2021-03-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Håller med i att åklagaren nog är nöjd med 18 år. Det kunde ju blivit ännu lägre. Har inte läst domen med gissar att de tagit med i beräkningen att hon var likgiltig inför att hon utsatte brukaren för livsfara, något hon mycket väl visste både genom att hon var anställd hos denne men också genom sitt släktskap. Borde väl vara en försvårande omständighet kan jag tycka eftersom det mycket väl kunnat leda till att en tredje part mist livet. Kanske var tur att den fjärde personen, han som låg och trynade, inte vaknade upp i samband med mordet.
Det fetade:
Jag hoppas att du har fel.
Jag rekommenderar dig att läsa domen. Om du efter läsning fortfaranade tror att åkl DE kommer att vara nöjd med de utdömda 18 åren blir jag förvånad.
När FUP presenterades framgick inte med vilken brutalitet som stackars Erik mördades. Av domen framgår hur alldeles förfärligt vidrig knivattacken mot Erik var.
Det var inte fråga om några tre hugg. Det var åtta (8!). En avskuren luftstrupe som gjorde att Erik inte hade kunnat skrika på hjälp.
Enl TR i Vänersborg var detta bestialiska dödande av en helt försvarslös man på dennes arbetsplats att ses som "mord av normalgraden"..
Citera
2021-03-06, 21:57
Medlem
Jag får dra på mig en sån här:

I minst ett par inlägg har jag förutspått att msm inte skulle komma att presentera domen/brottet/mördaren särskilt utförligt. Jag var bl a helt säker på att JO:s uppdrag som (S)-politiker inte skulle nämnas.
Döm om min förvåning när jag idag upptäckte att Adam Westin på Aftonbladet presenterat en i mina ögon fullödig artikel (med bilder!) rörande mordet.

Vill normalt inte skicka trafik, men eftersom den här artikeln blev bra, lägger jag länk:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nlig-assistent
Citera
2021-03-06, 22:12
Medlem
Hydraheads avatar
Kan inte få Fupen att fungera, blir fan galen. Den slutar att ladda det allra sista.
Citera
2021-03-07, 21:58
Medlem
Jag har fup på mobilen men vet inte hur jag laddar upp den här.
Citera
2021-03-07, 22:08
Medlem
https://www.google.com/url?sa=t&sour...KJcpM31kAYPguj
Citera
2021-03-08, 12:06
Medlem
Det ex som blivit hörd om misshandel, är inte ensam. Exfrun blev också misshandlad och kontrollerad pga svartsjuka. Hon lämnade deras gemensamma hus över en natt. JO har haft psykisk ohälsa i många år, samt ett fruktansvärt dåligt alkoholsinne.
Jag är i total chock över det inträffade och hoppas en dag att hon erkänner så offrens familj kan få ro.
Citera
2021-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Mamman sa något om att de inte hade gillat en av flickvännerna .. har för mig att det var hennes första tjej . Undrar varför .. var det hon som anmälde Jo för misshandel , eller var det nån som var elak mot JO ..

Det var den flickvännen som sedan blev fru. Hon är inte hörd av polis i den här utredningen.
Citera
2021-03-08, 17:13
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joh3
Det var den flickvännen som sedan blev fru. Hon är inte hörd av polis i den här utredningen.
Vet du varför de inte gillade henne ?
Citera
2021-03-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Vet du varför de inte gillade henne ?

Hon var från Stockholm och 5 år yngre. Föräldrarna har aldrig gillat att J.O valt tjejjer
Citera
2021-03-08, 17:20
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Hon var från Stockholm och 5 år yngre.
😂 .. låter riktigt hemskt
Citera
2021-03-08, 20:50
Medlem
Hydraheads avatar
Ok har nu plöjt igenom det mest av Fupen och säger bara herrejävlar vilken obehaglig människa.
Hon har nog mycket mer på sitt samvete som inte kommit fram ännu.

På tal om Fupen.
Jag har bra hittat ett foto från Brottsplatsen? Har jag missat en stor del eller är det på det här viset i denna förundersökningen.?
Citera
2021-03-09, 00:46
Medlem
Citat:
Det ex som blivit hörd om misshandel, är inte ensam. Exfrun blev också misshandlad och kontrollerad pga svartsjuka. Hon lämnade deras gemensamma hus över en natt. JO har haft psykisk ohälsa i många år, samt ett fruktansvärt dåligt alkoholsinne.
Jag är i total chock över det inträffade och hoppas en dag att hon erkänner så offrens familj kan få ro.

Citat:
Välkommen till tråden och tack för att du lämnar info!

Ang det jag fetat:
Ställer en öppen och retorisk fråga: Är det inte konstigt att hon inte hörts?
Jag hade trott att åkl DE skulle ha dammsugit varenda person som varit i nån sorts relation med JO för att försöka klarlägga hennes aggressivitetsproblem (ev kopplat till alkohol och svartsjuka).
Nu dömdes ju JO hårt ändå, men det hade varit av värde att visa att JO inte tidigare alls var främmande för att ta till våld i en eller annan form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in