Behöver rådfråga angående övervakningskamera. Letar efter något i stil med
denna
Är till lagerlokal och jag kommer behöva 8st kameror.
1. Vet inte om jag ska dra fysisk kabel eller köra på Wifi. Just denna kamera har möjlighet att få ström via ethernet (Power over Ethernet (PoE)). Är det någon speciell ethernet kabel man behöver för detta? Hur är det med bildkvalité och stabilitet när man kör wifi vad gäller dessa kameror? Tänkte mest att det är 8 kameror uppkopplade till samma router. Det som är bra med kabel är stabilitet och eventuellt El? Men då räcker det inte med vanlig router heller då jag behöver fler uttag. Vad ska man köra då?
2. Hur brukar mjukvaran se ut för kameror i denna prisklass? Finns det möjlighet att "länka" alla så att man enkelt kan se via webbläsare/app? Är det lätt att konfigurera eller ska man anlita ett IT företag?
3. Hur brukar det vara med lagring? Är det bättre att man har någon form av cloud lösning eller fysisk server?
Om det finns någon annan kamera med samma typ av funktioner så får gärna komma med tips. Viktigaste är att man kan styra den, enkel att konfigurera och ställa in så att man kan byta mellan kameror etc.
Om ni har några andra generella tips som man bör tänka på så får ni gärna dela med er.