2020-08-31, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahkno
Nä, jag tror att det var muslimska (av varierande troendegrad) svenskar som skrek det. Men det trodde jag att jag gjorde klart i mitt förra inlägg.

Såg hon särskild fredlig ut enligt ditt tycke? Kallade svenskar för "hundar" och andra skällsord. Jag är medveten alla muslimer beter sig inte så, men jag är ledsen hon blir Islams ansikte utåt när hon beter sig så.
Islam själv kallar sig själv för "fredens religion" hon var allt annat än fredlig.
Jag skrev inget om att vandalisterna skrek "fredens religion" men det är uppenbart vilken religion dom tillhör.

Om det var "muslimska svenskar" varför pratade de inte svenska då när de skrek "det finns bara en gud"?
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-31 kl. 19:31.
Citera
2020-08-31, 19:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nä, jag tror att det var muslimska (av varierande troendegrad) svenskar som skrek det. Men det trodde jag att jag gjorde klart i mitt förra inlägg.

Svenskar?

Är hon en svensk:

https://www.youtube.com/watch?v=QPn4kJz99Wk

?
Citera
2020-08-31, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Svenskar?

Är hon en svensk:

?

Kolla på packet runtom med. Om de var svenskar varför skriker de inte på svenska då? Mestadels utav de som bor i Rosengård är inte födda i Sverige utan det är flyktingar som har tagit sig hit under 2010-talet och har blivit placerade i miljonprogrammen.
De ska ut igen.
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-31 kl. 19:38.
Citera
2020-08-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Såg hon särskild fredlig ut enligt ditt tycke? Kallade svenskar för "hundar" och andra skällsord. Jag är medveten alla muslimer beter sig inte så, men jag är ledsen hon blir Islams ansikte utåt när hon beter sig så.
Islam själv kallar sig själv för "fredens religion" hon var allt annat än fredlig.
Jag skrev inget om att vandalisterna skrek "fredens religion" men det är uppenbart vilken religion dom tillhör.

Om det var "muslimska svenskar" varför pratade de inte svenska då när de skrek "det finns bara en gud"?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Svenskar?

Är hon en svensk:

?

Citat:
Kolla på packet runtom med. Om de var svenskar varför skriker de inte på svenska då?

Alltså... Vi kan hålla på att diskutera runt varandra hela natten här om vi inte först etablerar vad vi definierar som svenskar. För mig är det en person som bor i Sverige, med svenskt medborgarskap och pass. Vilket språk man sen pratar är en annan sak.
Men ja, jag förstår vad ni menar. Och jag tror att många av de som kravallade inte själva ser sig som "svenskar" i den bemärkelsen som jag tror att ni tänker er "svenskar". Skulle du fråga dem, skulle nog många säga att de absolut inte är svenskar. Vilket är så sjukt sorgligt... Att vi har generationer som växer upp utan att känna samhörighet med resten av samhället/folket. Men jag tror inte heller att majoriteten nere Skanör Falsterbo ens vill förknippas med resten av "pöbeln", oavsett om det är HB-drickande, etniska svenska raggare i Epa-traktorer i Sjöbo, eller om det är Fatima från Rosengård. Men det är en annan diskussion misstänker jag.
Citera
2020-08-31, 19:44
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ja just det "kommunikatörerna" hade jag nästa glömt !

Det är givetvis denna nya "viktiga" skattefinansierade yrkesgrupp som skall garantera att sanningen aldrig kommer till medborgarnas kännedom.

Var inte det huvudkaraktärens uppgift i Orwells 1984? Den boken blir mer och mer verklighetstrogen för varje dag som går.
Citera
2020-08-31, 19:46
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Alltså... Vi kan hålla på att diskutera runt varandra hela natten här om vi inte först etablerar vad vi definierar som svenskar. För mig är det en person som bor i Sverige, med svenskt medborgarskap och pass. Vilket språk man sen pratar är en annan sak.
Men ja, jag förstår vad ni menar. Och jag tror att många av de som kravallade inte själva ser sig som "svenskar" i den bemärkelsen som jag tror att ni tänker er "svenskar". Skulle du fråga dem, skulle nog många säga att de absolut inte är svenskar. Vilket är så sjukt sorgligt... Att vi har generationer som växer upp utan att känna samhörighet med resten av samhället/folket. Men jag tror inte heller att majoriteten nere Skanör Falsterbo ens vill förknippas med resten av "pöbeln", oavsett om det är HB-drickande, etniska svenska raggare i Epa-traktorer i Sjöbo, eller om det är Fatima från Rosengård. Men det är en annan diskussion misstänker jag.

