2021-03-09, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Välkommen till tråden och tack för att du lämnar info!

Ang det jag fetat:
Ställer en öppen och retorisk fråga: Är det inte konstigt att hon inte hörts?
Jag hade trott att åkl DE skulle ha dammsugit varenda person som varit i nån sorts relation med JO för att försöka klarlägga hennes aggressivitetsproblem (ev kopplat till alkohol och svartsjuka).
Nu dömdes ju JO hårt ändå, men det hade varit av värde att visa att JO inte tidigare alls var främmande för att ta till våld i en eller annan form.

Det är mycket mycket märkligt ja!
För ett år sedan blev exfrun uppringd av sos alarm som sökte J,O. (Det var då fråga om ett självmordsförsök)
Enligt SOS hade de fortfarande exfrun som registrerad partner. De skildes för 15 år sedan och har sedan dess haft 0 kontakt! Kanske kan det vara så att de efter det samtalet ansåg att exfrun inte hade information att delge, misstag skulle jag säga....🙄
Citera
2021-03-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joh3
Det är mycket mycket märkligt ja!
För ett år sedan blev exfrun uppringd av sos alarm som sökte J,O. (Det var då fråga om ett självmordsförsök)
Enligt SOS hade de fortfarande exfrun som registrerad partner. De skildes för 15 år sedan och har sedan dess haft 0 kontakt! Kanske kan det vara så att de efter det samtalet ansåg att exfrun inte hade information att delge, misstag skulle jag säga....🙄
Tack för återkoppling!
Det är knappast troligt att man från åklageriet försöker föra in ny information i den kommande hovrättsförhandlingen, så vi får nog tro att inblickar i JO:s liv via t ex tidigare partners beskrivningar av henne, dessvärre kommer att ha gått förlorade.

Att JO länge varit instabil får anses vara klarlagt, men det hade samtidigt kunnat vara av intresse att få en bredare och tydligare bild av en människa som väljer att mörda någon för ynka 15 kkr och som dessutom efteråt fantiserar ihop en historia om att hon skulle ha dragits in i allt detta av "två chilenare".

Vet du om JO har visat tecken på att leva i en fantasivärld?
Citera
2021-03-09, 09:51
Medlem
Citat:
Tack för återkoppling!
Det är knappast troligt att man från åklageriet försöker föra in ny information i den kommande hovrättsförhandlingen, så vi får nog tro att inblickar i JO:s liv via t ex tidigare partners beskrivningar av henne, dessvärre kommer att ha gått förlorade.

Att JO länge varit instabil får anses vara klarlagt, men det hade samtidigt kunnat vara av intresse att få en bredare och tydligare bild av en människa som väljer att mörda någon för ynka 15 kkr och som dessutom efteråt fantiserar ihop en historia om att hon skulle ha dragits in i allt detta av "två chilenare".

Vet du om JO har visat tecken på att leva i en fantasivärld?

Inte enligt min vetskap! Men jag har inte varit närvarande i hennes liv på många år. En kan endast spekulera i vad ett långt liv med spelmissbruk/alkohol gör med en människa.
Jag har aldrig haft upplevelsen av att hon varit kapabel till mord, aggressioner till trots (uppenbarligen felaktig känsla) Mycket chockerande detta!
Citera
2021-03-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joh3
Inte enligt min vetskap! Men jag har inte varit närvarande i hennes liv på många år. En kan endast spekulera i vad ett långt liv med spelmissbruk/alkohol gör med en människa.
Jag har aldrig haft upplevelsen av att hon varit kapabel till mord, aggressioner till trots (uppenbarligen felaktig känsla) Mycket chockerande detta!
Säkert en förfärlig upplevelse för alla de som nån gång varit i JO:s närhet, att hon med berått mod knivhugger sin arbetskamrat till döds och detta för att komma över 15 kkr, en struntsumma i sammanhanget. Gräsligt! Ännu mer gräsligt för de drabbade familjerna förstås.

Det som stör mig är, förutom själva mordet naturligtvis, den kylighet JO uppvisar i efterförloppet:
Från Trollhättan/Uddevalla åka upp till Hällevadsholmtrakten och låtsas(?) vara på svampplockning där, på vägen stannat i Hogstorp för att köpa en korv med bröd, sitta hemma hos väninnan EH i dennas kök i Hällevadsholm och prata med Polisen i nästan en timme medan EH hör allt vad JO säger, hämta ett moppskaft(!) hos EH, köpa lakan på IKEA i Torp, köpa tre (3!) cheeseburgare på väg mot krismötet i Trollhättan -göra allt detta utan att med minsta darrning på rösten avslöja att hon för mindre än 12 timmar sen brutalt mördat en arbetskamrat.
Det måste vara nån form av makabert svenskt rekord i oberördhet och/eller cynism!
Citera
2021-03-09, 14:04
Medlem
En än så länge fri artikel att läsa:
https://www.expressen.se/gt/krim/jen...-efter-mordet/

Ingressen:
Jennie Olsson attackerade sin kollega bakifrån med flera knivhugg, enligt domen.

Dagen efter mordet, då hon ännu inte gripits, åkte hon till Göteborg och gick på fotboll – och firade GFC:s 3-0-seger.

– Dom ledde med 3–0 och hon var så lycklig, säger en närstående i förhör.

Lite från brödtexten:
Under förhör med polisen framkommer det flera uppgifter från person i Jennies närhet om att hon är en ”stor fotbollsälskare” och en ”fotbollsentusiast”.

– Damfotboll är mitt största intresse, säger hon själv i förhör.

