Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2020-09-08, 22:36
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
https://www.paxos.com/pax/

Digital dollar som ger typ 10% ränta.
Citera
2020-09-08, 23:05
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om du inte menar att värdepapper är säkrare med den meningen, så får du gärna förklara vad du menar, och du fortsätter ju även att försöka framställa värdepapper som säkrare! Så vad är det du säger emot egentligen? Dina inlägg blir bara dummare och dummare.

Återigen, om säg AstraZeneca skulle ha ett sparkonto utan insättningsgaranti, där du endast kommer förlora pengar om AstraZeneca går i konkurs. Vad har störst risk? Att äga värdepapper i AstraZeneca eller ha pengar på deras sparkonto utan insättningsgaranti? Det är givetvis mer uppsida i att äga värdepapper i företaget, men risken är absolut mkt större. Korkat att påstå annat, sedan får man som sagt göra en individuell bedömning av företaget.

Eftersom du inte har lyckats förstå vad begreppet värdepapper innebär, eller diversiteten och möjligheterna det ger, så är det poänglöst att försöka förklara det för dig.

Eftersom du inte klarade av den enklare nivån så prövar vi detta:

Räntekonto utan garanti: Du kan förlora allt och kommer ändå inte få särskilt mycket för det. Om du då kan välja något annat med bättre möjligheter och bättre kontroll, då väljer man det.

Du kanske inte förstod nu heller, så jag sänker mig en nivå till: Du äter nåt som smakar bajs. Det vill du kanske inte göra, så du tar istället nåt som luktar bra, för det är troligen godare.
Citera
2020-09-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Eftersom du inte har lyckats förstå vad begreppet värdepapper innebär, eller diversiteten och möjligheterna det ger, så är det poänglöst att försöka förklara det för dig.

Eftersom du inte klarade av den enklare nivån så prövar vi detta:

Räntekonto utan garanti: Du kan förlora allt och kommer ändå inte få särskilt mycket för det. Om du då kan välja något annat med bättre möjligheter och bättre kontroll, då väljer man det.

Du kanske inte förstod nu heller, så jag sänker mig en nivå till: Du äter nåt som smakar bajs. Det vill du kanske inte göra, så du tar istället nåt som luktar bra, för det är troligen godare.

Du pratar om att sänka nivån, när du själv inte ens förstår innebörden av vad du själv skriver, och förstår inte min invändning emot det.

Varför inte pröva och svara på frågan jag har ställt flera gånger nu? Vad är mest risk? Att äga värdepapper i AstraZeneca eller ha ett sparkonto utan insättningsgaranti hos samma företag, i detta fall AstraZeneca? Förstår du? Samma företag. Alltså samma företag.

Att äga värdepapper i AstraZeneca är knappast att vara mer diverserad än att ha ett sparkonto hos AstraZeneca (om de nu hade haft något). Korkat påstående. Diverserad blir man då man investera i flera olika tillslag, så det går inte riktigt att använda det argumentet för du ska investera i A, men inte B.
Senast redigerad av Hew18 2020-09-09 kl. 21:55.
Citera
2020-09-09, 23:06
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du pratar om att sänka nivån, när du själv inte ens förstår innebörden av vad du själv skriver, och förstår inte min invändning emot det.

Varför inte pröva och svara på frågan jag har ställt flera gånger nu? Vad är mest risk? Att äga värdepapper i AstraZeneca eller ha ett sparkonto utan insättningsgaranti hos samma företag, i detta fall AstraZeneca? Förstår du? Samma företag. Alltså samma företag.

Att äga värdepapper i AstraZeneca är knappast att vara mer diverserad än att ha ett sparkonto hos AstraZeneca (om de nu hade haft något). Korkat påstående. Diverserad blir man då man investera i flera olika tillslag, så det går inte riktigt att använda det argumentet för du ska investera i A, men inte B.

Ditt problem är att du är dum i huvudet. Har jag föreslagit för dig att du ska ha alla pengar i en enda tillgång? Du klänger fast vid ett värdepapper eller en "bank" (läkemedelsbanken som du hittat på, vi kan kalla den knarkluckan).

