2020-09-06, 20:23
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Ibland kan jag hålla med dig. Varför inte göra som Moderaterna föreslår och helt enkelt göra det olagligt att vara kriminell?
Men så tänker man ett steg längre - ska det då även bli olagligt att vara pedofil även om man aldrig antastar ett barn?
Jävligt komplicerad fråga som nog hör hemma i ett annat forum.

Just invandrarna, nysvenskarna, de med dubbla medborgarskap och så vidare.. kalla dem vad du vill och dela in dem i någon slags grupp som klassas som hot mot Sveriges säkerhet eller vad som helst. Allmänfarliga personer. Och håll koll på dem, sätt käppar i hjulen, plötsliga husranssaker, spårningar, avlyssning, 2 registerkollar per dygn vad fan som helst!

Tillsätt en helt ny utredningsmyndighet med 200 fastanställda som endast kollar nysvenskar!
Citera
2020-09-06, 20:37
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
En polis stoppade en mopedist i Angered. Ett helt gäng omringade polisen och hotade med att köra upp en batong i polisens rumpa. Först efter förstärkning kunde poliserna skingra angriparna.

https://www.tv4play.se/program/nyhet...7mDEDnZwx9Om00

Denna typ av händelser tycks bara bli värre och värre och polisen tycks inte ha befogenheter att kunna freda sig. Vad borde polisen ha gjort/fått göra för att dylika händelser ska kunna stoppas?

De skulle dragit sina vapen och vid behov avlossat dem. Först med skott i ben/armar sedan dödligt våld om gruppen inte lyder. Kallat på förstärkning och plockat in hela gänget för att ha försvårat polisens arbete. Hot och annat som de kan åtalas för är bara att lägga till så att dessa individer inte får för sig att de styr och ställer i samhället.

Nästa steg är att någon vit får halsen avskuren och polisen tittar på och kallar det för "kulturyttringar i utanförskapsområdet".. Inte långt kvar dit nu..
Citera
2020-09-06, 20:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Under lång tid behöver det vara monologpoliser i alla utsatta områden.

Polis: ”Avlägsna er från platsen!”
Hotfull folkhop: ”Fitta, ey brushan, jag fuckar dig” osv etc
Polis: ”Ni är gripna för ohörsamhet” -> Batong/pepparsprej -> handklovar -> polisbil till stationen

Då skulle respekten återvända. Även lugnet, när vi har rätt lagar på plats och alla ghetto-hjältar med grova brott på sitt samvete sitter inne på livstid.
Citera
2020-09-06, 21:05
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Under lång tid behöver det vara monologpoliser i alla utsatta områden.

Polis: ”Avlägsna er från platsen!”
Hotfull folkhop: ”Fitta, ey brushan, jag fuckar dig” osv etc
Polis: ”Ni är gripna för ohörsamhet” -> Batong/pepparsprej -> handklovar -> polisbil till stationen

Då skulle respekten återvända. Även lugnet, när vi har rätt lagar på plats och alla ghetto-hjältar med grova brott på sitt samvete sitter inne på livstid.
Gillar din tanke om monologpoliser lite. Dialogpoliser är bra i vissa sammanhang men inte i alla.
Vissa böss har förverkat rätten till dialog.
Citera
2020-09-06, 21:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Eftersom jag är en "juggejävel" (finns det finnjävlar då ska det fan finnas juggejävlar också ), så ville jag jämföra svensk polis kontra polisen från f.d Jugoslavien (alltså hur det var innan kriget då Jugoslavien var ett land).
Där var det så att om personen är under 18 år, dvs. minderårig, så var det förbjudet för polisen att slå denne med batong, dock var det vanligt att personen får en örfil om denne tjafsar och då i syfte att etablera baseline angående vem som bestämmer.

