Förutom radioprataren, så var just alla "MLB-bilar" det jag störde mig allra mest på! Aldrig sett det i en TV-serie förut. Brukar ju vara "riktiga" regnummer.
Annars tyckte jag nog serien var rätt OK om än lite småseg. Bra att slöglo på!
Serien var väl ganska ok, fräscht manus till skillnad från det mesta annat svenskproducerat. Men så har vi väl den finländska inblandningen att tacka för det. Väldigt intressant grundpremiss men tyvärr lite väl mycket ointressanta sidospår som inte tillförde historien så mycket annat än att visa på att de ganska platta karaktärerna är helt vanliga människor.
Radiosignaler tar väl 45 minuter från mars till jorden? Så hur kunde bilderna i slutscenen vara synkade..?
Kollar inte på så många svenska serier så vet inte om det är normalt, men är det bara jag som tycker dialogerna och karaktärerna känns otroligt själlösa och tråkiga?
Vem vill du ha i serien? Sylvester stalllone och arnold svartnigger eller? Det ska vara helt vanliga människor och platta figurer.
Nu finns alla 8 avsnitt ute på svtplay. Nån som vet var serien är inspelad? Flygbilderna över samhället ser så jävla bekanta ut men jag kan fan inte placera dem.
Nu har jag sett sista avsnittet (för nr 8 är väl sista avsnittet?) och jag fattar ingeting av slutet. Någon som fattar vad som menas? Hur tolkar ni det?
Om det var jordens undergång i sista avsnittet, vad är poängen elelr budskapet med det...?
I övrigt tycker jag serien var mycket välgjord (om är något segt i nåt avsnitt). Men som sagt, slutet fattar jag inte, vilket antiklimax.
Senast redigerad av swimmingpool 2020-11-10 kl. 21:00.
Norrmannen som har huvudrollen talar bra svenska utan brytning. Men när han talar engelska hör man att han är norrman.
Fortsättning följer om något år.
Varifrån har du fått den uppgiften? Jag menar...
Jag tolkade solklart slutet som Jordens undergång - man korsade Rubikon genom att borra ett hål i kapseln och öppnade en outsinlig källa till svällande vatten (som syntes av flaskan han fyllt). Jorden - eventuellt hela universum - blev dränkt.
alla "MLB-bilar" det jag störde mig allra mest på! Aldrig sett det i en TV-serie förut. Brukar ju vara "riktiga" regnummer.
Inspelat i Finland men ska ju låtsats vara i Sverige. Såg en scen där dom missat att byta, den finska regskylten på en bil syntes för att några scener senare vara utbytt till en MLB skylt.
Mycket är mer än konstigt i denna serie. Alla bilar har reg.nr. som börjar på MLB***. Det har även testbilar och marknadsföringsbilar i reklam. Bara en tanke!
Det där märkte jag också. Alla bilar hette MLB, men de tre siffrorna i regnumret kunde variera.
Man använder tydligen denna nummerserie även till film och TV:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!