Men även om du sprider ut ditt sparande över flera riskbanker riskerar du att förlora 100% i ett slag i var och en av dem. Normala företag med normala utsikter kursar inte över en natt, så även om du gör förlust förlorar du inte 100%.

Sen är det väl du som får kontakta AstraZeneca och be om att få öppna sparkonto hos dem. Det är du som kommer med korkade påståenden, eller korkade liknelser. Och du skriver om att investera i tillslag, är det tillsammans med polisen, eller med maffian?

Du är svårt anal, och behöver söka hjälp hos landets främsta Freudianer för att "lösa" problemet.
Citera
2020-09-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ditt problem är att du är dum i huvudet. Har jag föreslagit för dig att du ska ha alla pengar i en enda tillgång? Du klänger fast vid ett värdepapper eller en "bank" (läkemedelsbanken som du hittat på, vi kan kalla den knarkluckan).

Men även om du sprider ut ditt sparande över flera riskbanker riskerar du att förlora 100% i ett slag i var och en av dem. Normala företag med normala utsikter kursar inte över en natt, så även om du gör förlust förlorar du inte 100%.

Sen är det väl du som får kontakta AstraZeneca och be om att få öppna sparkonto hos dem. Det är du som kommer med korkade påståenden, eller korkade liknelser. Och du skriver om att investera i tillslag, är det tillsammans med polisen, eller med maffian?

Du är svårt anal, och behöver söka hjälp hos landets främsta Freudianer för att "lösa" problemet.

Jag ger upp, du är för korkad. Du klarar helt enkelt inte ens av att förstå innebörden av vad du själv skriver, än mindre min invändning emot det. Så jag lämnar denna diskussion, för om du fortfarande inte har fattat så kommer du nog aldrig göra det. Vissa idioter går det att diskutera med men vissa är helt hopplösa.
Citera
2020-09-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Köp DAI då som är backade av Ether (ETH) och värd 1 USD eller varför inte ex PAXG backad av guld. Tether (USDT) är lite kontroversiell ja som framgår i Wikipedia, fördelen är den den har störst likviditet. PAX dollar är ett av många alternativ till Tether. Sen pratar vi om ränta här och inte realisation.

https://makerdao.com/en/

Mmm... och var kan du spendera alla dessa 100+ kryptovalutor?

Ingenstans.
Citera
2020-09-12, 22:43
Medlem
frokeninvesteras avatar
Spontant så gillar jag att detta förbjuds!

Samtidigt så tycker jag att alla ska få göra vad de vill med sina egna pengar!

Anledningen till att jag gillar att det förbjuds, är för att det är en högrisk placering där man riskerar att förlora hela sitt insatta belopp!

Men återigen, är man villig att ta risken så bör man få göra det.

Det jag dock tror händer, är att folk hoppar in i dessa högränte lån och riskerar att förlora pengar som de inte har råd att förlora.

Ingen som jag känner åtminstone av mina investeringsvänner skulle någonsin sätta in ens en enda krona i ett sånt här konto och inte jag heller! Skulle min egen mamma ha gjort det så hade jag bett henne att ta ut pengarna därifrån direkt med!
Citera
2020-09-12, 23:02
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Mmm... och var kan du spendera alla dessa 100+ kryptovalutor?

Ingenstans.
Man växlar tillbaka till den fiat valuta man önskar ja.
Citera
2020-09-18, 22:03
Medlem
4spar har aldrig varit några problem iaf. De verkar vara stabila.

Lite synd eftersom 50k är mycket när man har dålig med ekonomin - men när man senare äger miljoner så är 50k inte så mycket. Det är lätt värt att riskera 50k för att få en jämn inkomst varje månad hos ett stabilt ställe som 4spar.

Vad jag vet sysslar de med smslån i baltikum och det tjänar man fett med så det är inga problem för de att klara sig.

Och det är ändå max 50k detta gäller. Man bör endast ha 50k där om man har flera miljoner i kapital på andra ställen....

Det är inte så att man blir rik utav vinsten men har man pengarna där i många år så blir det ändå något.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in