2020-08-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så denna muslimska kvinna i slöja som uppviglar/hetsar upp de andra har inte religiösa motiv?

00:17 undrar kvinnan varför vi tagit hit dem, om vi nu inte gillar Islam. Tja, jag gissar att 90 % av svenskarna undrar just det! Men det som skrämmer mig mer ätt hon troligen helt seröst tror att svenska folket verkligen bjudit in henne och hennes gelikar till Sverige. Hon känner sig säkert inbjuden och nu besviken därför att hon börjar inse sanningen - dvs de är inte önskvärda.jävla MP säger jag bara, ni har fullständigt havererat detta land.
Citera
2020-08-31, 21:27
Medlem
Vansterpartiets avatar
Per-Erik ser ovanligt svartmuskig ut för namnet. Kanske inte konstigt att han blir sexuellt upphetsad av islamiska kravaller?

https://www.samhallssakerhet.se/wp-c...st%C3%A5hl.png
Citera
2020-08-31, 21:27
Medlem
Ratads avatar
Eftersom islam inte har med detta att göra blir det ju ännu mer intressant att imamerna (och lokalpolitikerna som vill ha Rosengårdsbornas röster) försäkrar att just de är de rätta personerna att få stopp på kravallerna.

Konstigt, det är nästan som om moderatjäveln och hans rondellhund till imam sitter och hotar till sig inflytande. Om de inte får som de vill så släpps mobben lös igen. Jag är förvånad att imamen inte trollat fram "en ring att tämja dem" med. Är det inte bråk förknippat med hans församling så ska gubbjäveln hålla sig utanför. Vi kämpade i århundraden för att få bort prästernas skyddade verkstad i samhället. Vi ska inte ersätta dem med skäggiga gubbjävlar med psykoser som kör med maffiametoder.
Citera
2020-08-31, 21:43
Medlem
Citat:
Här ser ni en fotbollshuligan hetsa upp andra fotbollshuliganer:

https://www.youtube.com/watch?v=QPn4kJz99Wk

😁😁😁
Den var kul...

Men, det borde fan vara kriminellt och orsak till avsked att uttrycka sig som representanten för Malmö stad gör.

Men om det var sant, vad var det för tillställning som spårade ur när fotbollshuliganerna kom?
Citera
2020-08-31, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
"De knöt nävarna och skrek ”Judar kom ihåg Khaybar, Mohammads armé återvänder”.
Enligt Judiska Centralrådet var Khaybar en plats där judar mördades av Muhammed och hans följare år 628."

https://www.expressen.se/kvallsposte...-sitt-judehat/

Per-Erik Ebbeståhl "Personer med andra motiv än religiösa" så refererandet till att Muhammed och hans följare kommer återvända för att utplåna judar är inte religiöst motiv?

Den här Per-Erik Ebbeståhl verkar hjärndöd om han inte förstår kopplingen mellan koranbränningen och oroligheterna därefter. Avgå din jävla sharia lags-vurmare.

Dessa personers motiv är att spänna musklerna och visa att det är de som bestämmer. Den här dansken gav dem ett ypperligt tillfälle att starta ett upplopp och ge sken av att deras religion var attackerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
😁😁😁
Den var kul...

Men, det borde fan vara kriminellt och orsak till avsked att uttrycka sig som representanten för Malmö stad gör.

Men om det var sant, vad var det för tillställning som spårade ur när fotbollshuliganerna kom?

Muslim fitt kärringen som hetsar mot svenska folket och polisen borde åka på hets mot folk grupp , men nä inte i Sverige

I detta land ska bara svenskar betala skatt , medans invandrare ska snylta
Bara svenskar som ska åtalas för hmf

Helt jävla sinnes sjukt
Citera
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Svenskar?

Är hon en svensk:

https://www.youtube.com/watch?v=QPn4kJz99Wk

?

