2020-09-04, 09:47
Medlem
carminaburanas avatar
har en note 4, ska överföra ett par ljudböcker från plaptopen till telefonen. den kan överföra 2 mappar utan problem, men de andra två så överför den bara själva mappen, inte innehållet. när man copy pastear eller drag droppar en andra gång frågar den om man vill merga, och säger man ja händer inte ett skit. det är gott om utrymme luren, och filformatet är mp3. fungerar inte heller att överföra filerna inuti mappen en och en. jag har testat dem på laptopen och de fungerar fint. jag kan överföra filerna och mapparna till andra ställen på laptopen med. jag har testat radera de tomma mapparna från luren, kopplat ur och kopplat in, ingen skillnad.ett mysterium!
Senast redigerad av carminaburana 2020-09-04 kl. 09:52.
Citera
2020-09-04, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
har en note 4, ska överföra ett par ljudböcker från plaptopen till telefonen. den kan överföra 2 mappar utan problem, men de andra två så överför den bara själva mappen, inte innehållet. när man copy pastear eller drag droppar en andra gång frågar den om man vill merga, och säger man ja händer inte ett skit. det är gott om utrymme luren, och filformatet är mp3. fungerar inte heller att överföra filerna inuti mappen en och en. jag har testat dem på laptopen och de fungerar fint. jag kan överföra filerna och mapparna till andra ställen på laptopen med. jag har testat radera de tomma mapparna från luren, kopplat ur och kopplat in, ingen skillnad.ett mysterium!

Låter som något skrivskydd ifrån mobilens sida så ändra inställningarna där. - åtminstone inget du har nämnt.
Citera
2020-09-04, 10:06
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Låter som något skrivskydd ifrån mobilens sida så ändra inställningarna där. - åtminstone inget du har nämnt.
det är det märkliga, jag kan överföra en film eller annan undermapp från samma övermapp som ljudböckerna befinner sig i, det är bara just de två som inte går. de är avstängda och bortplockade från Bigly BT med.
Citera
2020-09-04, 10:14
Bannlyst
Citat:
det är det märkliga, jag kan överföra en film eller annan undermapp från samma övermapp som ljudböckerna befinner sig i, det är bara just de två som inte går. de är avstängda och bortplockade från Bigly BT med.

Kan svaret vara så dumt att minnet är fullt?
Jag har ju själv varit med om mappar som ställer till de på liknande sätt, ofta är de ju i från zip-format dock, som inte går att packa upp riktigt.

Ljudböckerna har inte någon form av skydd på sig då? tänker ifall man kan låna ljudböcker genom nätet osv.
Citera
2020-09-04, 11:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Kan svaret vara så dumt att minnet är fullt?
Jag har ju själv varit med om mappar som ställer till de på liknande sätt, ofta är de ju i från zip-format dock, som inte går att packa upp riktigt.

Ljudböckerna har inte någon form av skydd på sig då? tänker ifall man kan låna ljudböcker genom nätet osv.

Nej, det är 4.5gb ledigt

inga skydd eftersom jag kan överföra på datorn till andra mappar och hdds.
Citera
2020-09-04, 11:12
Bannlyst
Citat:
Nej, det är 4.5gb ledigt

inga skydd eftersom jag kan överföra på datorn till andra mappar och hdds.

Kan du föra över något annat just nu?
Du nämnde filmer förut men jag tänker om det är ett nytt fel som uppstått eller om det är något som gäller specifikt de filerna.
Citera
2020-09-04, 11:14
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Kan du föra över något annat just nu?
Du nämnde filmer förut men jag tänker om det är ett nytt fel som uppstått eller om det är något som gäller specifikt de filerna.

yes, kan överföra alla andra fler och mappar till telefonen från samma mapp som böckerna ligger i.
Citera
2020-09-04, 11:19
Bannlyst
Citat:
yes, kan överföra alla andra fler och mappar till telefonen från samma mapp som böckerna ligger i.

Om du zippar filerna till mobilen och packar upp de i mobilen kanske det går?
Citera
2020-09-04, 12:19
Medlem
akutaccents avatar
Testa skicka ett mail och ladda ner i telefonen via mail.
Citera
2020-09-04, 12:20
Medlem
akutaccents avatar
Det gör jag själv då jag alltid är för lat för att hämta en usb-sladd
Citera
2020-09-04, 15:14
Medlem
sommarlovs avatar
Filnamnen?
Döp om till bara lite siffror, som 01 02 03...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in