Du är dum på riktigt. Bara för att någon klanmedlem lyckats tillskansa sig medborgarskap, så är han/hon inte svensk. Helst inte om han skriker judefientliga slagord på arabiska men inte kan uttala potatis på ren svenska.

Motarbetar samme individ det land han tillskansat sig medborgarskap i är han antingen utlänning eller förrädare. Terroristlagstiftningen borde tillämpas lite oftare eftersom det handlar om terrorism på svensk mark.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Uppgifter om judehat under kaoset i Malmö
”Kommer ingen polisanmälan kan vi utreda på eget initiativ”

Haha så om det hela inte har med bränningen att göra varför attackerade man judarna?
Vad är anledningen att man attackerar judarna och skriker att polisen är grisar som lät bränningen fortgå?

Finns där numera inga gränser för hur media vinklar det hela?
Det här är på riktigt mycket skrämmande utveckling.
Det måste vara muslimer eller en flashbackmobb. De är ungefär lika genomtänkt judefientliga, och de vill slå ihjäl alla som inte tänker som de själva gör.
Citera
Bannlyst
Citat:

Det är dem själva som har tagit avstånd och vill inte känna vid samhörighet, sätt inte en offerkofta på dessa människor är du snäll. Tittar du på MAS finns det massor utav utländska sjuksköterskor och läkare, möjligheten finns för alla.
Malmö är ingen stad som är lika segregerad som resten utav Sverige.

Sanningen är dessa människor vill inte bli integrerade och bidra i samhället, deras ungar går i skolan precis som svenska barn med samma förutsättningar och möjligheter men de väljer oftast destruktiva metoder som röka på, råna eller sälja droger, vara springpojkar och liknade och bygger sin kriminella status uppåt därifrån.
De är hellre efter ett snabbt pengarrus än en etablererad utbildning.

De vill inte integreras, det går inte integrera om du vänder ryggen emot landet och dess befolkning som har tagit emot dig och din familj med öppna armar för att hitta på destruktiva genvägar och sätta fyr på städerna.
Man får inget serverat här i Sverige, man måste jobba sig uppåt i välfärden, då måste man ha tålamodet i en skolbänk istället för att sälja hasch och skolka ifrån lektionerna.

Kvinnan du såg i videon har inte ens lärt sig Svenska, det krävs att du lär dig språket eller universums språk engelska åtminstone om du ska bo i ett främmande land.
Det är en indviduell process och det är inte brist på SFI-lektioner här i Sverige.
Det är en del utav intergrerande biten. Som sagt de vill inte intergreras och då har de inget här och göra överhuvudtaget.
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-31 kl. 20:17.
Citera
2020-08-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Du är dum på riktigt. Bara för att någon klanmedlem lyckats tillskansa sig medborgarskap, så är han/hon inte svensk. Helst inte om han skriker judefientliga slagord på arabiska men inte kan uttala potatis på ren svenska.

Motarbetar samme individ det land han tillskansat sig medborgarskap i är han antingen utlänning eller förrädare. Terroristlagstiftningen borde tillämpas lite oftare eftersom det handlar om terrorism på svensk mark.
Nä, jag är inte dum i huvet. Jag håller bara inte med dig. Men utveckla gärna vad du menar med att någon som motarbetar ett land är en förrädare! Vart drar vi gränsen för motarbeta? Gäller det även till exempel HA-medlemmar som begår olagligheter? Eller medlemmar i AFA som gör detsamma? Eller varför inte medlemmar i NMR som begår brott?
Citera
2020-08-31, 19:59
Medlem
Citat:
Det är dem själva som har tagit avstånd och vill känna vid samhörighet, sätt inte en offerkofta på dessa människor är du snäll. Tittar du på MAS finns det massor utav utländska sjuksköterskor och läkare, möjligheten finns för alla.
Malmö är ingen stad som är lika segregerad som resten utav Sverige.

