Det finns två orsaker till att jag ibland dricker med mjölk. Det ena är när bryggkaffet är slut och jag måste ta snabbkaffe, mjölken gör det mer drickbart. Det andra är när jag har bråttom, mjölken gör att kaffet svalnar och kan drickas upp fortare. Men i normala fall så är det svart som gäller.
Förstör det inte liksom kaffet och smaken? Och det är väl kaloririkt? Och förstör ens ämnesomsättning. Sedan försvinner väl koffeinet med?
Tycker det blir godare med mjölk. Gillar heller inte alltför varma drycker, så det blir alltid antingen mjölk, grädde, glass eller en isbit... koffeinet försvinner inte och ämnesomsättningen bryr jag mig inte om.
Tycker det blir godare med mjölk. Gillar heller inte alltför varma drycker, så det blir alltid antingen mjölk, grädde, glass eller en isbit... koffeinet försvinner inte och ämnesomsättningen bryr jag mig inte om.
Vissa behöver ju även morgonkaffet för att kunna skita på morgonen och har man mjölk så kan man inte göra det.
Koffeinet, att göra en pigg, ämnesomsättning, det innehåller kalorier i mjölk och kan skapa viktuppgång, kaffe brukar kunna starta igång magen och sätter man i mjölk så funkar inte det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!