Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
För närvarande sitter jag och funderar över huruvida det är en idé att samla det jag betalar varje månad till ett ställe, och hur man då går tillväga. Man har ju sett reklamerna om "samla dina lån o skulder hos oss", så undrar om det är värt det?
Har för närvarande 3 st skulder som "ligger o tickar", som jag betalar varje månad, Klarna konto, Qliro samt kreditkort. Helst hade jag samlat alla dessa hos en o samma samt fått ner den månatliga kostnaden/avbetalningen.
Ansöker man t.ex då hos t.ex Advisa o får lån av de, betalar av hela skulden hos alla de 3 o sen amorterar lånet? Samt är det "värt" de o blir de man betalar av månadvis lägre? De är var för sig ingen stor kostnad men lägger man ihop de så kostar de lite mer än de smakar varje månad så hade gärna fått väck de o sänkt kostnaden som sagt.
Det är värt det om du får en bättre ränta än du har i dagsläget, svårare än så är det inte.
Är du med i något fackförbund bör du kolla om dom har några medlemslån via någon bank, brukar i regel vara väldigt förmånlig ränta.
Eller utöka ditt bolån om du nu har möjlighet.
Du låter även som en person som inte bör ha kreditkort, så klipp det redan nu! Om du lyckas samla allt på ett ställe kommer snart kreditkortet att vara maxat igen annars...