Citat:
Ursprungligen postat av
anon666
Skall du bo i villa eller en självmords-etta?
Det är inte bra business att tråka med grannar som inte stör deras business så ni kan alla sova lugnt.
Detta. Du kan välja att bo var som helst i Göteborg med minimal risk att råka ut för grejjer. Håll ögonen framför dig och bry dig inte om vad andra gör, så kommer folk inte bry sig om vad du gör.
Visst, du kanske inte ska gå runt med en 10k jacka om du bor mitt i Biskop, men hade du haft pengarna till dem så hade du helt enkelt heller inte bott i Biskop.
Har bott i Hisingen / Biskop / Angered under större delen av min uppväxt, aldrig haft något problem om jag inte själv startat det. Kriminalitet finns överallt, skulle säga att man har större risk att man åker på något om man bor i city vs förorterna, det är ingen som robbar dig i Biskop för du är inte värd det.
Det är ju iofs om du bor singel. Har du kids och grejjer så är det inte optimalt att bo i förorterna om du vill att dina barn ska ha en "svensk uppväxt", det är lätt att få brytning och lätt att blanda sig med fel folk. Men det går ju, jag är ju själv uppvuxen i förorten och blev mot alla odds (pun intended) ändå helt okej...