Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-09, 19:59
  #1
Medlem
Dejads avatar
Sitter här med lite ömma läppar och en sambo som mumlar om att det var gott.

Jag hittade i frysdisken på IcaMaxi färdig, fryst, Panang Curry Chicken i sån där "kina box". Köpte det messt för att testa om det var nåt gott och jo för att vara en rätt du fixar på 5 minuter i micron så var den väldigt god och mättande. Kommer helt klart att köpa några till i veckan och lägga i frysen för att ha hemma.

Nån mer som har smakat denna? Märket är Kitchen Joy och dom ligger i frysdiskarna. Det finns flera smaker och Red Curry Chicken var riktigt smakrik.
Finns det liknande produkter som ni rekomenderar?
Citera
2006-05-09, 20:11
  #2
Medlem
MastaH666s avatar
Findus "Carbonara" är gansak gott är pasta med nå sås man sätter det bara i en tallrik och sen in i mikrovågsugnen.

Sen är ju dom flesta Felix och findus "matboxarna" man sätter i mikron ganska goda!
Citera
2006-05-09, 22:34
  #3
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastaH666
Findus "Carbonara" är gansak gott är pasta med nå sås man sätter det bara i en tallrik och sen in i mikrovågsugnen.

Sen är ju dom flesta Felix och findus "matboxarna" man sätter i mikron ganska goda!

Tycker du att carbonara låter thai?

Topic : det är lätt att göra egen thai, stek kyckling släng i en burk icas wok grönsaker,chili och cocos mjölk.

Jag brukar skippa cocos mjölken och fräsa i lite Mr.Chengs wok sauce. Ha i lite vatten och red med maizena, kokar basmatiris till och lite sweet chili sås. Mycket gott och går på 30 minuter. Iofs ingen snabbmat men ett hyffsat snabbt middagsrecept thai och mycket gott
Citera
2006-05-09, 22:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Sitter här med lite ömma läppar och en sambo som mumlar om att det var gott.

Håll inte på så länge med henne så slipper det ömma i läpparna.

Frysrätten du nämner är för övrigt god den med!
Citera
2006-05-09, 22:42
  #5
Medlem
stRs avatar
Kan passa på att tipsa om tillbehör som gör att inte läpparna ömmar när jag endå håller på!
Mjölk till är bra, yoghurt eller yoghurt dressing (till salladen tex?) och lite grövre bröd dämpar det starka bra, DRICK INTE VATTEN! det gör bara saken värre
Sen är det bara att tvätta munnen och ha på läppsyl när läpparna är torra, vet folk som fått munsår utav stark mat
Citera
2006-05-10, 15:46
  #6
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Tycker du att carbonara låter thai?

Topic : det är lätt att göra egen thai, stek kyckling släng i en burk icas wok grönsaker,chili och cocos mjölk.

Jag brukar skippa cocos mjölken och fräsa i lite Mr.Chengs wok sauce. Ha i lite vatten och red med maizena, kokar basmatiris till och lite sweet chili sås. Mycket gott och går på 30 minuter. Iofs ingen snabbmat men ett hyffsat snabbt middagsrecept thai och mycket gott

Brukar wooka en del thai influerat själv men ibland är det bara skönt att stoppa nåt i micron och vänta några minuter och sen äta..

Den pasta carbonaran är inte helt fel den heller.
Citera
2006-05-10, 15:58
  #7
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Brukar wooka en del thai influerat själv men ibland är det bara skönt att stoppa nåt i micron och vänta några minuter och sen äta..

Den pasta carbonaran är inte helt fel den heller.

Det håller jag med om, kommer ihåg att det fanns nudlar förut i en pappförpackning man gorde i micron, dom kanske finns kvar dom var jäkligt goda och det var grönsaker och kött i.
Citera
2006-05-10, 16:26
  #8
Medlem
Dejads avatar
Jag hittade nudlar i rundplastmugg som jag tänkte testa nån dag snart.. Återkommer om dom var nåt att ha.
Citera
2006-05-10, 19:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Jag hittade nudlar i rundplastmugg som jag tänkte testa nån dag snart.. Återkommer om dom var nåt att ha.

Dom är skapligt goda Stor jävla påse krydda/ärter osv..
Värt att ha i skafferiet iallfall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback