Citat:
Ursprungligen postat av
winstoncheesy
Fast varför tror du att du får lägsta räntan hos din egen bank? Det är tvärtom så att nischbankerna har de allra lägsta lägstaräntorna på privatlån. Många förmedlare jobbar med nästan samtliga storbanker som Nordea, Swedbank, SEB osv. Tycker du på allvar inte att det är bättre att ställa ett 30tal banker emot varandra och låta de konkurrera om vem som kan ge dig den lägsta räntan än att vända sig till en enda bank? Trots att det i båda alternativen enbart registreras 1 kreditupplysning. Du är nog inget geni du heller

För det första så är lendo o andra långivare inte direkt den bästa lösningen, jag tog ett blancolån förut som jag är klar med, pratade med dem i lendo o dem fick ett "erbjudande" över 8% i ränta, sen så sökte jag själv hos en vanlig nischbank, och fick ett erbjudande på 5%, lendo snubben ringde mig någon dag senare, då ifrågasatte jag snubben, har ni inte avtal med denna bank? Då va svaret jo de har vi, men varför gav ni inte mig de erbjudandet från första början då är frågan? Lendo o advisa o sånt skit är ENDAST bra vid kreditupplysning, enligt min erfarenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Tyvärr låter du "ung och dum", det ENDA du behöver kolla upp är hur mycket lånet kostar totalt, inklusive ränta under löptiden. Allt annat är totalt ointressant. Det är mycket möjligt att du är mer välbetald än mig, då betalar du statsskatt och BORDE inte ha behov av blancolån överhuvudtaget

Håller med sucuk, det viktiga är att man kollar upp totala kostnaden på lånet!