Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-05, 19:25
  #13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Vill inte gå till läkare eftersom de enda de säjer brukar vara att jag måste banta. BMI 39 i dagsläget.

Finns det något annat att göra än att gå ner i vikt? Jag har slopat alkoholen totalt sen månader tillbaka för att minska på kalorierna.

Vet du...det är sällan endast alkohol som gör att man har en så hög BMI som 39...du är även orörlig, dvs gör av med minimal mängd kalorier, så mycket av det du stoppar i dig blir till fett. Du måste börja se över din mathållning också, inte bara drycken:
1) Inte äta för stora portioner, hellre "mellanmål" däremellan och välj kalorisnåla grejer (såsom keso etc)
2) Inte äta vitt bröd eller för mycket kolhydrater
3) Använd rapsolja istället för smör vid stekning (du behöver inte mycket). Inga keloridrypande såser, dressingar etc. Citron funkar bra t ex till sallad istället för dressing.
4) Sluta med läsk, chips, glass, godis etc (dvs hoppa socker helt eller så mycket det bara går)
5) Helst inte äta efter 19-19.30 då förbränningen går ner och det du äter lättare lägger sig som fett
6) Absolut inga nattliga måltider

Det bästa hade också varit om du ändå kunde röra på dig. Gör du inte av med kalorier måste man skära ner så mycket på intaget så man tycker livet suger av den anledningen.
Du måste inse att ett BMI på 39 inte är bra, så våga sök hjälp ändå. För du behöver förmodligen inflammationshämmande för in smärta för att bli av med problemet som förmodligen aldrig går över med endast smärtstillande.
Lycka till 🍀 och berätta gärna hur det gick!
Citera
2020-09-22, 18:27
  #14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Gå till läkare. Du får så lov helt enkelt. Bit ihop bara. Säg det första du gör att du vet att du är fet och vet att du borde banta, så har du det bortgjort. Säg att du vill ha hjälp men att du drar dig för att söka vård pga detta och att ni inte ska prata om vikten vid det här besöket. Jag lovar dig att det finns hur många som helst med övervikt som känner som du och läkarna är vana vid detta.

Vattengympa. Absolut bästa motionsformen för dig. Hör med din läkare eller sjukgymnast om motion på recept. Då kan du få subvention och eventuellt sjukresa. Det ska du kolla upp vad gäller gymmandet också.

Hälsokostpreparat för ledvärk är enligt mig placebo, visserligen kan det vara fungerande om man tror på det. Life är en bluffbutik, jisses vad mycket skit de lurar på folk till överpris. Satsa på bra skor och även inneskor, bra säng, bra sittmöbler i stället.

Testa Orudis salva. Den är receptbelagd men går inte på högkostnadsskyddet. Kostar under hundringen. Liknar receptfria Voltaren men är effektivare tycker jag. Man måste verkligen massera in den och minst 2 ggr per dag. Den funkar på knän, armbågar osv men inte där man har en massa fett och muskler i vägen för det onda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback