Vet inte om detta är rätt plats för denna fråga, men jag chansar. Jag har en massa gamla C64spel som jag spelar på emulator plus lite abandonware. Men jag kan inte spela dem längre efter att jag uppdaterade XP. Får upp ett felmeddelande att det blir något fel i autoexe filen. Nån som vet vad jag bör göra?
Ladda hem en ny emulator och dosbox? Jobbigare med lite halvnya spel som inte funkar som de ska under xp som Dungeon Keeper 2 och så.
Dosbox kan kräva lite pillande, men det finns alltid hjälp att få.
Haha, det kan vara så att spelet är ospelbart, även om du får det att fungera.
Jag minns inte vilket spel vi spelade, men när jag var hemma hos en kompis och spelade något riktigt gammalt spel så gick det så überfort att man knappt hann se vad som hände...
Ladda hem en ny emulator och dosbox? Jobbigare med lite halvnya spel som inte funkar som de ska under xp som Dungeon Keeper 2 och så.
Dosbox kan kräva lite pillande, men det finns alltid hjälp att få.
jag fattar inte såna emulatorer. Jag har kört PC64 tidigare och startat spelen genom att dra dem över PC64 iconen så att de startade.
Geh? Vic jobbig? Tyckte du sa att du lekt med abandonware tidigare. Det är väl typ "Arkiv", "Load rom" och bläddra åt det spel du vill spela? Har inte spelat c64 annat än på min xbox de sista åren, men nåt åt det hållet. Någon nämnde den finfina fronten D-fend som gör ditt liv med dosbox lite enklare. Den kan jag också skriva under på. Men det kanske vore lättare att bjuda hem en tekniskt lagd vän än att fråga på en bbs om du kände dig väldigt vilsen innan.
Vet inte om detta är rätt plats för denna fråga, men jag chansar. Jag har en massa gamla C64spel som jag spelar på emulator plus lite abandonware. Men jag kan inte spela dem längre efter att jag uppdaterade XP. Får upp ett felmeddelande att det blir något fel i autoexe filen. Nån som vet vad jag bör göra?
Skaffa en ny version av emulatorn och för abandonware ändra inställningen (kompabilitet) så dom körs i 95/98 kanske kan funka
Geh? Vic jobbig? Tyckte du sa att du lekt med abandonware tidigare. Det är väl typ "Arkiv", "Load rom" och bläddra åt det spel du vill spela? Har inte spelat c64 annat än på min xbox de sista åren, men nåt åt det hållet. Någon nämnde den finfina fronten D-fend som gör ditt liv med dosbox lite enklare. Den kan jag också skriva under på. Men det kanske vore lättare att bjuda hem en tekniskt lagd vän än att fråga på en bbs om du kände dig väldigt vilsen innan.
De jag använde fungerade utmärkt innan jag skaffade service pack2 till min XP. Fast en del gamla spel fungerar inte på min moderna dator då de kräver HMS minne(el vad det nu hette) som fanns för 486orna
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!