• 1
  • 2
2020-09-04, 23:15
Medlem
Tjena jag vill testa DMT, men är väldigt rädd att göra det.

Jag vill inte bli en narkoman eller beroende av drogen, jag vill bara testa det en gång.

Är DMT lagligt i Sveirge, var får man tag i drogen?

Har ni testat det, hur kände ni?

Ska man slippa testa drogen ifall man har hälsoproblematik, typ kan man dö ?

Har endast testat grönt tidigare, och alkohol.
Citera
2020-09-04, 23:20
Medlem
HermaeusMoras avatar
Ja du bör skippa dmt.
Prova något annat psykadeliskt först, välj istället något som är lite mildare till att börja med
Citera
2020-09-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Ja du bör skippa dmt.
Prova något annat psykadeliskt först, välj istället något som är lite mildare till att börja med

ok.

Blir man beroende av psykadeliskt? Finns det några biverkningar, såg en dokumentär där en man fick cluster huvudvärk i resten av sitt liv.

Drogen var lsd.
Citera
2020-09-04, 23:30
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
ok.

Blir man beroende av psykadeliskt? Finns det några biverkningar, såg en dokumentär där en man fick cluster huvudvärk i resten av sitt liv.

Drogen var lsd.
Jag är inte direkt så insatt i ämnet har aldrig testat något psykadeliskt men har läst på om det och har kompisar som kört med det.

Vad dom säger och vad jag har uppfattat det som så blir du inte beroende på samma sätt som heroin/amfetamin. (kanske inte ens i närheten?)
Men biverkningar vet jag faktiskt inget om då inga av mina vänner har nämnt något om det men det finns säkert biverkningar, det är ju från person till person så att säga.

Jag har iallafall fått sagt till mig att om jag vill testa något psykadeliskt för första gången så ska man testa svamp eller LSD och se till att man är bland folk man tycker om, litar på och känner sig säker med.
Någon annan som är mer insatt än mig på ämnet kan väl komma och rätta mig samt ge dig lite bättre tips!
Senast redigerad av HermaeusMora 2020-09-04 kl. 23:32.
Citera
2020-09-05, 01:17
Medlem
Hustlelifes avatar
Testa bara!! Men gör det med folk med erfarenhet av drogen och folk du kan känna dig lugn med.
Citera
2020-09-05, 02:10
Medlem
Homofants avatar
Tryptamin som är en molekyl i din hjärna ökas av DMT.

Du blir dig själv, men mer, under en kort period, som saknar tidsuppfattning,

Du kommer överleva, utan tvekan.
Du kommer växa efteråt.

Åt det senast 2016 oktober. Det har fortfarande positiv påverkan på mig
Citera
2020-09-05, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
ok.

Drogen var lsd.

Suck....
LSD och Psilocin är två av flera olika psykedeliska ämnen som lättar på den typ av huvudvärk, inte orsakar den.

DMT är väldigt intensivt, ingenting kan förbereda en för hur kraftfullt och snabbt det slår på. Du blir inte psykiskt beroende, men det är bra att ha en sund inställning till vad psykedeliska är, hur man respekterar dessa och vilken anledning man använder det för. Du bör ha erfarenhet av bland annat LSD och Psilocin först, och inga knatte-doser.

Innan jag rökte DMT första gången så hade jag redan tio LSD upplevelser bakom mig, sedan dess har jag rökt varje gång jag tagit LSD och det har väl blivit ett tiotal gånger till, med detta vill jag förtydliga att inte ens LSD kunde förbereda mig. Effekterna är inte jämförbara, men båda spelar i en besläktad liga helt klart.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-05 kl. 02:31.
Citera
2020-09-05, 07:40
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Suck....
LSD och Psilocin är två av flera olika psykedeliska ämnen som lättar på den typ av huvudvärk, inte orsakar den.

DMT är väldigt intensivt, ingenting kan förbereda en för hur kraftfullt och snabbt det slår på. Du blir inte psykiskt beroende, men det är bra att ha en sund inställning till vad psykedeliska är, hur man respekterar dessa och vilken anledning man använder det för. Du bör ha erfarenhet av bland annat LSD och Psilocin först, och inga knatte-doser.

Innan jag rökte DMT första gången så hade jag redan tio LSD upplevelser bakom mig, sedan dess har jag rökt varje gång jag tagit LSD och det har väl blivit ett tiotal gånger till, med detta vill jag förtydliga att inte ens LSD kunde förbereda mig. Effekterna är inte jämförbara, men båda spelar i en besläktad liga helt klart.

Han borde ta dmt oralt m maoi hämmare

Bättre rus och stabilare, varar 2-3 h
Citera
2020-09-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Han borde ta dmt oralt m maoi hämmare

Bättre rus och stabilare, varar 2-3 h

Nej, att du ens rekommenderar ayahuasca utan att veta det minsta om personens tillvaro, intellektuella kapacitet, psyke eller hängivenhet är absurt. Ayahuasca, som du snackar om, borde utav respekt för vad det är och vart det kommer ifrån enbart intas i de ritualer där dess kulturella rötter växt fram. Spiritualiteten och det levande i "sakramentet" skiljer sig ganska stort från svamp och LSD - samtidigt som jag är mycket tydlig med att man skall respektera även dessa. Likheten mellan ayahuasca(oralt) och rökbart DMT ligger enbart i att det är samma ämne, om man inte är redo att genomgå en mycket djupare och insiktsfull resa som inte alla kan hantera så är rökbart alternativet man väljer.

Forumet för psykedeliska substanser har blivit som ett tillhåll för intellektuellt handikappade, inte minst märks det i olika personers inläggs meningsuppbyggnad och språkkunskaper.