😂 det var fan va ful hon var . Räcker ju inte med hijab, hon skulle fan ha niqab. Jag förstår att männen vill att vissa kvinnor ska skylas. Det är inte för att dom ska fresta andra män, det är för att dom skäms att ha så ful fru.
Citera
2020-08-31, 22:03
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
00:17 undrar kvinnan varför vi tagit hit dem, om vi nu inte gillar Islam. Tja, jag gissar att 90 % av svenskarna undrar just det! Men det som skrämmer mig mer ätt hon troligen helt seröst tror att svenska folket verkligen bjudit in henne och hennes gelikar till Sverige. Hon känner sig säkert inbjuden och nu besviken därför att hon börjar inse sanningen - dvs de är inte önskvärda.jävla MP säger jag bara, ni har fullständigt havererat detta land.
Agreed. Förstår inte hur de kan sova om natten med 12åringar som blir skjutna....
Citera
2020-08-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadwellarmy
Det er klart når Malmö er en af de få kommuner som har taget imod flygtninge og indvandrere siden 80 tallet. Om alle asylansøgere var blevet fordelt forholdsmæssigt ud på alle kommunerne i Sverige från början, havde Malmö kommune sikkert haft en god ekonomi.
Det är inte få kommuner som har tagit emot flyktingar, det är många, men visst många har sökt sig till och blivit kvar i Malmö.
Sedan att fördela jämnt, flyktingarna vägrar ju själva flytta ut i landet, och politikerna vill inte tvinga dem. De vill ha en gratis lägenhet i Malmö, tack, jag blir kvar. Reinfeldt släppte ju in supermånga, och de vägrade flytta vidare, så när den riktiga flyktingvågen kom fanns det inga lägenheter.
Men jag tror vi kan göra samma analys - det finns noll och ingen integration, anpassning och utveckling är alltid frivillig, därför blir det inget.
Citera
2020-08-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
I ett civiliserat land som Sverige så ska man bete sig civiliserat annars har man inget här och göra. Sveriges grundlag går ut på respektera medmänniskorna och var civiliserad.

Protesterna i Rosengård du såg i helgen var allt annat än civiliserat och du som jobbar på en skola på Rosengård vet hur invandrartät den stadsdelen är, det är knappt några svenskar som bor där och det såg vi också i klippen från protesterna det var inga svenskar alls med som syntes till på närhåll.
Var civiliserad och respektera omgivningen så blir allt mycket lättare för dig, svensk eller invandrare spelar ingen roll.

Koranbränningen var en provaktion och inget svenskarna eller Malmöiterna står bakom för den delen, det såg du på stortorget det var mer som protestera än vad det var Paludan-sympatisörer.

Nä, jag jobbar inte i Rosengård, har gjort det dock. Och ja, det bor inte många etniska svenskar där längre.
Alltså, jag tror att vi kan båda enas om att:
1. Kravallerna var dåliga
2. Ja, var civiliserad och respektera din omgivning så blir allting mycket lättare för alla, oavsett var du kommer ifrån.

Men sen misstänker jag att när det kommer till hur vi vill att samhället ska se ut, vilka som ska ingå i det, och hur det ska organiseras och vägen dit ska se ut så skiljer vi nog oss åt

Hur som... Trevlig kväll. Jag drack öl och pratade med vänner. Och det var kul! Hoppas du hade en bra kväll du med,
Citera
2020-09-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Det måste vara muslimer eller en flashbackmobb. De är ungefär lika genomtänkt judefientliga, och de vill slå ihjäl alla som inte tänker som de själva gör.

Jojo flashbackmobb och det skulle lika gärna kunna vara Dan Park själv som stått och uppviglat med antisemitiska slagord. Tycker man det är skitkul att gå runt med hakkors och placera burkar med "Zyklon B" utanför en synagoga så passar det som hand i handske att få till lite antisemitiska slagord också. Eller kan det ha handlat om andra provokatörer, genomtänkt judehat eller inte. Det är nog bäst att vänta lite med slutsatserna.
Citera
2020-09-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkno
Jag håller helt med dig om att människor har ett egenansvar. Det är ens eget ansvar att se till att man deltar i det samhälle där man lever. Det håller jag helt med om. MEN, för det finns alltid ett men, jag tror också att man måste se den större bilden. Och det här utanförskapet som vi har i stora delar av Sverige nu, nä, jag har ingen aning om hur man ska bryta det. Men jag tänker att vi måste försöka. Alla. Hela landet och samhället. För om vi inte gör det så blir det värre. Och, som vissa här på Flashback föreslår, att man ska skjuta av folk, eller bara skicka ut dem... Jag tycker ju inte att det är värdigt ett så pass civiliserat land som Sverige att göra så. Utan man satsar på att skapa ett bättre samhälle för alla. Annars är man ju inte direkt bättre än de man älskar att kritisera, det vill säga galningar som Erdogan et al.

Och bara en sista grej innan jag går och dricker öl på puben istället; Sverige var ju ett av Europas fattigaste länder i början av 1900-talet, med en utbredd alkoholism och misär. Men, sen organiserade man sig. Det tog tid och energi. Men man byggde faktiskt en av världens bästa välfärdstater. Nu är den på dekis. Men det är inget som säger att vi inte kan bygga upp den igen. Så, det finns hopp

Helt rätt. Inte särskilt värdigt ett civiliserat land som Sverige att bränna böcker för att det ska bli bråk heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in