2020-09-10, 17:59
Medlem
I och med de 40 klaner och kriminaliteten som är på gång. Vilka områden i Göteborg bör man hålla sig borta från om man vill flytta hit? Och vilka områden är farliga och lär bli farliga? 40 klaner är ju många.
Citera
2020-09-10, 18:06
Avstängd
XX-Ambars avatar
Hisingen, Bergsjön och Biskopsgården. Gammelstaden börjar se allt mer jävligt ut för var dag som går.
Citera
2020-09-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Hisingen, Bergsjön och Biskopsgården. Gammelstaden börjar se allt mer jävligt ut för var dag som går.
Hela Hisingen? Är ju väldigt stort och finns ju många radhus/villaområden där.
Citera
2020-09-10, 18:14
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hela Hisingen? Är ju väldigt stort och finns ju många radhus/villaområden där.

Problemet med Hisingen (om du har barn) är att dina barn blandas med pack även om du väljer ett område som ex Eriksberg. Torslanda är dock bra.

Gamlestan håller på att gentrifieras, men det är ett ställe där många människor från Bergsjön/Angered osv byter vagn/buss. Men på lång sikt kan det nog bli hyfsat.

Kan rekommendera Långedrag och Hovås samt Örgryte.
Citera
2020-09-10, 18:19
Medlem
Alla fattiga områden
Citera
2020-09-10, 18:36
Medlem
Skall du bo i villa eller en självmords-etta?

Jag bodde 500m fågelvägen från akkas gata, Backa, Hisingen (där väldigt många lägenheter betalas av Soc. och hyresvärden inte får igenom renoveringsplaner pga Soc.) i en villa och det var inte ett pip under de 10 åren jag bodde där. Ungarna gick i privatskola, dock med viss inblandning, men utan några problem.

Efter detta bodde jag två år i villa ett par hundra meter från Biskop, inget garage, så två dyra BMW's på gatan, varav en M. Cyklar i olåst förråd etc.... INGA problem annat än att snuten gärna följde efter min M-bil hem på gatan när dom var på span i biskop och bilen passar väl in i någon slags profil... fick snackat med kling& klang ett par ggr och dom sa att "bilen såg misstänkt ut" eller "liknade en bil som brukades av känd" vilket var skitsnack.. Dom ville väl inte erkänna att dom förutsatte att det var en "kulturell person med kreativ inkomst" som satt i bilen och när dom fick svar att det var ett svenskklingande namn skriven i villa så var det inte så hett längre.

En av skolorna i det området var väl inte så hett då det var rätt mycket djungel över det hela, men den andra skulle enligt uppgift vara bra men mina ungar gick kvar så det gjorde ingen skillnad för mig.

Klart det är för djävligt med folk som bryter mot lagen och inte kan uppföra sig, men risken att drabbas som svenne banan är otroligt låg, har du ovanpå det NÅGRA Sociala skills så kan man ju tom träffa folk från dessa klaner utan att det blir knas.

Jag skulle inte rekommendera att krita knark och sen inte betala eller försöka slå sig in med knarkdistribution på deras marker då det gissningsvis skulle kunna bli konstig stämning rätt fort, men det fattar ju inte tok-högern.

Det är inte bra business att tråka med grannar som inte stör deras business så ni kan alla sova lugnt.
Citera
2020-09-10, 19:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
I Änggården har jag hört att det finns skäggiga ortodoxa judar som kan titta snett på en om man inte är kosher.
Citera
2020-09-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
I Änggården har jag hört att det finns skäggiga ortodoxa judar som kan titta snett på en om man inte är kosher.
Bläng tillbaka och käka upp ett paket rå bacon?
Citera
2020-09-10, 20:44
Medlem
X-fronts avatar
Hela stor-Göteborg. Staden är förlorad och rek dig att flytta till något kustsamhälle några mil ifrån soptippen.
Citera
2020-09-10, 20:52
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
I och med de 40 klaner och kriminaliteten som är på gång. Vilka områden i Göteborg bör man hålla sig borta från om man vill flytta hit? Och vilka områden är farliga och lär bli farliga? 40 klaner är ju många.

Inga alls, skulle jag säga. Sunkiga ställen finns i alla större städer, men tidpunkten spelar in om man bör vara extra försiktig.
Citera
2020-09-10, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Skall du bo i villa eller en självmords-etta?
Det är inte bra business att tråka med grannar som inte stör deras business så ni kan alla sova lugnt.

Detta. Du kan välja att bo var som helst i Göteborg med minimal risk att råka ut för grejjer. Håll ögonen framför dig och bry dig inte om vad andra gör, så kommer folk inte bry sig om vad du gör.
Visst, du kanske inte ska gå runt med en 10k jacka om du bor mitt i Biskop, men hade du haft pengarna till dem så hade du helt enkelt heller inte bott i Biskop.

Har bott i Hisingen / Biskop / Angered under större delen av min uppväxt, aldrig haft något problem om jag inte själv startat det. Kriminalitet finns överallt, skulle säga att man har större risk att man åker på något om man bor i city vs förorterna, det är ingen som robbar dig i Biskop för du är inte värd det.

Det är ju iofs om du bor singel. Har du kids och grejjer så är det inte optimalt att bo i förorterna om du vill att dina barn ska ha en "svensk uppväxt", det är lätt att få brytning och lätt att blanda sig med fel folk. Men det går ju, jag är ju själv uppvuxen i förorten och blev mot alla odds (pun intended) ändå helt okej...
Citera
2020-09-10, 21:06
Medlem
blobben!!!s avatar
Håll dig till kranskommunerna eller innerstadens bättre delar. Örgryte och Askim kan vara okej, men det kryper allt närmare där med.

Går vagnen dit? Håll dig undan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in