• 1
  • 2
2020-09-14, 22:48
Medlem
Deon Limes avatar
Har gett upp på detta land och orkar inte längre gå på stranden etc. där man stöter på muslimer och gör bara snabba matinköp för att ha så lite som möjligt med dem att göra. Tack å lov bara svenska arbetskamrater och i övrigt väljer jag mina intressen och sysslor där jag har minimalt med dem att göra.

Det är för sent att rädda detta land och är iaf tacksam att jag hade en bra barndom då man på sin höjd såg nån chilenare eller arbetskraftsinvandrad spanjor ibland.

Väntar in pensionen och sen dra. Osäker på vilket land bara. Polen, Ungern, Tjeckien, Ukraina, Lettland eller något annat etniskt kristet homogent land. Vilka plus och minus finns det länderna emellan. Andra viktiga faktorer är sjukvården, språkkunskapen på engelska i respektive land, kostnad för mat och bostad, trevligt folk och kollektivtrafik.
Senast redigerad av Deon Lime 2020-09-14 kl. 22:52.
Citera
2020-09-14, 23:02
Bannlyst
Vi är nog många som tänker som du. Problemet är att standarden i forna östländer fortfarande är lägre än i Sverige. Sen är det problemet med språket och hur du skall betala för äldrevård etc etc etc.

Sverige är ett stort land. Flytta till nån ort på landet, där kulturberikare inte vill bo!
Citera
2020-09-14, 23:02
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Polen och Tjeckien har jag fått för mig är mer som det gamla Sverige, vet inte om det stämmer. Ungern vill jag inte flytta till även om det verkar poppis bland nationalister. Följer tråden.
Citera
2020-09-14, 23:07
Medlem
Varför lämna landet?
Flytta till norra Sverige, någon trevlig skärgårdsö eller ut på landet.
Annars kan du fundera på Färöarna. De klarar sig bra nu under Corona också.
Citera
2020-09-14, 23:09
Medlem
Mina föräldrar har köpt lägenhet i Polen. Standarden är nästan som i Sverige. Plus att mat och sprit är billigt, kanske det som är värt något när man inte har så mycket fast inkomst längre som pensionär.

Numera pratar alla engelska och gillar etniska svenskar men börjar ogilla Sverige som nation.
Citera
2020-09-14, 23:13
Medlem
darksecrets avatar
Sveriges små orter är nog relativt fria från muslimer. Men vill du till varmare breddgrader är Portugal ett bra altenativ.
Citera
2020-09-14, 23:16
Polen skulle jag säga. Lägsta pensionslönen är som två polska månadslöner ungefär. Så där kan man leva gott om man har bra pension. Knappt några muslimer över huvud taget.
Citera
2020-09-14, 23:21
Medlem
Barney Calhouns avatar
Finland är nog bäst.
Samt Luxemburg skulle jag tro.
Såg inte många utomeuropeiska där.
Citera
2020-09-14, 23:22
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsig
Varför lämna landet?
Norra Sverige funkar inte.
Då ska det isåfall vara en liten by.
Citera
2020-09-14, 23:36
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsig
Varför lämna landet?

Norra Sverige hade varit bättre men jag vet inte. Det är samma ankdamm med identitetsdravel, woke skit, sandlådefasoner, alla springer och är kränkta hela tiden, alarmism om de mest fåniga ting och navelskådning om ord. Har tyvärr alltid varit nyhetsnarkoman men blir mest bara deprimerad av att ta del av samhällsdebatten numera. Tokar som hade suttit på mentalsjukhus på 70-talet har idag belönats med att skriva på ledarsidor eller vara influencers till andra tokar.

Fast folket där är väl mer betongsossar vilket jag kan stå ut med.
Senast redigerad av Deon Lime 2020-09-14 kl. 23:43.
Citera
2020-09-14, 23:43
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyridoxin
Polen skulle jag säga. Lägsta pensionslönen är som två polska månadslöner ungefär. Så där kan man leva gott om man har bra pension. Knappt några muslimer över huvud taget.

Låter bra. Att bostadsstandarn är lite lägre gör inte så mycket. Viktigare är att det blir en bra slant över att leva gott på. Självklart hade jag hellre levt det goda pensionärslivet i t ex Island men det kostar därefter.
Citera
2020-09-15, 00:17
Medlem
Om tjeckien eller något annat land bakom forna järnridån är mänskligt är språket en nackdel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in