Citat:
Ursprungligen postat av
halteper
Håller med i att åklagaren nog är nöjd med 18 år. Det kunde ju blivit ännu lägre. Har inte läst domen med gissar att de tagit med i beräkningen att hon var likgiltig inför att hon utsatte brukaren för livsfara, något hon mycket väl visste både genom att hon var anställd hos denne men också genom sitt släktskap. Borde väl vara en försvårande omständighet kan jag tycka eftersom det mycket väl kunnat leda till att en tredje part mist livet. Kanske var tur att den fjärde personen, han som låg och trynade, inte vaknade upp i samband med mordet.
Det fetade:
Jag hoppas att du har fel.
Jag rekommenderar dig att läsa domen. Om du efter läsning fortfaranade tror att åkl DE kommer att vara nöjd med de utdömda 18 åren blir jag förvånad.
När FUP presenterades framgick inte med vilken brutalitet som stackars Erik mördades. Av domen framgår hur alldeles förfärligt vidrig knivattacken mot Erik var.
Det var inte fråga om några tre hugg. Det var åtta (8!). En avskuren luftstrupe som gjorde att Erik inte hade kunnat skrika på hjälp.
Enl TR i Vänersborg var detta bestialiska dödande av en helt försvarslös man på dennes arbetsplats att ses som "mord av normalgraden"..