• 1
  • 2
2006-05-10, 17:19
Medlem
Ahruons avatar
Ngon mer n jag som satte popcorn i halsen under SVTs sportsndning igr? SVT hade ett litet inslag om vilka kommentatorer som skulle jobba runt fotbolls-VM. Det brjade helt ok med Ola Andersson och som vanligt Strmberg, Lindeborg, Hrenstam, Nystrm, Wernerson och nr det vankas msterskap Jihde. Allts helt okey, men sen vljer SVT att ta med Sveriges kanske tv smsta kommentarer och s kallade "experter". Nmligen Anna Pohjanen och Malin Swedberg. Detta har absolut inget att gra med att dom r tjejer. Jag tycker en kvinnlig kommentator skulle kunna funka men d mste dom givetvis vara lika bra som mnnen. Nu mste vi allts f st ut med Pohjanen, antaligen, i studion med helt idiotiska analyser. "Ballack r herrfotbollens motsvarighet till Malin Mostrm." Och Swedberg som bisittare till Hrenstam. Synd om Chris som fr kommentera med en person som kan s otroligt mycket mindre om fotboll n han sjlv. Det lutar allts t att bli radioljud till VM-matcherna. Men egentligen r jag inte frvnad och helt pltsligt knns sndagar, bakfull i TV-soffan framfr Lecce-Ascoli med Hasse Holmkvist som kommentator, nstan som kvalitetstid...

Ngon mer n jag som r frbannad ver att SVTs uttagning?
Citera
2006-05-10, 17:40
Medlem
LastCaresss avatar
*rcker upp hand*

Fr att vara helt rlig s hatar jag kvinnliga experter. Tycker inte att det knns lika kta p nt stt. Nr Swedberg sitter med som "expertkommentator" lutar det t att jag trycker p radion istllet.
Citera
2006-05-10, 17:49
Medlem
skinner5000s avatar
Hrenstam nr det gller fotboll och Wikegrd nr det gller Hockey.

Jag avskyr damfotboll och damhockey med hela mitt hjrta. Fast min fru hatar det nog nnu mer hur det nu gr till. Jag tycker gott och vll att kvinnor kan komentera men d mste dom vara duktiga och ok att lyssna p. Jag blir trtt i huvudet p att lyssna p Swedberg.
Citera
2006-05-10, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
"Ballack r herrfotbollens motsvarighet till Malin Mostrm."

Vrldsklass!

Den blir signatur.
Citera
2006-05-10, 18:09
Bannlyst
SVT? h vem bryr sig? Det viktigaste r att Radiosporten skickar dit Lasse Granqvist och Ralf Edstrm och att dessa fr gra Sveriges matcher, sen ordnar sig resten.
Citera
2006-05-10, 18:14
Medlem
mishimas avatar
Kommentatorerna r inte det vrsta. Det r att det alltid ska fjantas och lekas, aldrig kan man ta sporten p allvar. Vid OS satt Jan Rippe och gafflade ur sig konstiga repliker och denna gng ska Stojan vara med i studion som en "sidekick". Det kommer att bli skojsnack, myspys och skerligen ngon tittartvling. Usch!
Citera
2006-05-10, 18:20
Medlem
ReNus avatar
Usch, sg skiten nu.
Och varfr ska dom alltid skoja till det?
Finns det ngot nrdigare n nr statstelevisionens sportmuppar ska frska vara avslappnat tokroliga?

Fr er som vill se elndet, ungefr 06:30 in p det hr klippet: http://svt.se/svt/road/Classic/share...45408&a=588273

.
Citera
2006-05-10, 18:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
---Det lutar allts t att bli radioljud till VM-matcherna. Men egentligen r jag inte frvnad och helt pltsligt knns sndagar, bakfull i TV-soffan framfr Lecce-Ascoli med Hasse Holmkvist som kommentator, nstan som kvalitetstid...

Ngon mer n jag som r frbannad ver att SVTs uttagning?

Lecce-Ascoli med en nasalt gnllande Hasse Holmqvist, det r grejer det. Nej, jag r kanske inte frbannad ver att Pohjanen och Swedberg kommer med i teamet, men visst r de trkiga och inte srskilt begvade fr uppgiften. Fr hoppas att de mest tjnstgr under marginalmatcherna typ Iran-Angola eller Ghana-USA...Om man ndvndigtvis vill ha in kvinnor till fotbolls-VM borde det vl g att hitta kunigare och mer lmpade n dessa tv?
Mindre n en mnad kvar, och sedan tre matcher att titta p dag efter dag - hur fan ska man hinna med allt annat?
Citera
2006-05-10, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Usch, sg skiten nu.
Och varfr ska dom alltid skoja till det?
Finns det ngot nrdigare n nr statstelevisionens sportmuppar ska frska vara avslappnat tokroliga?

Fr er som vill se elndet, ungefr 06:30 in p det hr klippet: http://svt.se/svt/road/Classic/share...45408&a=588273

.

Vad r SVT fr genetiskdumpningsplats egentligen? Allt ska alltid vara tokroligt, och blir bara anstrngt och fruktansvrt irriterande...
Citera
2006-05-10, 18:33
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fr hoppas att de mest tjnstgr under marginalmatcherna typ Iran-Angola eller Ghana-USA...

Mjoo Hrenstam brukar alltid ha skitmatchen nr sista gruppspelsmatcherna spelas, d alla matcher i gruppen spelas samtidigt. Typ Paraguay - Trinidad nr Sverige -England spelar...

Knns som jag brjar mer och mer hoppas p att man ska kunna se matcherna utan kommentatorer verhuvudtaget. Bara en bra ljudupptagning frn matchen och arenan skulle bespara mig ondig irritation.
Citera
2006-05-10, 18:37
Medlem
Parkers avatar
Jag tycker mest att det r beklagligt att Hrenstam ker med.

Ingen kan som han frstra en idrottsupplevelse fr mig. Jo, kanske ngon p Kanal 5. Samma skit.
Citera
2006-05-10, 18:45
Medlem
Villons avatar
Usch fyfan fr Pojhanen. Swedberg r okej tycker jag, men en kommentator mste vl iaf ha en rst som man str ut med att hra p? Hrenstam r ocks tmligen irriterande med sin mrkliga dialekt eller vad det r, men han r ju iaf kunnig, s han blir svr att sga bara fr att.

Faktum r vl att ingen av kommentatorerna r srskilt lysande, men Ola Andersson i studion och Linderborg/Strmberg som kommentatorer funkar iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in