• 7
  • 8
2020-10-29, 19:06
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneballedman
Förutom radioprataren, så var just alla "MLB-bilar" det jag störde mig allra mest på! Aldrig sett det i en TV-serie förut. Brukar ju vara "riktiga" regnummer.
Annars tyckte jag nog serien var rätt OK om än lite småseg. Bra att slöglo på!

Alla svenska TV-serier, filmer och reklamfilmer jag sett i alla fall de senaste 10 åren har använt MLB-skyltade bilar, så inget konstigt med det.
https://www.vibilagare.se/bilfragan/...for-alltid-mlb

Serien var väl ganska ok, fräscht manus till skillnad från det mesta annat svenskproducerat. Men så har vi väl den finländska inblandningen att tacka för det. Väldigt intressant grundpremiss men tyvärr lite väl mycket ointressanta sidospår som inte tillförde historien så mycket annat än att visa på att de ganska platta karaktärerna är helt vanliga människor.

Citera
2020-11-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Kollar inte på så många svenska serier så vet inte om det är normalt, men är det bara jag som tycker dialogerna och karaktärerna känns otroligt själlösa och tråkiga?

Vem vill du ha i serien? Sylvester stalllone och arnold svartnigger eller? Det ska vara helt vanliga människor och platta figurer.
Citera
2020-11-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Nu finns alla 8 avsnitt ute på svtplay. Nån som vet var serien är inspelad? Flygbilderna över samhället ser så jävla bekanta ut men jag kan fan inte placera dem.

Inspelat i finska österbotten
Citera
2020-11-10, 20:48
Medlem
swimmingpools avatar
Nu har jag sett sista avsnittet (för nr 8 är väl sista avsnittet?) och jag fattar ingeting av slutet. Någon som fattar vad som menas? Hur tolkar ni det?

I övrigt tycker jag serien var mycket välgjord (om är något segt i nåt avsnitt). Men som sagt, slutet fattar jag inte, vilket antiklimax.
Senast redigerad av swimmingpool 2020-11-10 kl. 21:00.
Citera
2020-11-12, 00:27
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Norrmannen som har huvudrollen talar bra svenska utan brytning. Men när han talar engelska hör man att han är norrman.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
... jag fattar ingeting av slutet. Någon som fattar vad som menas?
Fortsättning följer om något år.
Citera
2020-11-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Norrmannen som har huvudrollen talar bra svenska utan brytning. Men när han talar engelska hör man att han är norrman.

Fortsättning följer om något år.

Varifrån har du fått den uppgiften? Jag menar...

Citera
2020-11-25, 12:14
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Varifrån har du fått den uppgiften?
Det är mögligt att jag missade något. Men slutade inte sista delen med att norrmannen och två andra hade anlänt till området där väggen fanns?
Citera
2020-11-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Det är mögligt att jag missade något. Men slutade inte sista delen med att norrmannen och två andra hade anlänt till området där väggen fanns?

Nej, du måste ha slutat titta innan S1E8, det ligger fortfarande kvar på SVTplay så kör!
Citera
2020-11-27, 20:30
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneballedman
alla "MLB-bilar" det jag störde mig allra mest på! Aldrig sett det i en TV-serie förut. Brukar ju vara "riktiga" regnummer.

Inspelat i Finland men ska ju låtsats vara i Sverige. Såg en scen där dom missat att byta, den finska regskylten på en bil syntes för att några scener senare vara utbytt till en MLB skylt.
Citera
2020-12-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mycket är mer än konstigt i denna serie. Alla bilar har reg.nr. som börjar på MLB***. Det har även testbilar och marknadsföringsbilar i reklam. Bara en tanke!

Det där märkte jag också. Alla bilar hette MLB, men de tre siffrorna i regnumret kunde variera.

Man använder tydligen denna nummerserie även till film och TV:

https://www.vibilagare.se/bilfragan/...for-alltid-mlb
Citera
2021-04-05, 18:04
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Blir det någon säsong 2 eller?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera