Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-09-11, 20:19
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag är övertygad om att han har skrivit den själv, den har samma stil som när han pratar. Han är verbalt begåvad.

Om inspelningarna vet jag inget om än. Kanske de dyker upp om någon person försöker säga att något inte är sant.

Verbalt begåvad? Har du hört inspelningarna med Cuomo, Zucker och Cohen?

Jävla konstigt att de tre verkar vara rätt bra kompisar.
Citera
2020-09-11, 20:52
  #50
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Mja han kan ju satsa sin pengar på att flippa lägenheter, det har han gjort förr, taxirörelser kan han och han kan börja spela på aktier. Han kan börja föreläsa, han är duktig på att hålla tal, om risken att följa någon och tappa allt eget tänkande. Han är bara 54 år och har alltid varit aktiv. Han behöver ingen som anställer honom. Hans familj och släkt omhuldar honom också.

Det är ungefär samma story som med just Stormy Daniels advokat. Beskrevs som rena rama Rambo bland advokater, men egentligen så var karln luspank och desperat. Cohen behöver folk som samarbetar med honom eller anställer honom. Nu har han bränt alla broar. Tro inte att vänsterliberalerna kommer börja efterfråga tjänster av honom för att de köpt boken vid ett tillfälle och sedan aldrig läser den. Han kommer efter detta inte kunna hitta vänner i något läger. Slut som artist.
Citera
2020-09-11, 20:58
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det är ungefär samma story som med just Stormy Daniels advokat. Glitter och glamour, men egentligen så var karln luspank och desperat. Cohen behöver folk som samarbetar med honom eller anställer honom. Nu har han bränt alla broar. Tro inte att vänsterliberalerna kommer börja efterfråga tjänster av honom för att de köpt boken vid ett tillfälle och sedan aldrig läser den. Han kommer efter detta inte kunna hitta vänner i något läger. Slut som artist.

Avenatti och Trump är likadana. De öser på tills de springer in i väggen och får möta sitt öde.

Cohen slog sin fot i väggen och har fått ett kortare straff. Han hade faktiskt jobbat sig till en stor förmögenhet innan han träffade Trump. Kanske inte helt enligt alla regler men ändå.

Cohen är vältalig, och han kan analysera vad som har hänt. Han kan mycket väl bli föreläsare kring den psykologiska effekten som kommer sig att man överlåter sitt liv åt någon annan. Och råkar illa ut. Och hur man tar sig ur det. För alldeles snart när det här är över kommer Trump att ses som en mycket kriminell och den värsta presidenten någonsin och då hamnat ju Cohen i ett annat ljus.

För Trump sjunger ju på sista versen nu. Han är halvgalen, omdömeslös och jobbar inte med någonting alls som president. Det finns bara en väg där och det är neråt. Djupt ner.
Citera
2020-09-12, 18:34
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Tror du det? Jag tror istället att den kommer att innehålla en hel del som måste analyseras och det tar tid, att gå igenom ett kapitel om en sak och faktakolla det som står i den. Men den kanske är helt ointressant så ingen ens vill läsa den?

Men helt ärligt, hur många böcker o annat folk går ut o säger "jag har info som kommer fällaTrump!"
Hur många gånger har du hört det?
Jag har hört det minst 10ggr. Varje jävla vecka är det något nytt och det händer inte ett skit för det är bara påhit för 15min of fame o snabba pemgar
Citera
2020-09-12, 18:57
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Men helt ärligt, hur många böcker o annat folk går ut o säger "jag har info som kommer fällaTrump!"
Hur många gånger har du hört det?
Jag har hört det minst 10ggr. Varje jävla vecka är det något nytt och det händer inte ett skit för det är bara påhit för 15min of fame o snabba pemgar

Jag ser det inte som något helt vitt eller helt svart. Om man tog bort alla böcker som skriver negativt om Trump, skulle det gagna honom?

Det tror jag att det skulle göra i viss mån. Hans sinnesfred framför allt. Han lägger ju ner en väldig massa på att förhindra dessa böcker att komma ut. Men det är nog mer en fråga att hans person inte kan tåla att andra yttrar sig fritt och säger något negativt om honom än att det faktiskt har en stor impakt på allmänhetens tankar.

Det som är slående säger jag som har läst en hel del av böckerna som inte är positiva för Trump, är att så många som är väldigt olika kommer fram till exakt samma sak. Som till exempel hans ljugande. Man säger att om han blir påkommen med en lögn måste han genast dra en värre. Man säger att han kan ALDRIG erkänna att han har sagt fel eller gjort något fel.

Just det sista hörde jag just Mary Trump säga, beror på att i hennes familj fick man inte för den store Fred erkänna något sådant som en brist. Då blev det väldigt dålig stämning. Meningen var att man skulle stå på sig och fortsätta på samma sätt, fast ännu hårdare.

Och det är ju just det som Trumps svaghet nu. Han kan inte analysera vad han gjort fel, inte i någonting han har gjort de fem senaste åren. Och på så sätt kan han inte förändra sig och påverka så att han får de röster som han verkar sakna för att bli återvald.

Han har inte heller, det beskrivs i böckerna, en förmåga att lyssna till andra, så han kan inte få reda på vad det amerikanska folket vill. Varför han inte kan lyssna är för att han inte bryr sig det minsta om andra.

Men det är klart att det inte (än i alla fall) kommit någon bok som ställer allt på ända. Så fungerar det ju inte. Men det finns med i samtalen kring det hela som rör valet och politiken. Och det gäller ju även de böcker som är positiva till Donald och tycker att han är fantastisk på alla sätt och vis.
Citera
2020-09-12, 19:50
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Men helt ärligt, hur många böcker o annat folk går ut o säger "jag har info som kommer fällaTrump!"
Hur många gånger har du hört det?
Jag har hört det minst 10ggr. Varje jävla vecka är det något nytt och det händer inte ett skit för det är bara påhit för 15min of fame o snabba pemgar
Säg snarare att det inte fungerar för att Trumpnissarna inte bryr sig om hur mycket som avslöjas om deras hjälte.
Citera
2020-09-12, 20:03
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Säg snarare att det inte fungerar för att Trumpnissarna inte bryr sig om hur mycket som avslöjas om deras hjälte.

Nej, men det är roligt att de måste säga det med sådan emfas att böckerna inte spelar någon roll. Som att det är väldigt störande att några läser och diskuterar böckerna.

Har läst ut Cohens nu och väntar på Woodward som ska komma den femtonde. Med tanke på att det finns cirka tio timmars inspelat material kan man ju verkligen vara säker på att Donald sagt det som påstås.

Woodward är ju också en annan slags författare. Kunskap, erfarenhet, insikter är på topp här.

Cohens bok var intressant för att man fick följa hans resa att bli så fast i Donalds nät att allt för honom gick ut på att göra Donald glad och undvika hans vrede. Beskrivningen av hur Trump behandlar sina barn var grym att läsa.
Citera
2020-09-13, 22:04
  #56
Medlem
celticjunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Beskrivningen av hur Trump behandlar sina barn var grym att läsa.
Nu blev jag nyfiken ☺ kan du ge exempel ☺
Citera
2020-09-13, 22:58
  #57
Avstängd
Jag har suttit och läst boken i 2 h den är riktigt bra.

Nu är jag på detta avsnitt: Trump anlitar en Obama Look-a-like för att skälla ut honom i sitt kontor och filma spektaklet.
Se en bild här
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/asse...xlarge-169.jpg


Vill inte spoila men Trump hatar verkligen Obama. Detta hat verkar ha med president Obamas hudfärg att göra.
Citera
2021-07-04, 17:11
  #58
Medlem
De försökte verkligen tysta Michael Cohen. Alla måste få skriva böcker. Vet inte hur det tänktes där.

Citat:
Michael Cohen, the former personal lawyer and fixer for ex-President Donald Trump, has moved to sue the U.S. government for $20 million on a claim that he was illegally returned to prison last year in retaliation for planning to write a book about Trump.

Citat:
His lawyer, Jeffrey Levine, in a statement said: “Mr. Cohen was the personal attorney to the President of the United States and if he could be thrown in jail for desiring to write a critical book of the President one’s imagination need not go far before realizing that such unacceptable and constitutionally violative conduct could be directed at any of us.”

https://www.cnbc.com/2021/07/02/trum...-and-book.html
Citera
2021-07-04, 17:19
  #59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
De försökte verkligen tysta Michael Cohen. Alla måste få skriva böcker. Vet inte hur det tänktes där.





https://www.cnbc.com/2021/07/02/trum...-and-book.html
Helt rätt, men Trump kräver lojalitet, lydnad och vilja att backa upp hans lögner - den slags lydnad som en VD för ett storföretag traditionellt kan räkna med från sina medarbetare om han kräver det.

Trump har, innan han plötsligt hamnade i Vita huset, aldrig någonsin arbetat i en sfär där "accountability" och rätt till offentlig genomlysning och debatt kring det man gör var givna förutsättningar. Naturligtvis försökte han göra presidentrollen till ett enväldigt kungadöme.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback