Citat:
Ursprungligen postat av
ytmamz
I ett civiliserat land som Sverige så ska man bete sig civiliserat annars har man inget här och göra. Sveriges grundlag går ut på respektera medmänniskorna och var civiliserad.
Protesterna i Rosengård du såg i helgen var allt annat än civiliserat och du som jobbar på en skola på Rosengård vet hur invandrartät den stadsdelen är, det är knappt några svenskar som bor där och det såg vi också i klippen från protesterna det var inga svenskar alls med som syntes till på närhåll.
Var civiliserad och respektera omgivningen så blir allt mycket lättare för dig, svensk eller invandrare spelar ingen roll.
Koranbränningen var en provaktion och inget svenskarna eller Malmöiterna står bakom för den delen, det såg du på stortorget det var mer som protestera än vad det var Paludan-sympatisörer.
Nä, jag jobbar inte i Rosengård, har gjort det dock. Och ja, det bor inte många etniska svenskar där längre.
Alltså, jag tror att vi kan båda enas om att:
1. Kravallerna var dåliga
2. Ja, var civiliserad och respektera din omgivning så blir allting mycket lättare för alla, oavsett var du kommer ifrån.
Men sen misstänker jag att när det kommer till hur vi vill att samhället ska se ut, vilka som ska ingå i det, och hur det ska organiseras och vägen dit ska se ut så skiljer vi nog oss åt
Hur som... Trevlig kväll. Jag drack öl och pratade med vänner. Och det var kul! Hoppas du hade en bra kväll du med,