2020-09-14, 21:41
Medlem
PalaceRoyales avatar
"En person har blivit knivhuggen på Lidingö utanför Stockholm.

Det rör sig om en tonårspojke som blivit huggen i båda händerna, enligt uppgifter till Expressen.

– Det är inte livshotande, men en person har fått en knivskada i extremiteter, säger Ola Österling vid polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/ton...bada-handerna/

Någon som vet något om händelsen?
Citera
2020-09-14, 21:48
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale
"En person har blivit knivhuggen på Lidingö utanför Stockholm.

Det rör sig om en tonårspojke som blivit huggen i båda händerna, enligt uppgifter till Expressen.

– Det är inte livshotande, men en person har fått en knivskada i extremiteter, säger Ola Österling vid polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/ton...bada-handerna/

Någon som vet något om händelsen?
Droger inblandade?
Citera
2020-09-14, 21:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Troligtvis nåt av alla fittgäng från Järva som hänger på Ropsten för att förfölja och råna ungdomar på ön. Vidrigt.
Citera
2020-09-14, 22:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale
huggen i båda händerna

Lät detta normalt? Det är väl mot bålen och halsen det brukar riktas hugg mot. Försöker man värja sig brukar det väl mer bli mer skärsår, än det man skulle kalla huggsår? I båda också. Jag kanske övertolkar, men får en magkänsla av den formuleringen som säger att han blivit tvingad att hålla fram händerna, med hot om värre saker annars.
Citera
2020-09-14, 22:26
Medlem
babbe-radarn slår i taket, Ni som sett videor på hur bestraffningar ser ut i andra delar av världen som arabländerna, Mexico, Colombia förstår nog att "huggen i båda händerna" menas precis så, Knivhuggen igenom.
Citera
2020-09-14, 22:48
Medlem
halaltarzans avatar
Utanför en ungdomsgård säger Expressen.....
Citera
2020-09-14, 23:04
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2020-09-15, 01:33
Medlem
@halaltarazan det är Källengens Fritidsgård, ligger i angränsande byggnad till skolan med samma namn på Källengsvägen
Senast redigerad av Fantomen77 2020-09-15 kl. 01:34. Anledning: ändring
Citera
2020-09-15, 02:22
Medlem
PalaceRoyales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen77
@halaltarazan det är Källengens Fritidsgård, ligger i angränsande byggnad till skolan med samma namn på Källengsvägen

Ok, Källängens Fritidsgård, enligt deras instagram hade de Kahoot tävling ikväll fram till klockan 21:30. Bara blonda, svenska barn som följer instakontot.

https://instagram.com/kallangsgarden...=1223zx16zbec2
Citera
2020-09-15, 05:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Det är väl i det området en massa afghaner brukar åka till och kaosa utanför ambassaden som ligger i området.
Möjligen inget samband, kan vara påtända ungdomar som bråkar med.
Citera
2020-09-15, 08:02
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Lät detta normalt? Det är väl mot bålen och halsen det brukar riktas hugg mot. Försöker man värja sig brukar det väl mer bli mer skärsår, än det man skulle kalla huggsår? I båda också. Jag kanske övertolkar, men får en magkänsla av den formuleringen som säger att han blivit tvingad att hålla fram händerna, med hot om värre saker annars.

Ja det låter normalt för mig, för jag ser bilden framför mig att dom försökte hugga honom någon annanstans på kroppen och han tog upp händerna för att skydda ansiktet eller bröstet eller liknande och fick då således kniven genom handen eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in