• 1
  • 2
2020-09-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Det skiljer mig och dig åt. Jag slutar inte att bry mig. Jag vill hjälpa. Du har rätt i att vägen att gå är genom det samhälle vi har just nu. Tanken är dock att andra inte ska genomleva det du och jag gör. Att på bred front göra förändringar. Att ha ett storskaligt perspektiv och inblick i en möjlig framtid. En ambitiös man, en plan som är logiskt genomförbar samt snälla ord kan få denna världen att ändras.

Jag vill hjälpa dig, Armyant.
Citera
2020-09-13, 23:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Det skiljer mig och dig åt. Jag slutar inte att bry mig. Jag vill hjälpa. Du har rätt i att vägen att gå är genom det samhälle vi har just nu. Tanken är dock att andra inte ska genomleva det du och jag gör. Att på bred front göra förändringar. Att ha ett storskaligt perspektiv och inblick i en möjlig framtid. En ambitiös man, en plan som är logiskt genomförbar samt snälla ord kan få denna världen att ändras.
och häruti ligger kanske ditt stora problem. andras liv är inte dina att lösa eller förbättra. genom demokrati, ja, men den processen är långsam och du måste acceptera detta för att själv kunna vila i din egen trygghet.
Citera
2020-09-14, 06:51
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
och häruti ligger kanske ditt stora problem. andras liv är inte dina att lösa eller förbättra. genom demokrati, ja, men den processen är långsam och du måste acceptera detta för att själv kunna vila i din egen trygghet.

Du har nog rätt. Ett problem jag ha.

Mina handlingar ett syfte istället få, att inspirera, och ingen behöva räddas bli.

Och jag lyckas.

Inte jag, inte du, och inte gemene man ett problem ha. Inte någon på jordklotet.

Tills dess ett behov jag ha, att skriva, mitt verktyg att inspirera bli.
Senast redigerad av Armyant 2020-09-14 kl. 07:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in