2006-05-10, 22:43
Bannlyst
Hej!
Jag har nyligen börjat träna, både styrka och kondition och bestämde mig för att få ordentliga resultat så jag införskaffade mig Ephedra Supercaps. Vilket jag tänkte också kunde hjälpa mig få mer energi då jag både studerar heltid och jobbar.

Idag tog jag iallafall min första kapsel (röd med lakritslukt) och jag känner mig både typ trött och pigg samtidigt.. lite nervig i kroppen typ skakig i händer och så. Vad jag förstått är detta normalt? jag har dock inte fått något riktigt energirus, är det konstigt? det var alltså ca tre timmar sen jag vågade svälja kapseln.. jag skulle kunna somna när som helst om jag ville..

Sen funderar jag på kombinationen Ephedra Supercaps och bilkörning, det står ingenting på burken om några varningar. Någon som vet om man kan åka dit för att man använder ephedra-produkter om man blir stoppad i en trafikkoll? (alltså syns det om man får blåsa eller så, jag vet ju att vissa mediciner ger utslag)

Det finns många trådar om Ephedra men jag hittade ingen om just bilkörning därför valde jag att lägga ut en ny tråd
Citera
2006-05-10, 23:47
Medlem
glukosbennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saramalovgren
Hej!
Jag har nyligen börjat träna, både styrka och kondition och bestämde mig för att få ordentliga resultat så jag införskaffade mig Ephedra Supercaps. Vilket jag tänkte också kunde hjälpa mig få mer energi då jag både studerar heltid och jobbar.

Idag tog jag iallafall min första kapsel (röd med lakritslukt) och jag känner mig både typ trött och pigg samtidigt.. lite nervig i kroppen typ skakig i händer och så. Vad jag förstått är detta normalt? jag har dock inte fått något riktigt energirus, är det konstigt? det var alltså ca tre timmar sen jag vågade svälja kapseln.. jag skulle kunna somna när som helst om jag ville..

Sen funderar jag på kombinationen Ephedra Supercaps och bilkörning, det står ingenting på burken om några varningar. Någon som vet om man kan åka dit för att man använder ephedra-produkter om man blir stoppad i en trafikkoll? (alltså syns det om man får blåsa eller så, jag vet ju att vissa mediciner ger utslag)

Det finns många trådar om Ephedra men jag hittade ingen om just bilkörning därför valde jag att lägga ut en ny tråd

Jag tror att dessa tabletter funkar bra på vissa och mindre bra på andra. Nu går jag lite offtopic: Jag själv har nästan tryckt i mig en helburk "Lepigen Superstark" Och jag känner mig piggare, och orkar mera. Jag tar 2st tabletter på morgonen, 2st före lunch, 2st före träning. Detta funkar super bra för mig. Som sagt, det ökar min prestation rätt så kraftigt!

Ett tips för dig är att dricka väldigt mycket vatten, och ta tablett(erna) varje morgon då du vaknar, innan promenad eller frukost. Jag tror den själva
"riktiga" effekten kickar igång efter cirka 1-2 dagar. (För mig gjorde de det.)

Angående bilkörning då man tagit dessa tabletter ska nog inte påverka. Jag har läst att om man blir lite "dimmsynt" så ska man undvika att köra bil. Men notera att man kan bli det om man tar RENT effedrin.

Jag önskar dig lycka till och hoppas detta gav svar på dina frågor!

EDIT: Vanliga "bi"-effekter är svettning, yrsel, hjärtklappning. Detta bildas p.g.a att du få mer adrenalin i kroppen. Kom ihåg att äta bra, och inte för lite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in