2020-09-07, 15:10
Medlem
Hej,
Som rubriken lyder, jag snusar just nu ett snus (g3 volt) som förövrigt smakar skit och bränner som fan, på nått vänster har jag iallafall fastnat för denna snus och vill helst sluta med just denna sort och gå tillbaka till det jag snusade innan.

Har ni tips på hur man gör detta? Är det bara att köpa hem den gamla snusen och tvinga kroppen till att vänja sig?
Snusade kaliber extra stark vit innan och det är den jag vill gå tillbaks till.

G3 Volt innehåller 4,3 mg nikotin om jag inte har fel medans kaliber extra stark vit innehåller 1,3

Tacksam för svar

mvh
Citera
2020-09-07, 15:12
Medlem
Lättast vore nog att trappa ned med din nyfunna och börja gå tillbaka till den gamla så att inte kroppen får en chock. Eller att snusa varannan.
Citera
2020-09-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrusnaDruvor
Lättast vore nog att trappa ned med din nyfunna och börja gå tillbaka till den gamla så att inte kroppen får en chock. Eller att snusa varannan.

Får väl ta och göra det, har bara två prillor kvar av g3n. Får väl köra var 3e kanske

tack för svaret!
Citera
2020-09-07, 15:16
Medlem
Jag snusar G3 vit konstant. Bästa snusen som finns.
Citera
2020-09-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD12
Jag snusar G3 vit konstant. Bästa snusen som finns.

Det är inte samma

g3 vit är svagare
Citera
2020-09-07, 16:24
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98214
Hej,
Som rubriken lyder, jag snusar just nu ett snus (g3 volt) som förövrigt smakar skit och bränner som fan, på nått vänster har jag iallafall fastnat för denna snus och vill helst sluta med just denna sort och gå tillbaka till det jag snusade innan.

Har ni tips på hur man gör detta? Är det bara att köpa hem den gamla snusen och tvinga kroppen till att vänja sig?
Snusade kaliber extra stark vit innan och det är den jag vill gå tillbaks till.

G3 Volt innehåller 4,3 mg nikotin om jag inte har fel medans kaliber extra stark vit innehåller 1,3

Tacksam för svar

mvh

G.3 Volt Slim White har 26 mg nikotin per gram. Kaliber + Vit har hälften, 13 mg/g.

Det är bara att gå över till Kaliber + Vit, om det är det som du vill snusa. Känner du suget fastän du tagit in en prilla kan du köra dubbla en kortare period, så du vänjer dig över några dagar.
Citera
2020-09-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
G.3 Volt Slim White har 26 mg nikotin per gram. Kaliber + Vit har hälften, 13 mg/g.

Det är bara att gå över till Kaliber + Vit, om det är det som du vill snusa. Känner du suget fastän du tagit in en prilla kan du köra dubbla en kortare period, så du vänjer dig över några dagar.

Oj där hade jag fel, sorry. Skönt iallafall, trodde den var mycket starkare än så, då kanske det inte är så svårt som jag trodde det var.

Tack så mycket!

mvh
Citera
2020-09-07, 17:23
Medlem
Jofandus avatar
Trappa ner till en mellanvariant av starkt snus. Knox white extra starkt innehåller 18 mg nikotin. Mellanlanda på en sådan styrka under några dagar till en vecka. Efter det går du över till Knox stark som innehåller 12 mg nikotin och sedan avslutar du med vanligt snus med runt 8 mg nikotin.

Gillar du inte Knox kan du ta något annat. Jag använde bara det som exempel. De flesta sorter brukar ha en variant med starkare snus.
Citera
2020-09-07, 17:47
Medlem
Är inte 4.3 mg jättelite? Med tanke på att siberia har 43mg och lyft har 14-16mg
Citera
2020-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizophreniaaaa
Är inte 4.3 mg jättelite? Med tanke på att siberia har 43mg och lyft har 14-16mg

Menade 43 mg, trodde man skrev 4,3 när man pratade snus.

Förövrigt så hade jag fel, G3 volt innehåller 23 mg nikotin

Edit: 26 mg nikotin*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in