Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-04, 20:37
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khmelnytsky
Han kanske inte satte larm för att den vakna kanske går in och väcker personen innan avlösning. Angående systern och kassaskåpet se spoilern.

Det känns nästan jobbigt att läsa 🙈
Citera
2021-02-04, 21:52
Medlem
https://www.ttela.se/nyheter/trollh%...het-1.41028063

Det verkar ha släppts en podd om fallet. Jävligt iskallt agerande efter mordet alltså.
Citera
2021-02-05, 15:10
Medlem
Sparkar sin sambo över halsen med stålhätta och kastar sprit i ögonen på henne.
Charmig tjej.
Helt otroligt vad mycket pengar som jagas, swishas och drivs in hela tiden! Jag blir helt jävla matt av att läsa eländet! Och helt otroligt att folk lånat ut - mår dom som dom ska?!
Har inte läst hela FUP än, men har det framkommit att insamlingen till wilmas familj verkligen nådde dom eller behöll hon även dom pengarna?
Citera
2021-02-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det finns ingen Jennie Olsson folkbokförd i Uddevalla med den stavningen som passar in med åldern, det finns bara Jenny med y. Hon kanske inte bor i Uddevalla men greps där? Eller så är det som sagt, en annan stavning.

https://www.ratsit.se/19780405-Marie...l-JBuZx6BHa7mQ
Citera
2021-02-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Detta är ju Mats Alm II. Läser hennes utsaga om det nattliga besöket som hon är skyldig pengar.

En perfekt beskrivning. Lika korkad , jagcentrerad, ond och totalt verklighetsfrånvänd. Hinsebergsborna kommer att få väldigt trötta öron i framtiden kan jag lova...
Måste ändå säga att jag är imponerad av hennes förmåga att få låna pengar av folk - någon slags charm måste ju hon besitta eller så är hon extremt duktig på att hitta offer.
Citera
2021-02-05, 21:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
En perfekt beskrivning. Lika korkad , jagcentrerad, ond och totalt verklighetsfrånvänd. Hinsebergsborna kommer att få väldigt trötta öron i framtiden kan jag lova...
Måste ändå säga att jag är imponerad av hennes förmåga att få låna pengar av folk - någon slags charm måste ju hon besitta eller så är hon extremt duktig på att hitta offer.

Sista meningarna av hela FU är ren poesi.

"Bedrägeri; Du, Jennie Olsson har den 4 september 2020 vid uttagsautomat på
Vällebergsvägen 12, Ljungskile, Uddevalla kommun olovligen påverkat resultat av
en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande process genom
att olovligen använda Hxxxxe Fxxxxxxxxs kontokort och därvid ta ut sammanlagt
15 000 kr. Förfarandet har inneburit vinning för Jennie Olsson med 15 000 kr och
motsvarande skada för Hxxxxe Fxxxxxxxx eller banken som trätt i hennes ställe

– jag blev tvingad att göra det

Hade du inte någon möjlighet att om det nu är som du påstår att du är tvingad att
fly därifrån

– nej (viskar)

Ingen fråga från advokaten"
Senast redigerad av Dockland 2021-02-05 kl. 21:25. Anledning: formatering
Citera
2021-02-05, 22:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Detta är ju Mats Alm II. Läser hennes utsaga om det nattliga besöket som hon är skyldig pengar.

Instämmer!
Jag tycker det påminner om en soppa av Alms barnsliga sagoberättande och Pierre Karlssons frenetiska och hänsynslösa jakt på pengar, eviga lånande och jagad av kronkalle
Senast redigerad av T34Panzer 2021-02-05 kl. 22:08.
Citera
2021-02-05, 22:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer!
Jag tycker det påminner om en soppa av Alms barnsliga sagoberättande och Pierre Karlssons frenetiska och hänsynslösa jakt på pengar, eviga lånande och jagad av kronkalle

Redan vid andra förhöret framkom det att hon hade access till vårdtagarens BankID. Där blev det uppenbart för utredarna att hon är full av skit. Sedan skall det bevisas också.

