2020-09-04, 12:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Polisen borde få auktoritet att avrätta muslimsvin på plats.

Hur vet du att de är troende muslimer?
Citera
2020-09-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
"Ta till andra medel" ?
Om någon inte, oavsett anledning, tar till sig en muntlig uppmaning så får man växla upp. Ryt högre. Fäll ut batongen. Slå med den mot mjukdelar. Mot leder. Mot huvudet. Dra vapen. Hota med det. Skjut varningsskott. Skjut verkanseld. Och ännu fler grejer däremellan.

I den här situationen är det inte lika lyxigt då gänget redan från början tilläts komma för nära för min smak. Så många på det korta avståndet är omöjligt att skydda sig mot så istället förhandlar polisen bort batongen. Om någon hade närmat sig på ett så här hotfullt vis så hade jag gjort det väldigt tydligt att det inte vore acceptabelt. Med min kollega upptagen på marken så hade jag nog haft pistolen ur hölstret om ett helt gäng kom närmare än 10 meter. Jag hade inte förväntat mig något annat av en kollega om jag var den upptagne polisen på marken.
Citera
2020-09-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bifflirarn
Men om vi utgår från just den situationen. Hur ska 2 ensamma poliser göra mot 10-20 ungdomar utan att behöva lägga svansen mellan benen?
Se ovan, sätt stopp för dem på ett större avstånd. Det är för sent för att göra något i den här situationen.
Citera
2020-09-04, 12:39
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bifflirarn
Ja för det vore jättebra med maktgalna poliser i vårt samhälle som tar till övervåld för att visa vem som bestämmer.

Säker på att du tänkt klart?

Våld måste mötas med våld, quid pro quo. Polisen måste alltid hålla jämn nivå med motståndet.

Nu har statens våldsmonopol lämnats över till kriminella gäng. Då går ingen av oss säker.
Citera
2020-09-04, 12:40
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
En polis stoppade en mopedist i Angered. Ett helt gäng omringade polisen och hotade med att köra upp en batong i polisens rumpa. Först efter förstärkning kunde poliserna skingra angriparna.

https://www.tv4play.se/program/nyhet...7mDEDnZwx9Om00

Denna typ av händelser tycks bara bli värre och värre och polisen tycks inte ha befogenheter att kunna freda sig. Vad borde polisen ha gjort/fått göra för att dylika händelser ska kunna stoppas?
Enda sättet är att börja repatriera blattar. Först alla som är kända av polisen. Vägrar mottagarlandet så minskar biståndet för varje vägran. Alla nödvändiga åtgärder måste vidtas, daltandet måste avslutas. Feministpolisen får ta dom enkla uppgifterna och dom testosteronstinna poliserna måste utrustas med både material och auktorisation.
Citera
2020-09-04, 12:44
Medlem
KillenArCPs avatar
Kan inte poliserna gå i strejk? Jag hade aldrig accepterat att min arbetsgivare hade pissat på mig på det viset som man gör på poliser idag.
Citera
2020-09-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Våld måste mötas med våld, quid pro quo. Polisen måste alltid hålla jämn nivå med motståndet.

Nu har statens våldsmonopol lämnats över till kriminella gäng. Då går ingen av oss säker.

Är rätt säker på att detta är full verkan. Dock svårt att börja slå på folk och använda våld för att de skriker och är uppkäftiga. Vi har väl ändå yttrandefrihet i detta land.

Menar absolut inte att detta beteende är acceptetabelt, men vet inte vad jag tycker om att poliser ska ha mer inflytande över oss. Har ju gått sådär i andra länder.
Citera
2020-09-04, 12:47
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Polisen borde få auktoritet att avrätta muslimsvin på plats.
Jag håller med. De här inavlade rövarna förstår bara våld. Skjut de som inte kan sköta sig.
Citera
2020-09-04, 12:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Ja hur man det? 2% kanske är Orthodoxa Kristna men resten är muslimer.
Citera
2020-09-04, 12:54
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
beredskaps poliserna förr , var som Securitas väktarbolag.

Nja, jag menar dom övade rätt mycket med ak5, hade övningar på avancerad nivå. Jag hade en arbetskamrat som var beredskapspolis - rena geniet. Jag har sett beredskapspolis i skarpt läge, dirigera trafik, rena rama Gestapo. Det var i Stockholm City.

Securitasväktare ger jag inte mycket för. Befogenheter på ordningsvakt eller polisiära befogenheter behövs. Jag vill alltså se en polis som i Spanien. Guardia Civil är min förebild, en av Europas mest hårdföra poliser. Management by fear.
Senast redigerad av Hegamon 2020-09-04 kl. 12:57.
Citera
2020-09-04, 12:54
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

😂😂😂😂😂
Citera
2020-09-04, 12:58
Medlem
Tydligen behöver en eller flera poliser skadas allvarligt eller dö innan den feminstiska regerigen reagerar om ens då.

Vi måste rensa ut alla kärringar (av båda kön) från ordningsmakten från fotfolket upp till beslutande myndigheter och inte minst riva ner svensk massmedia som kontinuerligt använder sig av sina kanaler för att motarbeta alla former av "hårdare tag".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in