Citat:
Det känns nästan jobbigt att läsa 🙈
Han kanske inte satte larm för att den vakna kanske går in och väcker personen innan avlösning. Angående systern och kassaskåpet se spoilern.
Nytt brott
Du ska delges som misstänkt om grov stöld någon gång mellan den 8 och 17 februari 2020 på adressen Påstigen 23 i Dingle. Du är misstänkt att ha låst upp huset med medhavd nyckel som du lånat av C*m*lla och därefter låst upp vapenskåpet, tagit de skrin där 120 000 kronor samt andra dokument förvarades Vad är din inställning till
misstanken
– det har jag inte gjort
Vem är C*mi*la
– min syster
Är det inte så att C*m*lla har konfronterat detta med dig tidigare
– jo
Vad sa hon då
– hon frågade om jag hade gjort det
Vad kommer det sig att hon frågade dig det
– för att jag har varit uppe och hämtat ägg hos dem, det är ungefär det
Berätta om hur och när du lånade nyckeln till bostaden Påstigen 23 i februari månad för att låna ägg
– jag var uppe och hämtade ägg för att sälja till folk på jobbet å till andra bekanta till henne, hon säljer ägg, å jag äter ganska mycket ägg
Kände du till att de hade 120 000 i vapenskåpet
– nej
C*m*lla säger att du kände till det att det finns pengar där
– att det finns pengar där, de brukar ha pengar i vapenskåpet
Var inte detta lite speciella pengar de här 120 000
– speciella?
För något speciellt alltså
– det vet jag inte
Var det inte så att de sålt några hundar
– jo de hade 10 hundvalpar som hon sålde
Är det inte anmärkningsvärt att syrran kommer och frågar är det du som har tagit pengarna
– hon frågade inte det först, först frågade hon mig om jag låst huset
Hur kändes det när C*m*lla fråga dig om det är du som har gjort detta, det är ju din syster
– då satt jag och undrade om hon inte var riktigt klok. Och så fick jag höra några dar senare efter det här att de hade sett en blå skåpbil här uppe som hade åkt omkring
En blå skåpbil
– det var vad min pappa sa, att det hade åkt kring en blå skåpbil där uppe
Alldeles efter det här som hade hänt hos dem var du på en resa till Tyskland. Hur tog du dig dit
– med min skåpbil, ja
Det intressanta är att det här skrinet som pengarna har legat i hittades i Falsterbo efter det att du varit i Tyskland. Falsterbo ligger i Skåne längst ner
– mm
Sida 504-506 i aktbilaga 80
https://www.nordfront.se/skuldsatt-a...pa-kollega.smr
Du ska delges som misstänkt om grov stöld någon gång mellan den 8 och 17 februari 2020 på adressen Påstigen 23 i Dingle. Du är misstänkt att ha låst upp huset med medhavd nyckel som du lånat av C*m*lla och därefter låst upp vapenskåpet, tagit de skrin där 120 000 kronor samt andra dokument förvarades Vad är din inställning till
misstanken
– det har jag inte gjort
Vem är C*mi*la
– min syster
Är det inte så att C*m*lla har konfronterat detta med dig tidigare
– jo
Vad sa hon då
– hon frågade om jag hade gjort det
Vad kommer det sig att hon frågade dig det
– för att jag har varit uppe och hämtat ägg hos dem, det är ungefär det
Berätta om hur och när du lånade nyckeln till bostaden Påstigen 23 i februari månad för att låna ägg
– jag var uppe och hämtade ägg för att sälja till folk på jobbet å till andra bekanta till henne, hon säljer ägg, å jag äter ganska mycket ägg
Kände du till att de hade 120 000 i vapenskåpet
– nej
C*m*lla säger att du kände till det att det finns pengar där
– att det finns pengar där, de brukar ha pengar i vapenskåpet
Var inte detta lite speciella pengar de här 120 000
– speciella?
För något speciellt alltså
– det vet jag inte
Var det inte så att de sålt några hundar
– jo de hade 10 hundvalpar som hon sålde
Är det inte anmärkningsvärt att syrran kommer och frågar är det du som har tagit pengarna
– hon frågade inte det först, först frågade hon mig om jag låst huset
Hur kändes det när C*m*lla fråga dig om det är du som har gjort detta, det är ju din syster
– då satt jag och undrade om hon inte var riktigt klok. Och så fick jag höra några dar senare efter det här att de hade sett en blå skåpbil här uppe som hade åkt omkring
En blå skåpbil
– det var vad min pappa sa, att det hade åkt kring en blå skåpbil där uppe
Alldeles efter det här som hade hänt hos dem var du på en resa till Tyskland. Hur tog du dig dit
– med min skåpbil, ja
Det intressanta är att det här skrinet som pengarna har legat i hittades i Falsterbo efter det att du varit i Tyskland. Falsterbo ligger i Skåne längst ner
– mm
Sida 504-506 i aktbilaga 80
https://www.nordfront.se/skuldsatt-a...pa-kollega.smr