Efter att hon slängt sina blodiga kläder på soptippen dagen efter mordet åkte hon till Göteborg och gick på dåvarande GFC, numera BK Häcken FF. De mötte Eskilstuna United på hemmaplan, en match som Göteborgslaget vann med 3-0
Citera
2021-03-09, 17:10
Medlem
Citat:
En än så länge fri artikel att läsa:
https://www.expressen.se/gt/krim/jen...-efter-mordet/

Ingressen:
Jennie Olsson attackerade sin kollega bakifrån med flera knivhugg, enligt domen.

Dagen efter mordet, då hon ännu inte gripits, åkte hon till Göteborg och gick på fotboll – och firade GFC:s 3-0-seger.

– Dom ledde med 3–0 och hon var så lycklig, säger en närstående i förhör.

Lite från brödtexten:
Under förhör med polisen framkommer det flera uppgifter från person i Jennies närhet om att hon är en ”stor fotbollsälskare” och en ”fotbollsentusiast”.

– Damfotboll är mitt största intresse, säger hon själv i förhör.

Efter att hon slängt sina blodiga kläder på soptippen dagen efter mordet åkte hon till Göteborg och gick på dåvarande GFC, numera BK Häcken FF. De mötte Eskilstuna United på hemmaplan, en match som Göteborgslaget vann med 3-0

Det är det här som gör det så fruktansvärt för mig, helt chockerande. Den J.O jag kände hade inte handlat så här kallt. Uppenbarligen förändras människor, eller så kände jag henne inte alls..... Fy fan, det vänder sig i magen, kan inte ta in.... 😢
Citera
2021-03-10, 06:45
Medlem
Förlåt men orkar inte läsa hela tråden men har läst lite av FUP men har jag fattat det rätt att den här sjuka häxan först åker hem till sin kusin på natten, hugger ihjäl hennes vårdare medan kusinen och den andra vårdaren ligger och sover. Åker till Ljungskile och tar ut 15000 kr och sedan åker hem och sover.

Och sedan när polisen har tagit henne skyller hon allt på två chilenska lånhajar från Göteborg som hon är skyldig 35000 kr men som nöjer sig med att döda hennes kusins vårdare för att få 15000 kr.

Herregud vilken hemsk häxa, inte ens plattans värsta heroinist hade gjort detta besväret för 15000 under sin värsta abstinens. Och allt detta för att hon vill spela nätpoker, besöka MC Donalds drive in och gå på damfotboll matcher.
Citera
2021-03-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Förlåt men orkar inte läsa hela tråden men har läst lite av FUP men har jag fattat det rätt att den här sjuka häxan först åker hem till sin kusin på natten, hugger ihjäl hennes vårdare medan kusinen och den andra vårdaren ligger och sover. Åker till Ljungskile och tar ut 15000 kr och sedan åker hem och sover.

Och sedan när polisen har tagit henne skyller hon allt på två chilenska lånhajar från Göteborg som hon är skyldig 35000 kr men som nöjer sig med att döda hennes kusins vårdare för att få 15000 kr.

Herregud vilken hemsk häxa, inte ens plattans värsta heroinist hade gjort detta besväret för 15000 under sin värsta abstinens. Och allt detta för att hon vill spela nätpoker, besöka MC Donalds drive in och gå på damfotboll matcher.
Tyvärr har du fattat allt helt korrekt!
Du har sammanfattat det bra. JO har gett damfotbollen ett helt nytt ansikte och jag gissar att Lind*a Sembran*t beklagar att hennes ivrigaste anhängare råkar vara en brutal mördare, alltså JO.
En iskall mördare som dessvärre inte står för vad hon gjort, utan som skyller på två uppdiktade figurer. Pinsamt att ta del av. Plågsamt för anhöriga och familj.
Citera
2021-03-15, 10:52
Medlem
Jag förstår inte. Var JO och den mördade killen ihop?

https://www.expressen.se/gt/krim/mis...-sin-partner-/

Enligt uppgifter till GP greps kvinnan när hon satt och surfade på nätet.

I rummet bredvid låg en man knivmördad.

De var tillsammans, kan man säga, säger Cecilia Bergsten vid grova brott i Halland.

Kvinnan, som är i 45-årsåldern, sitter häktad misstänkt för mordet.

Trodde hon var lesbisk fullt ut, men uppenbarligen inte. Jag har väl inte följt fallet så noga sista veckorna, men detta är nya uppgifter för min del.

Och att hon greps när hon surfade medan mannen låg knivmördad i rummet bredvid?
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-15 kl. 10:58. Anledning: Edit: fetning
Citera
2021-03-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag förstår inte. Var JO och den mördade killen ihop?

https://www.expressen.se/gt/krim/mis...-sin-partner-/

Enligt uppgifter till GP greps kvinnan när hon satt och surfade på nätet.

I rummet bredvid låg en man knivmördad.

De var tillsammans, kan man säga, säger Cecilia Bergsten vid grova brott i Halland.

Kvinnan, som är i 45-årsåldern, sitter häktad misstänkt för mordet.

Trodde hon var lesbisk fullt ut, men uppenbarligen inte. Jag har väl inte följt fallet så noga sista veckorna, men detta är nya uppgifter för min del.

Och att hon greps när hon surfade medan mannen låg knivmördad i rummet bredvid?

Ett annat fall väl?
Citera
2021-03-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ett annat fall väl?
Nej, klickar man på länken så ser man hennes nuna på bilden och historien rullar på? Jag trodde det också, men i så fall har tidningen blandat ihop det rejält.
Citera
2021-03-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, klickar man på länken så ser man hennes nuna på bilden och historien rullar på? Jag trodde det också, men i så fall har tidningen blandat ihop det rejält.

Det är tidningen som har lagt in fel filmsnutt på artikeln. Artikeln handlar om ett annat mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in