerligen halva ssu) medans om ngn säger ngt "rasistiskt" (alltid vita mot färgade och ej tvärtom) blir det ett jävla liv. Hur ska det bli ordning om det är journalisternas enda prioritering medan allt fuskande och brottslighet fortsätter?! Det kommer ju aldrig bli rätsida på utvecklingen mot bananrepublik..

Du får ta och hoppa in i riksdagen och styra och ställa då. Har inget bättre svar.
Citera
2020-09-16, 00:18
  #20
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Vi borde diskutera SDs urusla strateg aka Jimmi Pkesson.
Han ser framgång i att han får äta lunch med Ebba och Ulf efter hur många år i riksdagen?

men Nike gjorde ingen jätte insats. hon hade flera öppna dörrar att slå in.
Ja, t.ex. att JÅ ljög angående FHM:s regler för att återgå till jobbet och minst fem ggr hävdade att han följt regelverket till punkt och pricka, när han i själva verket skitit i det. Man ska nämligen stanna hemma om man har förkylningssymtom. Man kan gå till jobbet om man har rester av torrhosta och varit feberfri två dygn.
Dessutom kunde hon ha tryckt mer på att SD haft 300 företrädare som ertappats med att vara rasister, medan hans invändningar om att "andra partier" hyst islamister i sina led kunde ha jämförts i antal - det är då inte mer än någon enstaka genom åren.
Vilka islamister har f.ö. sossarna haft i sina led? Det upprepade han minsann mer än andra partiers exempel. Jag kan inte komma på någon sosse som visat sig vara islamist, om man inte devalverar begreppet väldigt mycket.
Bajspappan Snor-Jimmie framstod med all rätt som en ren pajas ikväll. Och då var Nike ändå rätt snäll.
Citera
2020-09-16, 00:26
  #21
Medlem
BloodRedMoons avatar
Den enda lösningen på invandringen är storskalig och icke-frivillig återvandring. SD:s förslag om frivillig återvandring genom incitament räcker så klart inte, det förstår varenda en med en normalt fungerande hjärna.

Invandrarna har det för bra här i Sverige för att vilja lämna landet frivilligt. Man måste tvinga dem.
Citera
2020-09-16, 01:57
  #22
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man kan inte beskylla Nike för att ställa frågor. Problemet är ju att Jimmie är så fruktansvärd ur form. Frågorna borde han klara av hur lätt som helst. Men svetten bara rann och hans blick fladdrade runt när han pratade.


jag är ingen stor sd vän precis men tycker inte det såg ut som om åkesson hade några större problem med att hantera de där frågorna. sådana frågor har han fått så många gånger så det är skåpmat för han. Tror han kanske blev besviken över att få hoppa ned i sandlådan igen bara. Att han svettas tror jag inte har så mycket med nervositet eller att han tycker frågorna är så svåra utan hör ihop med smink och belysning.

Inget jag tänkte på när jag kollade på intervjun på aktuellt.

Jätte tråkig intervju när de kunnat göra så mycket mer. Hade varit mycket mer intressant o höra hans svar på att sd politik inte förändrat så mycket o praktiken osv. det hade åtminstone blivit en mer intressant diskussion.
Citera
2020-09-16, 03:00
  #23
Medlem
Zaedrewss avatar
Så man gör ett politiskt program för sakfrågor sedan kommer det handla om varför Åkesson råkade hosta. Ettan på opartiska SVT. Åkesson erkänner! Han borde ha testat sig! Det är journalistik det. Öst sådan.
Citera
2020-09-16, 08:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
jag är ingen stor sd vän precis men tycker inte det såg ut som om åkesson hade några större problem med att hantera de där frågorna. sådana frågor har han fått så många gånger så det är skåpmat för han. Tror han kanske blev besviken över att få hoppa ned i sandlådan igen bara. Att han svettas tror jag inte har så mycket med nervositet eller att han tycker frågorna är så svåra utan hör ihop med smink och belysning.

Inget jag tänkte på när jag kollade på intervjun på aktuellt.

Jätte tråkig intervju när de kunnat göra så mycket mer. Hade varit mycket mer intressant o höra hans svar på att sd politik inte förändrat så mycket o praktiken osv. det hade åtminstone blivit en mer intressant diskussion.

I Aftonbladet såg jag i morse att de gick ut med typ Åkesson svettas när han får frågor om corona...

Min upplevelse av Åkesson är att han för det mesta svettas när han sitter i studiovärmen. Det borde Aftonbladet sett många gånger tidigare. Varför göra en stor sak av det just vid detta tillfälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in