2020-09-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightbored
Är du helt säker? Arbetade de samma pass hos brukaren då? Det har hänt något under arbetspasset?

Ja, båda arbetade som assistenter och var på plats samtidigt. Sen om det var i samband med skiftbyte eller om de alltid är två, det är oklart. Troligt är inte att den äldre mannen kommit dit för att utföra dådet.
Citera
2020-09-05, 00:21
Medlem
Den ena kanske hade lite ”mys” med brukaren och den andre blev förbannad??
Citera
2020-09-05, 00:45
Medlem
Tycker det är ovanligt tyst för att vara ett mord. Är det ingen som sitter på info? Om man inte vill skriva ut det öppet så skicka på pm. Det är fruktansvärt det här..
Citera
2020-09-05, 01:09
Medlem
Brukaren svårt hjärnskadad, kan inte beskriva händelseförloppet utan bara enkel kommunikation med bilder. Totalförlamad. Har 2 assistenter dygnet runt så GM och offer kan ha jobbat ihop just då. Rykten finns om fester i lgh.
Citera
2020-09-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasvartakatten
Brukaren svårt hjärnskadad, kan inte beskriva händelseförloppet utan bara enkel kommunikation med bilder. Totalförlamad. Har 2 assistenter dygnet runt så GM och offer kan ha jobbat ihop just då. Rykten finns om fester i lgh.

Fester ihop med brukaren? Otroligt slapp koll på sina anställda ifall assistenter har fester hos brukare. Måste vara kommunanställda.
Citera
2020-09-05, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Fester ihop med brukaren? Otroligt slapp koll på sina anställda ifall assistenter har fester hos brukare. Måste vara kommunanställda.

Tror dessvärre inte det är kommunanställda, utan privat. Då jag har erfarenhet av båda så har kommunen mer koll än privat. Min brukare jag hade ville dricka öl ofta med oss tjejer och blev skitarg om man nekade. Som tur va ville han dricka ur glas och jag fyllde burken med vatten, smidigt och bra
Citera
2020-09-05, 07:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsig
Den ena kanske hade lite ”mys” med brukaren och den andre blev förbannad??
Den tanken har jag haft i flera dagar.
Citera
2020-09-05, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Den tanken har jag haft i flera dagar.

I flera dagar? Det skedde väl igår 😂
Citera
2020-09-05, 08:06
Medlem
Hur länge sitter man anhållen, innan åklagare måste häkta personen??
Citera
2020-09-05, 08:24
Medlem
Svennis7254s avatar
Skickar man verkligen två manliga personliga assistenter till en kvinna??..Tror faktiskt inte att det är tillåtet ö h t

Verkar konstigt
Senast redigerad av Svennis7254 2020-09-05 kl. 08:29.
Citera
2020-09-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Hur länge sitter man anhållen, innan åklagare måste häkta personen??

Inom tre dygn måste åklagaren begära att anhållen person ska häktas. Domstolen måste hålla börja förhandlingen senast 4:e dygnet (oftast häktas de dygn 3).
Citera
2020-09-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Skickar man verkligen två manliga personliga assistenter till en kvinna??..Tror faktiskt inte att det är tillåtet ö h t

Verkar konstigt

Finns inga regler om något sådant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in