Folkk lånar ut pengar till henne, utan nämnvärd koll/kontroll utan bara att hon skulle betala tillbaka.
En av "chilenarna" hade förmågan att levitera inne i lägenheten också.

Väldigt underhållande läsning, om man kan säga så om en förundersökning det vill säga.
Citera
2021-02-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo

Jag tror hon är en person som har ställt och hjälp många människor med andra saker. Därmed har en tilltro skapats, något som senare har brutits när hon inte kunnat betala tillbaka i tid. Sedan tror jag också att hon umgåtts med människor som lever knapert. Fattiga människor brukar vara mer givmilda då de kan relatera till en person som har det svårt med pengar för stunden.
Citera
2021-02-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Sparkar sin sambo över halsen med stålhätta och kastar sprit i ögonen på henne.
Charmig tjej.
Helt otroligt vad mycket pengar som jagas, swishas och drivs in hela tiden! Jag blir helt jävla matt av att läsa eländet! Och helt otroligt att folk lånat ut - mår dom som dom ska?!
Har inte läst hela FUP än, men har det framkommit att insamlingen till wilmas familj verkligen nådde dom eller behöll hon även dom pengarna?
Det först fetade:
Detta borde åkl gå in riktigt hårt på!
Gärna förhöra både mor och dotter grundligt! Enl uppgift blev dottern vittne till sparken mot halsen och kanske också sprit-i-ögonen-kastningen.
Har detta hänt, vilket jag inte betvivlar, visar det på JO:s våldsam- och hänsynslöshet. Viktigt därför att detta utreds.

Det andra fetade:
Finns inget som tyder på att W:s familj fick några pengar från "insamlingen" (läs: bedrägeriet)
Citera
2021-02-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det först fetade:
Detta borde åkl gå in riktigt hårt på!
Gärna förhöra både mor och dotter grundligt! Enl uppgift blev dottern vittne till sparken mot halsen och kanske också sprit-i-ögonen-kastningen.
Har detta hänt, vilket jag inte betvivlar, visar det på JO:s våldsam- och hänsynslöshet. Viktigt därför att detta utreds.

Det andra fetade:
Finns inget som tyder på att W:s familj fick några pengar från "insamlingen" (läs: bedrägeriet)

Hon blev väl rätt våldsam när hon hade druckit, enligt hennes ex.

Tragiskt att spelmissbruk kan leda till både bedrägerier och mord down the road.
Hon kånkade väl tidigare med sig ett skåp från syrran som innehöll en hel del (över 100.000?).
Ljuger som en häst travar gör hon också.
Hon verkar inte ha några skrupler direkt.
Citera
2021-02-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hon blev väl rätt våldsam när hon hade druckit, enligt hennes ex.

Tragiskt att spelmissbruk kan leda till både bedrägerier och mord down the road.
Hon kånkade väl tidigare med sig ett skåp från syrran som innehöll en hel del (över 100.000?).
Ljuger som en häst travar gör hon också.
Hon verkar inte ha några skrupler direkt.
Det fetade:
Det får vi nog tro.
För min del anser jag det viktigt att JO:s aggressivitet redan innan rättegång blir fastslagen, så att hennes "vardagliga" våldskapacitet blir konstaterad och därmed kan rätten förstå vad hon är kapabel till.
Sparkar man någon med stålhättade kängor mot huvud/hals, då har man visat på en sällsynt likgiltighet för andras liv och hälsa.
Detta med likgiltighet framkom ju i att hon lämnade sin kusin, brukaren HF, fullständigt oskyddad när hon, JO, lämnade lägenheten.

Jag uppehåller mig vid detta med aggressivitet plus likgiltighet eftersom det är markörer för vad JO är kapabel till.

Att JO är allvarligt personlighetsstörd, det råder det knappast nån tvekan om. Däremot kommer hon inte att hamna under RPV, för mitt i sin mordiskhet, har hon ändå handlat med viss 'rationalitet' om man vågar skriva så..

Spelande plus alkohol plus personlighetsstörning ledde fram till ett mord på en helt oskyldig medmänniska och till stor sorg för en massa människor.
Samhället bör kräva att JO döms till livstid. För min del får hon gärna placeras på en anstalt för män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in