2020-09-11, 21:07
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Behöver rådfråga angående övervakningskamera. Letar efter något i stil med denna

Är till lagerlokal och jag kommer behöva 8st kameror.

1. Vet inte om jag ska dra fysisk kabel eller köra på Wifi. Just denna kamera har möjlighet att få ström via ethernet (Power over Ethernet (PoE)). Är det någon speciell ethernet kabel man behöver för detta? Hur är det med bildkvalité och stabilitet när man kör wifi vad gäller dessa kameror? Tänkte mest att det är 8 kameror uppkopplade till samma router. Det som är bra med kabel är stabilitet och eventuellt El? Men då räcker det inte med vanlig router heller då jag behöver fler uttag. Vad ska man köra då?

2. Hur brukar mjukvaran se ut för kameror i denna prisklass? Finns det möjlighet att "länka" alla så att man enkelt kan se via webbläsare/app? Är det lätt att konfigurera eller ska man anlita ett IT företag?

3. Hur brukar det vara med lagring? Är det bättre att man har någon form av cloud lösning eller fysisk server?

Om det finns någon annan kamera med samma typ av funktioner så får gärna komma med tips. Viktigaste är att man kan styra den, enkel att konfigurera och ställa in så att man kan byta mellan kameror etc.

Om ni har några andra generella tips som man bör tänka på så får ni gärna dela med er.
Citera
2020-09-11, 21:48
Medlem
beaver_ses avatar
Man skall nog inte skaffa kameror som är låsta till moln lagring om man är rädd om sin integritet...
Fundera själv på lite kamera övervakning men har inte kommit igång, så jag kan inte bjuda på mer tips än just om kameror som är låsta till olika moln-lagringar...
Citera
2020-09-11, 23:11
Medlem
rutenskuts avatar
skaffa riktiga grejer, de kan patrullera, autotracka m.m. spela in till din egen videoserver, programvara medföljer, kör med poe då får du både nätverk och ström, du måste ju ändå ha en sladd till kameran om du skulle köra wifi.
https://www.dustin.se/product/501111...arkfigther-2mp
Citera
2020-09-11, 23:32
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Ett mellanting är väl Arlo men de räknas nog mera som villakameror. Du får kolla upp så du verkligen kan ha åtta kameror på en master, fem vet jag funkar iallafall.
Satsa på Arlo2 så är moln gratis en vecka och går även att koppla usb-minne eller hårddisk direkt i mastern.
Citera
2020-09-12, 14:38
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ett mellanting är väl Arlo men de räknas nog mera som villakameror. Du får kolla upp så du verkligen kan ha åtta kameror på en master, fem vet jag funkar iallafall.
Satsa på Arlo2 så är moln gratis en vecka och går även att koppla usb-minne eller hårddisk direkt i mastern.

Kan man styra/rotera dessa kameror?
Citera
2020-09-13, 02:25
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Kan man styra/rotera dessa kameror?

Nix, det är enklare hemmakameror som skickar larm vid rörelse i området och även spelar in. Använder geofancing om du vill så du bara får inspelningar när du inte är i närheten men går givetvis att ställa in hur du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in