2020-09-06, 17:09
Medlem
kardashanarsels avatar
Ja svenskar är idioter som röstar på sossarna gång på gång på gång Svenskarna röstar fram detta samhälle och dessa politiker
Citera
2020-09-06, 17:10
Medlem
kardashanarsels avatar
Fortsätt rösta på löven heja svenskar
Citera
2020-09-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Men han blev väl gripen? Förhoppningsvis blir det till att sitta inspärrad ett bra tag. Men Edip o likasinnade advokater brukar vara äckligt bra på att hitta utvägar.

Har dock inte så mycket att göra med skjuta eller inte skjuta som vi diskuterade.

Nej, det kommer han inte göra. Han kommer inte sitta. Vad får du just det ifrån?
Citera
2020-09-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Den polischefen är snart ur sin tjänst det är ett som är säkert, för att så pratar man inte i det demokratiska Sverige! Utan att allt är synnerligen väl med att visst har vi problem för att det går ju upp och ned så som det alltid har gjort men att vi jobbar stenhårt och känner att vi har greppet, så ska det låta.

Kunde faktiskt inte uttryckt det bättre. Jag tycker man missar en viktig poäng i det hela. Vem betalar priset för att dessa härjar runt utan någon påföljd. Man har aldrig talas om att det är faktiskt allmänheten som betalar priset för dessa herrar.
Citera
2020-09-06, 18:24
Medlem
finns d nån FUP på nån fall där nån äckel ur Ali khan familjen är inblandat??intressant o läsa
Citera
2020-09-06, 19:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bifflirarn
Men om vi utgår från just den situationen. Hur ska 2 ensamma poliser göra mot 10-20 ungdomar utan att behöva lägga svansen mellan benen?
Automatkarbiner med kvicksilver i kulorna så skulle nog problemet vara löst ganska snabbt.
Citera
2020-09-06, 19:10
Medlem
bluka94s avatar
Citat:
Missade att du hade dragit Angered-fallet ett snäpp ytterligare.
Nyckelordet i reglementet är ju nödvärn. En polis har ingen skyldighet att bli hjälsparkad bara för att angriparen är obeväpnad.
Men Angereds-incidenten är inte ens i närheten av en situation där en erfaren polis avlossar tjänstevapnet.

Eftersom jag är en "juggejävel" (finns det finnjävlar då ska det fan finnas juggejävlar också ), så ville jag jämföra svensk polis kontra polisen från f.d Jugoslavien (alltså hur det var innan kriget då Jugoslavien var ett land).
Där var det så att om personen är under 18 år, dvs. minderårig, så var det förbjudet för polisen att slå denne med batong, dock var det vanligt att personen får en örfil om denne tjafsar och då i syfte att etablera baseline angående vem som bestämmer.

Man kunde bli ombedd att visa ID kort precis närsomhelst och det var inga konstigheter (det stod faktiskt på ID kortet att man måste visa upp ID när ombedd av polisen). I Sverige hade man förmodligen blivit kränkt eller något.

Bjuder en vuxen på motstånd vid gripande då ska denne "mjukas upp" med hjälp av batongen (den gamla sorten av hård gummi med stålvajer inuti). Ingen blev gripen om man inte gjort något grovt olagligt. Annars böter och varningar om det var något mindre seriöst.

Sen att skjuta någon....reglerna säger att om en polisman finner sig slängd på backen och angriparen fortsätter gå mot denne för att fortsätta attackera honom så har polismannen i fråga full rätt (uppbackad av lagen) att fylla angriparen med bly för att värja sig.

Just det, angående batongen, så var det i min hemstad en man som fick spel och började slakta folk längs gatan där han bodde. Gamla, unga, män, kvinnor, barn som fastnade i hopprep och inte kunde fly i paniken....
Tre polispatruller kom till platsen och de kunde skjuta honom direkt, men de övermannade honom och slog honom med batonger så mycket att en av poliserna bröt av batongen. Då kan du tänka dig hur mycket kraft man måste använda för att bryta av en batong av gamla sorten mot mänsklig kropp. Det "köttfärs" som blev kvar slängde de in i en piketbuss som anlände minuterna efter och man hörde aldrig mer om denne snubbe. Folket jublade, kramade om poliserna och jag förmodar att poliserna ville ge någon sorts upprättelse till folket.

Men , nu är vi kanske lite offtopic...
Senast redigerad av bluka94 2020-09-06 kl. 19:15.
Citera
2020-09-06, 19:57
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
...den som lyfter vapen kan med 100% räkna med att Polisen viker sig ej och att man har där i princip skrivit under på sin egen dödsdom, det är alltså förövaren som sätter ribban för hur som det hela ska sluta.
Jag tror faktiskt det är likadant i Sverige om någon lyfter vapen. Men Angeredincidenten var mil från detta.
Det man kan diskutera här är hur mycket "prestigeförlusten" betyder i det långa loppet.

Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Nej, det kommer han inte göra. Han kommer inte sitta. Vad får du just det ifrån?
Jag är dåligt uppdaterad på det här fallet. Blev han inte åtalad för det överhuvudtaget?
I så fall är det ett stort misslyckande för svenska rättssystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Eftersom jag är en "juggejävel" (finns det finnjävlar då ska det fan finnas juggejävlar också ), så ville jag jämföra svensk polis kontra polisen från f.d Jugoslavien (alltså hur det var innan kriget då Jugoslavien var ett land)...
.
Tror att en mix av gamla juggeland och svenska modellen är det optimala.
Citera
2020-09-06, 19:58
Medlem
YP4XQs avatar
Så jävla tragiskt.... De vet och säger att de är kriminella... men vad fan gör de där på gatan då!??

FITTSVERIGE
Citera
2020-09-06, 20:01
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt det är likadant i Sverige om någon lyfter vapen. Men Angeredincidenten var mil från detta.
Det man kan diskutera här är hur mycket "prestigeförlusten" betyder i det långa loppet.

Jag är dåligt uppdaterad på det här fallet. Blev han inte åtalad för det överhuvudtaget?
I så fall är det ett stort misslyckande för svenska rättssystemet.

Tror att en mix av gamla juggeland och svenska modellen är det optimala.

Oavsett du vet själv vad det här handlar om. Vissa nekar till det medan andra förstår det bara.
Citera
2020-09-06, 20:03
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Så jävla tragiskt.... De vet och säger att de är kriminella... men vad fan gör de där på gatan då!??

FITTSVERIGE
Ibland kan jag hålla med dig. Varför inte göra som Moderaterna föreslår och helt enkelt göra det olagligt att vara kriminell?
Men så tänker man ett steg längre - ska det då även bli olagligt att vara pedofil även om man aldrig antastar ett barn?
Jävligt komplicerad fråga som nog hör hemma i ett annat forum.
Citera
2020-09-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Automatkarbiner med kvicksilver i kulorna så skulle nog problemet vara löst ganska snabbt.

Ja eller varför inte dum dum kulor eller brutalare vapen? Då blir det inget kvar av värde, men det hade ju inte innan heller. Skrapa ihop skiten till återvinningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in