2020-11-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Koffeinet, att göra en pigg, ämnesomsättning, det innehåller kalorier i mjölk och kan skapa viktuppgång, kaffe brukar kunna starta igång magen och sätter man i mjölk så funkar inte det.
Vissa av oss är inte rädda för kalorier och kan bajsa utan kaffe.
Citera
2020-11-26, 00:23
Medlem
psykosnyckels avatar
Kanske för att de tycker det är godare då, bara en vild gissning.
Citera
2020-11-26, 00:26
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Betänk att somliga har socker i kaffet! Somliga har ketchup till sin spaghetti och köttfärssås.
Citera
2020-11-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy
Vissa av oss är inte rädda för kalorier och kan bajsa utan kaffe.
Dom flesta bajsar ju på morgonen och det är vad man äter/dricker på morgonen.
Citera
2020-11-26, 01:41
Medlem
kentakofot35s avatar
Varför beställer folk kebabpizza med pommes frites på? Uppenbarligen så är det deras preferens att ha mjölk i sitt kaffe
Citera
2020-11-26, 05:21
Medlem
De flesta börjar väl med mjölk i kaffet för att det är lättare att lära sig dricka det då.
Slutade själv med mjölk i kaffet för några år sedan och tycker nu att det smakar rätt värdelöst, fjösigt och utspätt med mjölk i. Visst kan det vara rätt gott med någon sockrad mjölkkaffe ibland men då är det ju en helt annan dryck, liksom i varm choklad-facket snarare.
Folk i allmänhet borde sluta med mjölk i kaffet tycker jag. Hysterin kring mjölken vid jobbfikan är ju bara pinsam. Denna eviga mjölk som är slut eller sur och ska skickas runt och hällas i koppar i all evighet
Citera
2020-11-26, 05:51
Medlem
Jag försöker gå över till kaffegrädde som ger en mer fin rund smak. Tyvärr glömmer jag ofta bort den ett par dagar som jag inte dricker kaffe så den blir gammal.
Jag drömde att Obama hyrde in sig i min lägenhet eftersom han i egenskap av doktor i pastörisering skulle introducera den amerikanska 2% mjölken i Sverige.
Den gillar jag och skulle kunna tänka mig i kaffet.
Citera
2020-11-26, 06:35
Medlem
För att man är för mesig för att köra svart.

Men vet ni något annat otyg? Det värsta är de som kör havremjölk.

Kan ändå respektera gubben som kör en sockerbit i en klassisk kopp.
Citera
2020-11-26, 06:41
Medlem
För att det innebär (god, smakfull) variation, se det som en krydda du tillsätter mer eller mindre av, eller mjölk vs grädde osv. Kaffet får ju annan rundare smak av det.

Ett hett tips är ta typ bara några korn salt i kaffet, ni kommer bli överraskade! (sältan, som även används vid viss bakning och även en lyckad kombo med choklad tex) tar viss udd av beska/bitterhet och kan tom kännas lite sött istället lyfter fram lite andra smaker i kaffet som gör det ganska spännande
Citera
2020-11-26, 13:25
Medlem
När folk talar om för mig hur man skall dricka vad som är gott eller inte så talar jag om för dem att de gör som de vill och jag gör som jag vill!

Jag fick höra att det bara är kvinnor som dricker champagne då talade jag om att då är väl det min feminina sida, kvinnorna i sällskapet vek sig av skatt och sade nej det är din sida av klass!

Förstår inte att en del måste förminska andra!
Citera
2020-11-26, 13:45
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Dom flesta bajsar ju på morgonen och det är vad man äter/dricker på morgonen.

Hur menar du nu?
Citera
2020-11-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Hur menar du nu?
Att de flesta människor skiter på morgonen och det beror på vad man äter/dricker på morgonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in