2020-09-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Har inte polisen tjänstevapen längre?
Bara mot de som har ds.
Citera
2020-09-04, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Tycker det är så förvånande att de låter dem hålla på såhär. Lite amerikansk-inspirerat polisövervåld hade suttit på sin plats lite här och var i vårt avlånga land

Menar du att poliserna skulle ta en var och trycka ner i gatan för att strypa dem till döds? slå sönder de andras knäskålar .. och binda fast dem runt ett träd i skogen någonstans... "den metoden är medeltid" ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Att ta upp sina vapen och skjuta hade såklart inte varit rätt. Bättre hade varit om polisen klargjorde att deras inflytande är absolut och icke förhandlingsbart i det skedet. Om inte det muntliga beskedet ger avsedd effekt så får man ta till andra medel i takt med att säkerheten kräver det och i slutet på den skalan ligger verkanseld. Jag vet faktiskt inte hur polisen skulle kunna ha ett fungerande arbetssätt på något annat vis.
"Ta till andra medel" ?
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att tro att beredskapspolisen skulle lösa problematiken med gängkriminalitet och attityden i utanförskapsområden är mer än lovligt naivt.

Fattar du inte att beredskapspolisen skulle kunna bistå den vanliga polisen.
Citera
2020-09-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Att ta upp sina vapen och skjuta hade såklart inte varit rätt. Bättre hade varit om polisen klargjorde att deras inflytande är absolut och icke förhandlingsbart i det skedet. Om inte det muntliga beskedet ger avsedd effekt så får man ta till andra medel i takt med att säkerheten kräver det och i slutet på den skalan ligger verkanseld. Jag vet faktiskt inte hur polisen skulle kunna ha ett fungerande arbetssätt på något annat vis.

Men om vi utgår från just den situationen. Hur ska 2 ensamma poliser göra mot 10-20 ungdomar utan att behöva lägga svansen mellan benen?
Citera
2020-09-04, 12:13
Medlem
När araben är sådär uppkäftig mot polisen kan man ge sig fan på att det finns en kniv i närheten.
Visiterades samtliga apemän? Eller räknas det som kränkning?
Citera
2020-09-04, 12:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Läs vad du själv skriver så kanske du fattar att det inte alls kan läsas så.

Citat:
Vill Sverige ha stopp på det, är enda metoden betydligt tuffare poliser. Jag tänker att beredskapspolisen skulle kallats in (oj, beredskapspolisen är ju nedlagd). Sen kunde vi kallat in militärpolisen, dom tror jag gjort ett genuint bra jobb.

[...]

Det inte mitt fel om du inte kan uttrycka dig begripligt. Vi läser vad du skriver - inte dina tankar.
Citera
2020-09-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Polisen hade kunnat dragit vapen och de hade blivit angripna skulle de skjuta i benen. Slöddret kommer aldrig att respektera polisen om polisen inte visar vem som bestämmer.

Ja för det vore jättebra med maktgalna poliser i vårt samhälle som tar till övervåld för att visa vem som bestämmer.

Säker på att du tänkt klart?
Citera
2020-09-04, 12:14
Medlem
Citat:
Jag tycker egentligen att Sverige styrs så dumt, att vi etniska svenskar gott kan skylla oss själva. Vill vi ha multikriminalitet och påföljande maffia så får vi det. Det kommer bli extremt svårt åtgärda alla problem vi nu bygger upp. Det hade varit betydligt lättare mota olle i grind. Jag tror [b]vi kommer få seriösa problem[b], där hårdare tag från polisen inte hjälper.
Vi och vi. Flatheten vi ser bygger ju på att den som har förmåga att slippa problemen har möjlighet att undvika dem. Jag har exvis inga problem med att segregera mig från kriminalitet. Privat skola och vårdförsäkring dämpar avtrycket från den svagare välfärden ganska rejält. Alltihop ryms inom en högst ordinär knegarinkomst och utan en enda ärvd krona.
Jag tillhör den där arbetande och husägande medelklassen som politiker är så rädda för att stöta sig med vilket också har medfört att vi har fått lida minst av alla av utvecklingen. Den dagen det blir kännbart på allvar för oss och vi inte med relativt enkla medel kan forma vårt liv för att undvika det då blir det nog liv i luckan. Det börjar röra på sig men valresultaten visar på en oerhörd tröghet i folkviljan så länge vanligt hederligt folk kan få mello och ränteavdrag istället för de seriösa problem dom bara drabbar "andra.
Citera
2020-09-04, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Allt beror ju på om angriparen har ett vapen t ex kniv då skjuter man mot kroppen. Om inte angriparen har ett vapen är det svårt att missa benet på kort avstånd.
Det är lika svårt eller lätt oavsett vad angriparen har i händerna. Avståndet är så kort att det inte medger något tid för att sikta på några ben.

Och du vet väl man kan både skada och döda helt utan vapen.
Citera
2020-09-04, 12:24
Citat:
beredskaps poliserna förr , var som Securitas väktarbolag.
Citera
2020-09-04, 12:26
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findus18
Flera som säger att filmen är borta men den finns där. Ligger på tv4: s startsida överst i mest sedda klipp. Blir först svårt när man klickar på den, tar en stund innan den verkar laddas. Iaf med mitt Internet.
Filmen finns, mycket riktigt, på TV4s startsida eller TV4Nyheter. Denna länk visar först att sidan inte finns, åtminstone hos mig, men uppdaterar man sidan några gånger, dyker filmen upp.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13289519
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in