Sanningen är dessa människor vill inte bli integrerade och bidra i samhället, deras ungar går i skolan precis som svenska barn med samma förutsättningar och möjligheter men de väljer oftast destruktiva metoder som röka på, råna eller sälja droger, vara springpojkar och liknade och bygger sin kriminella status uppåt därifrån.
De är hellre efter ett snabbt pengarrus än en etablererad utbildning.

De vill inte integreras, de går inte integrera om du vänder ryggen emot landet och dess befolkning som har tagit emot dig och din familj med öppna armar för att hitta på destruktiva genvägar.
Man får inget serverat här i Sverige, man måste jobba sig uppåt i välfärden, då måste man ha tålamodet i en skolbänk istället för att sälja hasch och skolka ifrån lektionerna.

Jag håller helt med dig om att människor har ett egenansvar. Det är ens eget ansvar att se till att man deltar i det samhälle där man lever. Det håller jag helt med om. MEN, för det finns alltid ett men, jag tror också att man måste se den större bilden. Och det här utanförskapet som vi har i stora delar av Sverige nu, nä, jag har ingen aning om hur man ska bryta det. Men jag tänker att vi måste försöka. Alla. Hela landet och samhället. För om vi inte gör det så blir det värre. Och, som vissa här på Flashback föreslår, att man ska skjuta av folk, eller bara skicka ut dem... Jag tycker ju inte att det är värdigt ett så pass civiliserat land som Sverige att göra så. Utan man satsar på att skapa ett bättre samhälle för alla. Annars är man ju inte direkt bättre än de man älskar att kritisera, det vill säga galningar som Erdogan et al.

Och bara en sista grej innan jag går och dricker öl på puben istället; Sverige var ju ett av Europas fattigaste länder i början av 1900-talet, med en utbredd alkoholism och misär. Men, sen organiserade man sig. Det tog tid och energi. Men man byggde faktiskt en av världens bästa välfärdstater. Nu är den på dekis. Men det är inget som säger att vi inte kan bygga upp den igen. Så, det finns hopp
Senast redigerad av mahkno 2020-08-31 kl. 20:03.
Citera
2020-08-31, 20:04
Bannlyst
Citat:
Jag håller helt med dig om att människor har ett egenansvar. Det är ens eget ansvar att se till att man deltar i det samhälle där man lever. Det håller jag helt med om. MEN, för det finns alltid ett men, jag tror också att man måste se den större bilden. Och det här utanförskapet som vi har i stora delar av Sverige nu, nä, jag har ingen aning om hur man ska bryta det. Men jag tänker att vi måste försöka. Alla. Hela landet och samhället. För om vi inte gör det så blir det värre. Och, som vissa här på Flashback föreslår, att man ska skjuta av folk, eller bara skicka ut dem... Jag tycker ju inte att det är värdigt ett så pass civiliserat land som Sverige att göra så. Utan man satsar på att skapa ett bättre samhälle för alla. Annars är man ju inte direkt bättre än de man älskar att kritisera, det vill säga galningar som Erdogan et al.

I ett civiliserat land som Sverige så ska man bete sig civiliserat annars har man inget här och göra. Sveriges grundlag går ut på respektera medmänniskorna och var civiliserad.

Protesterna i Rosengård du såg i helgen var allt annat än civiliserat och du som jobbar på en skola på Rosengård vet hur invandrartät den stadsdelen är, det är knappt några svenskar som bor där och det såg vi också i klippen från protesterna det var inga svenskar alls med som syntes till på närhåll.
Var civiliserad och respektera omgivningen så blir allt mycket lättare för dig, svensk eller invandrare spelar ingen roll.

Koranbränningen var en provaktion och inget svenskarna eller Malmöiterna står bakom för den delen, det såg du på stortorget det var mer som protestera än vad det var Paludan-sympatisörer.
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-31 kl. 20:10.
Citera
2020-08-31, 20:14
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Skönt att det har anställt ett par hundra kommunikatörer och marknadsförare som kan rädda ”Malmöbilden”.
"Kommunikatör" är ett finare ord för "professional spin doctor", dvs deras jobb är att alltid vrida på saker och ting och förmedla något positivt eller PK-vänligt, istället för att förmedla sanningen.
Senast redigerad av EyesWideShut 2020-08-31 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in