Om du lade ner tre minuter att ens kolla upp vilka förkortningar du kastar med efter att du har lusläst i ditt liv så hade du förstått att i:et står för hämmare och du har då istället skrivit mao-hämmare hämmare.

Tidigare nämnde du också att tryptamin är en molekyl i din hjärna som ökas av DMT(??) Du gör bäst i att inte kasta runt på begrepp som för dig är diffusa. Två exempel på droger som ingår i tryptamin-släktet är svamp och DMT. Du får gärna redogöra för hur du menar att en tryptamin som DMT ökas i hjärnan av DMT - förutom den uppenbara förändringen av att inta...mer DMT? Menar du med 'molekyl' i detta fallet signalsubstans? En molekyl är en beskrivning på sammansättning av olika ämnen.

Valet av att resa till Peru och genomgå en flerdags-ceremoni ligger självklart hos individen efter noggrann fundering och du gör bäst i att inte rekommendera det alldeles för enkelt, det är inget beslut som tas enkelt eller ett råd som skall ges enkelt.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-05 kl. 09:19.
Citera
2020-09-05, 12:53
Medlem
Asgarvars avatar
Vidhåller med ovanstående.

Vidare är det enda jag kan rekommendera som en första grej är en låg dos svamp, se om TS ens är välkommen in i den psykedeliska sfären, vilket egentligen betyder om TS är redo på att välkomna sig själv. Fast helt ärligt är TS ej intellektuellt redo. Set & setting in all things, och det är just det första - set - som TS saknar; vet man inte vad man inte ger sig in på finns det inte.
Citera
2020-09-05, 14:54
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Nej, att du ens rekommenderar ayahuasca utan att veta det minsta om personens tillvaro, intellektuella kapacitet, psyke eller hängivenhet är absurt. Ayahuasca, som du snackar om, borde utav respekt för vad det är och vart det kommer ifrån enbart intas i de ritualer där dess kulturella rötter växt fram. Spiritualiteten och det levande i "sakramentet" skiljer sig ganska stort från svamp och LSD - samtidigt som jag är mycket tydlig med att man skall respektera även dessa. Likheten mellan ayahuasca(oralt) och rökbart DMT ligger enbart i att det är samma ämne, om man inte är redo att genomgå en mycket djupare och insiktsfull resa som inte alla kan hantera så är rökbart alternativet man väljer.

Forumet för psykedeliska substanser har blivit som ett tillhåll för intellektuellt handikappade, inte minst märks det i olika personers inläggs meningsuppbyggnad och språkkunskaper.

Om du lade ner tre minuter att ens kolla upp vilka förkortningar du kastar med efter att du har lusläst i ditt liv så hade du förstått att i:et står för hämmare och du har då istället skrivit mao-hämmare hämmare.

Tidigare nämnde du också att tryptamin är en molekyl i din hjärna som ökas av DMT(??) Du gör bäst i att inte kasta runt på begrepp som för dig är diffusa. Två exempel på droger som ingår i tryptamin-släktet är svamp och DMT. Du får gärna redogöra för hur du menar att en tryptamin som DMT ökas i hjärnan av DMT - förutom den uppenbara förändringen av att inta...mer DMT? Menar du med 'molekyl' i detta fallet signalsubstans? En molekyl är en beskrivning på sammansättning av olika ämnen.

Valet av att resa till Peru och genomgå en flerdags-ceremoni ligger självklart hos individen efter noggrann fundering och du gör bäst i att inte rekommendera det alldeles för enkelt, det är inget beslut som tas enkelt eller ett råd som skall ges enkelt.

Jag skrev inte Ayahuasca.

Du antog. Du antog fel. Vet mkt väl skillnaden.

Flashback är som vanligt fyllt med översittare som väljer att sätta sig över och agera proffs i alla frågor.

Borde skrivit Signalsubstansen Tryptamin, my bad. Inte molekylen.

DMT ökar signalsubstansen Tryptamin. Så.

Jag syftade på de kapslarna jag har hemma, de innehåller syntetiskt dmt som också kan rökas/freebase,

Men går att ätas oral om man innan ätit en kapsel maoi hämmare.

Då får du en rätt skön psychedelisk upplevelse mkt lik svamp men mkt mer visuell och emotionell. 2-3 lång.

Men du kanske inte visste att dessa fanns?
Citera
2020-09-05, 15:16
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Vidhåller med ovanstående.

Vidare är det enda jag kan rekommendera som en första grej är en låg dos svamp, se om TS ens är välkommen in i den psykedeliska sfären, vilket egentligen betyder om TS är redo på att välkomna sig själv. Fast helt ärligt är TS ej intellektuellt redo. Set & setting in all things, och det är just det första - set - som TS saknar; vet man inte vad man inte ger sig in på finns det inte.

Finns det något Råd lr Styrelse som du är med i som kommer fram till detta?

Får jag vara med?

-------------------------------

Det jag lärt mig av år av trippande är att OM det är något du definitivt kan vara säker på är ATT inget går att säkra.

Set i all ära, killen är Nyfiken. Det räcker. Han har farhågor. Det är bra. Riskmedvetenhet, istället för övertro att Set är någon grundval som "styr" inträdet.

Settibg däremot är viktigt. Ju tryggare miljö ju mindre risk att faktorer plötsligt ändrar resan. Men även en bra setting behöver inte garantera något som helst.

Allt är subjektivt ändå.

Det finns inte en bra eller dålig tripp, det är en resa som du lär dig av och utvecklas igenom.

De som tagit DMT/Aya vet att bra och dåligt är adjektiv som begränsar snarare än definerar något.
Senast redigerad av Homofant 2020-09-05 kl. 15:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in