Citat:
Ursprungligen postat av
mahkno
Alltså... Vi kan hålla på att diskutera runt varandra hela natten här om vi inte först etablerar vad vi definierar som svenskar. För mig är det en person som bor i Sverige, med svenskt medborgarskap och pass. Vilket språk man sen pratar är en annan sak.
Men ja, jag förstår vad ni menar. Och jag tror att många av de som kravallade inte själva ser sig som "svenskar" i den bemärkelsen som jag tror att ni tänker er "svenskar". Skulle du fråga dem, skulle nog många säga att de absolut inte är svenskar. Vilket är så sjukt sorgligt... Att vi har generationer som växer upp utan att känna samhörighet med resten av samhället/folket. Men jag tror inte heller att majoriteten nere Skanör Falsterbo ens vill förknippas med resten av "pöbeln", oavsett om det är HB-drickande, etniska svenska raggare i Epa-traktorer i Sjöbo, eller om det är Fatima från Rosengård. Men det är en annan diskussion misstänker jag.
Det är dem själva som har tagit avstånd och vill inte känna vid samhörighet, sätt inte en offerkofta på dessa människor är du snäll. Tittar du på MAS finns det massor utav utländska sjuksköterskor och läkare, möjligheten finns för alla.
Malmö är ingen stad som är lika segregerad som resten utav Sverige.
Sanningen är dessa människor vill inte bli integrerade och bidra i samhället, deras ungar går i skolan precis som svenska barn med samma förutsättningar och möjligheter men de väljer oftast destruktiva metoder som röka på, råna eller sälja droger, vara springpojkar och liknade och bygger sin kriminella status uppåt därifrån.
De är hellre efter ett snabbt pengarrus än en etablererad utbildning.
De vill inte integreras, det går inte integrera om du vänder ryggen emot landet och dess befolkning som har tagit emot dig och din familj med öppna armar för att hitta på destruktiva genvägar och sätta fyr på städerna.
Man får inget serverat här i Sverige, man måste jobba sig uppåt i välfärden, då måste man ha tålamodet i en skolbänk istället för att sälja hasch och skolka ifrån lektionerna.
Kvinnan du såg i videon har inte ens lärt sig Svenska, det krävs att du lär dig språket eller universums språk engelska åtminstone om du ska bo i ett främmande land.
Det är en indviduell process och det är inte brist på SFI-lektioner här i Sverige.
Det är en del utav intergrerande biten. Som sagt de vill inte intergreras och då har de inget här och göra överhuvudtaget.