Oj, oj, oj! Här finns det verkligen material att skriva en bok om!
Man kan ju undra varför pappa Fredrik gör sig besväret med att resa hela vägen till Amerika för att skriva en berättelse om Donald Trump, när hans egen son, Erik Reinfeldt, verkar vara en ständig källa till en riktigt lysande kriminalroman.
Erik är helt klart familjens svarta får...
2012, han var 17 år, så stormade det kring honom då han skrev följande på Facebook efter en båtolycka i Båstad:
"Det finns några få killar jag gärna skulle döda själv, ärligt skiter jag i om han är död, visst det är synd om hans vänner och familj, men han var en Fitta på 2ben, skulle inte kunna bry mig mindre!".
Och som om inte det skulle vara nog så skrev Erik:
"Inga blattar!" på Facebook som svar på frågan "Vad är viktigast för en bra ungdomsfest?".*
Detta hände samtidigt som pappa Fredrik var statsminister och stod och gapade om hur främlingsfientliga och hatiska SD var.
Samma år som Erik sprider hat och hot på FB, så händer något ytterst märkligt på Sagerska palatset! En säkerhetsvakt hittas död på en toalett! Skjuten!
Förutom säkerhetsvakten fanns det bara en till person i huset...ja, ni gissade rätt, Erik Reinfeldt.
Utredningen kom fram till att säkerhetsvakten tagit sitt liv....Men ärligt talat påminner säkerhetsvaktens självmord mycket om Jeffrey Epsteins självmord, och själv har jag svårt att tro att någon väljer att ta sitt liv på en toalett, på en lunchrast. Däremot skulle en toalett kunna vara ett ställe att fly till, om man blev jagad av någon som hade en pistol.
En annan udda händelse, som visst fick mamma Filippa att sätta en krustad med gåsleverpaté i vrångstrupen, var när Erik, 2017, helt plötsligt under en Elle-gala kom ut som homosexuell. Filippa, som också var på festen, blev visst stum av häpnad när en journalist frågade henne om hon visste om att sonen var homosexuell. Hennes chokade ansiktsuttryck hade fått Erik och hans partner att gapskratta åt henne.
Och så slutligen detta! Tallrikar med kokain och zip-påsar i pappa Fredriks lyxvåning!
Ja, så visst fan skulle Erik skulle absolut kunna bli en huvudkaraktär i en succé-serie likt den om Christopher Silfverbielke.
Senast redigerad av UlvarViking 2020-09-04 kl. 10:26.