2020-09-03, 21:15
Medlem
bombaccis avatar
Jerry Seinfeld är enligt nätet den rikaste komikern idag, mycket tack vare den populära serien Seinfeld men han drar även fulla hus när han uppträder och är en stor stjärna. Jag gillar teveserien Seinfeld men har nog aldrig fnissat eller skrattat åt hans stand up. Tycker han är ungefär lika tråkig som magnus betner och kör med sin "har ni tänkt på.." grej, utan att förändra rösten nämnvärt eller komma med något "elakt" skämt. Tycker komiker som ricky gervais och eddie murphy sringer cirklar omkring Seinfeld.

Vad tycker ni om Jerry Seinfeld som stand up komiker och varför blev han så framgångsrik och hyllad?
Citera
2020-09-03, 21:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jerry Seinfeld är enligt nätet den rikaste komikern idag, mycket tack vare den populära serien Seinfeld men han drar även fulla hus när han uppträder och är en stor stjärna. Jag gillar teveserien Seinfeld men har nog aldrig fnissat eller skrattat åt hans stand up. Tycker han är ungefär lika tråkig som magnus betner och kör med sin "har ni tänkt på.." grej, utan att förändra rösten nämnvärt eller komma med något "elakt" skämt. Tycker komiker som ricky gervais och eddie murphy sringer cirklar omkring Seinfeld.

Vad tycker ni om Jerry Seinfeld som stand up komiker och varför blev han så framgångsrik och hyllad?

Lite väl mycket "kvinnor gör si och män gör så"-skämt. Bortser man från det så är det jävligt bra! Har du sett hans senaste specialare på Netflix?
Citera
2020-09-03, 21:22
Medlem
bulten2.0s avatar
Håller med dig! Seindfeld är jävligt behagligt att sitta och kolla på. Tycker dock inte hans stand up är bra alls. Såg dessutom någon så jävla dålig "talk show" på Netflix där han kör runt i en bil med kändisar och är allmänt skittråkig. Han drar fulla hus till sina Stand Ups eftersom serien är så pass hajpad, inte för att han är så jävla rolig.
Citera
2020-09-03, 21:26
Medlem
TetraQuarks avatar
Håller med. Tyckte aldrig att standup delen i Seinfeld var speciellt rolig jmf med resten.
Citera
2020-09-03, 21:27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det är ju Kramer, George och till viss del Elaine som är de roliga i den serien. Jerry är ju nästan aldrig rolig, han är bara navet allt kretsar kring.
Citera
2020-09-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Apatråkig tycker jag.
Citera
2020-09-03, 21:29
Avslutad
Hans stand up är skit.
Däremot älskar jag seinfeld Har nog sett alla säsonger 10 gånger
Citera
2020-09-03, 21:29
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Lite väl mycket "kvinnor gör si och män gör så"-skämt. Bortser man från det så är det jävligt bra! Har du sett hans senaste specialare på Netflix?

Nej det har jag nog missat. Såg när han åkte omkring med obama, men tyckte inte konceptet var speciellt roligt. Vad är det som du tycker är så roligt? Jag kaxar inte alltså utan vill förstå, jag skulle somna till hans stand up (nästan)

Citat:
Ursprungligen postat av bulten2.0
Håller med dig! Seindfeld är jävligt behagligt att sitta och kolla på. Tycker dock inte hans stand up är bra alls. Såg dessutom någon så jävla dålig "talk show" på Netflix där han kör runt i en bil med kändisar och är allmänt skittråkig. Han drar fulla hus till sina Stand Ups eftersom serien är så pass hajpad, inte för att han är så jävla rolig.

Helt enig med dig. Tror också att han lever mycket på gamla meriter men det är ändå väldigt imponerande att komma dit han har kommit och det är rätt konstigt att han lyckats. Skulle lätt kunna räkna upp tio-tjugo komiker som jag tycker är roligare. En annan som kör väldigt snälla och tråkiga stand ups är Ray romano, tycker hans serie "alla älskar raymond" är underhållande att titta på men precis som Seinfeld så är hans stand up väldigt tråkig. Svårt att förstå storheten i deras stand up.
Citera
2020-09-03, 21:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Ja, han är rolig.

Tycker om hans mer subtila små betraktelser och minspel.

Eddie Murphy i sin glans dagar eller Gervais nuförtiden är förstås något helt annorlunda.

Precis som man kan uppskatta Monet, Picasso och Dalí, eller för all del Lenny Bruce, Dave Chappelle och Louis C.K kan man också uppskatta alla i din trio.

Nu ska jag ta och se om Comedian för att se om jag verkligen fortfarande gillar karln.
Citera
2020-09-03, 21:31
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är ju Kramer, George och till viss del Elaine som är de roliga i den serien. Jerry är ju nästan aldrig rolig, han är bara navet allt kretsar kring.

Jag tycker han är ok i Seinfeld serien men hans stand up som jag vill disakutera tycker jag är riktigt dålig. Skulle kanske ge han betyg 2/10 på stand up, tycker Johan Glans är roligare i så fall.
Citera
2020-09-03, 21:36
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ja, han är rolig.

Tycker om hans mer subtila små betraktelser och minspel.

Eddie Murphy i sin glans dagar eller Gervais nuförtiden är förstås något helt annorlunda.

Precis som man kan uppskatta Monet, Picasso och Dalí, eller för all del Lenny Bruce, Dave Chappelle och Louis C.K kan man också uppskatta alla i din trio.

Nu ska jag ta och se om Comedian för att se om jag verkligen fortfarande gillar karln.

vi har nog väldigt olika humor, seinfeld kör mer skämt som någon på jobbet skulle kunna dra. Han har ju minimalt minspel och är väldigt "neutral" i stort sett hela tiden.

En komiker som Jimmy Carr utklassar Seinfeld i min bok och han har ändå en ganska lugn stil. men vågar dra mer vågade skämt.
Citera
2020-09-03, 21:37
Medlem
MikeStrutters avatar
Han stand up är stel och tråkig, han svär aldrig och är enligt mig mer inriktad mot pensionärer eller froma Jehovas vittnen. Tacka vet jag Richard Pryor, han är kungen av stand up.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in