Man kunde bli ombedd att visa ID kort precis närsomhelst och det var inga konstigheter (det stod faktiskt på ID kortet att man måste visa upp ID när ombedd av polisen). I Sverige hade man förmodligen blivit kränkt eller något.

Bjuder en vuxen på motstånd vid gripande då ska denne "mjukas upp" med hjälp av batongen (den gamla sorten av hård gummi med stålvajer inuti). Ingen blev gripen om man inte gjort något grovt olagligt. Annars böter och varningar om det var något mindre seriöst.

Sen att skjuta någon....reglerna säger att om en polisman finner sig slängd på backen och angriparen fortsätter gå mot denne för att fortsätta attackera honom så har polismannen i fråga full rätt (uppbackad av lagen) att fylla angriparen med bly för att värja sig.

Just det, angående batongen, så var det i min hemstad en man som fick spel och började slakta folk längs gatan där han bodde. Gamla, unga, män, kvinnor, barn som fastnade i hopprep och inte kunde fly i paniken....
Tre polispatruller kom till platsen och de kunde skjuta honom direkt, men de övermannade honom och slog honom med batonger så mycket att en av poliserna bröt av batongen. Då kan du tänka dig hur mycket kraft man måste använda för att bryta av en batong av gamla sorten mot mänsklig kropp. Det "köttfärs" som blev kvar slängde de in i en piketbuss som anlände minuterna efter och man hörde aldrig mer om denne snubbe. Folket jublade, kramade om poliserna och jag förmodar att poliserna ville ge någon sorts upprättelse till folket.

Men , nu är vi kanske lite offtopic...

Mja. men att det är trevlig läsning!

Det är så som det går till i många länder, det spar samhället pengar och ingen frågar heller hur det gick med idioten.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-09-06 kl. 21:25.
Citera
2020-09-06, 21:22
Medlem
Konfucius2s avatar
Svensk polis är ganska duktiga på att provocera folk i allmänhet...

Denna gång får de en större grupp emot sig och då visar det sig att de inte är så tuffa som de gärna vill framhäva. Småfeta tatuerade fruntimmer som poliser är inget som skrämmer de kriminella...
Citera
2020-09-06, 21:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag ser i Aftonbladet att dem har dialogpoliser på sparkcyklar ute i ort.
Djävla trams alltså, helt fel signaler, fyfan, polis spå sparkcykel...
Citera
2020-09-06, 21:41
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Gillar din tanke om monologpoliser lite. Dialogpoliser är bra i vissa sammanhang men inte i alla.
Vissa böss har förverkat rätten till dialog.

Visst sammanfattar det rätt väl vad som krävs för att återta kontrollen? Sprid uttrycket.
Citera
2020-09-06, 21:47
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag ser i Aftonbladet att dem har dialogpoliser på sparkcyklar ute i ort.
Djävla trams alltså, helt fel signaler, fyfan, polis spå sparkcykel...

Nästa steg är poliser i sparkdräkt...

Det är viktigt att respektera och inte stöta sig med de muslimska våldsmännen..
Citera
2020-09-06, 22:24
Medlem
mjohan84s avatar
Vad tänker ni om anledningen till att som stoppade killen på Cross? Jag tror de sket i om han inte hade hjälm på sig utan detta gjorde dom för att kolla annat på honom

Patrullen kom dit och då drar han med crossen.. trodde dom att han tog gängets droger alt vapen med sig när dom såg polisen ?
Citera
2020-09-06, 22:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Det är nu bråttom att ta tillbaka våldsmonopolet. De kriminella har vant sig vid att ha makten. Staten kan inte längre skydda sina medborgare. Bedrövligt.

Folk får ju inte försvara sig själva heller...
Citera
2020-09-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Fup från nåt som hände häromdagen? Du är fan dummare än en genomsnittlig somalier.
Du är fan dummare än en åsna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ucking-batonge

I artikeln står det bla.

Händelsen skedde i april 2019.
Är du inte insatt i ämnet, så hållkäften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in