Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag tycker egentligen att Sverige styrs så dumt, att vi etniska svenskar gott kan skylla oss själva. Vill vi ha multikriminalitet och påföljande maffia så får vi det. Det kommer bli extremt svårt åtgärda alla problem vi nu bygger upp. Det hade varit betydligt lättare mota olle i grind. Jag tror [b]vi kommer få seriösa problem[b], där hårdare tag från polisen inte hjälper.
Vi och vi. Flatheten vi ser bygger ju på att den som har förmåga att slippa problemen har möjlighet att undvika dem. Jag har exvis inga problem med att segregera mig från kriminalitet. Privat skola och vårdförsäkring dämpar avtrycket från den svagare välfärden ganska rejält. Alltihop ryms inom en högst ordinär knegarinkomst och utan en enda ärvd krona.
Jag tillhör den där arbetande och husägande medelklassen som politiker är så rädda för att stöta sig med vilket också har medfört att vi har fått lida minst av alla av utvecklingen. Den dagen det blir kännbart på allvar för oss och vi inte med relativt enkla medel kan forma vårt liv för att undvika det då blir det nog liv i luckan. Det börjar röra på sig men valresultaten visar på en oerhörd tröghet i folkviljan så länge vanligt hederligt folk kan få mello och ränteavdrag istället för de seriösa problem dom bara drabbar "andra.