• 1
  • 2
2020-08-30, 00:37
Medlem
https://www.flashback.org/t3261365
Vilken utbildning högst lön? Läkare eller advokat eller civ ingenjör?

Hej!

Jag skapade inte tråden själv, utan följde den enbart av intresse. Nu ikväll slängdes tråden i papperskorgen av moderator TheLucky - helt utan motivering.

Trådskaparens första inlägg i tråden:
Citat:
Hej jag söker den utbildning som i särklass leder till högst lön, medellön dvs och inte medianlön, då jag inte vill bli någon medelmåtta utan sikta högt. Ponera att jag hypotetiskt kommer in på alla utbildningar, vad bör jag välja? Vad hade ni valt? Jag kommer in på all utom läkare eller psykolog men ska plugga upp mig lite. Är helst ute efter en lön på minst 100k i månanden, vad det än krävs. Är det läkare som är säkrast för att nå denna lön på 100k?

Ett bra första inlägg, med tydlig frågeställning och med information för vidare matnyttig och omfattande diskussion. Dessutom en sansad och vettig diskussion som förts av postarna i tråden.

Mina frågor;

1. Varför slängdes tråden?
2. Är det för mycket begärt att en kort motivering ges?
3. Är detta beslut något ni övriga moderatorer står bakom?
Senast redigerad av ormbon 2020-08-30 kl. 00:45.
Citera
2020-08-30, 00:39
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Väldigt konstigt och dåligt. En förklaring vore verkligen på plats kan man tycka.

// PoK
Citera
2020-08-30, 00:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Ja det var märkligt. Kanske misclick?
Citera
2020-08-30, 01:18
Administrator
admin5s avatar
Ja, det var lite märkligt - jag är själv konfunderad över varför den hamnade i Papperskorgen. Vi får vänta och se vad moderatorn säger.

admin5
Citera
2020-08-30, 09:11
Medlem
Studsbolls avatar
Det var synd att moderatorn inte angav någon orsak med tanke på att tråden uppenbart hade en fungerande och pågående diskussion. Måste vara ett misstag.
Citera
2020-08-30, 09:39
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Så vitt jag kan se är tråden åter i bruk nu.

TheLucky kanske resonerade som så att diskussioner gällande olika yrkeskategorier och deras respektive löner varit föremål för debatt åtskilliga gånger.

Jag såg också att tråden, av desto oklarare anledning, hade rapporterats för flera regelbrott innan den korgades.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-30 kl. 09:52.
Citera
2020-08-30, 09:42
Medlem
Tråden återställdes för ett par timmar sedan, så det var troligtvis ett misstag.

Jag såg att trådstarten har rapporterats för ett flertal regelbrott.

Citat:
Notera att inlägget redan är rapporterat för 0.01. Rubrik, 0.02. Trådstart och forumval, 0.03. Trams och off-topic, 0.09. Falsk ryktesspridning. Vill du rapportera inlägget ändå?
Citera
2020-08-30, 10:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
TheLucky kanske resonerade som så att diskussioner gällande olika yrkeskategorier och deras respektive löner varit föremål för debatt åtskilliga gånger.

Må så vara, men då skulle det angivits i korgningsmeddelandet och inte bara skriva att den korgas utan motivering.

Vore intressant att se en förklaring eller pudel från TheLucky.
Citera
2020-08-30, 10:21
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Må så vara, men då skulle det angivits i korgningsmeddelandet och inte bara skriva att den korgas utan motivering.

Ja, du har givetvis rätt på den fronten.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-30 kl. 10:50.
Citera
2020-08-30, 11:03
Medlem
Rätt magstarkt att inte ge någon som helst kommentar till att den tråden är tillbaka på banan igen. The Lucky bara återställde den.

En gissning är att Admin5:s kommentar i denna tråden vägde mer än samtliga "vanliga" användare !
Citera
2020-08-30, 12:23
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Tråden återställdes för ett par timmar sedan, så det var troligtvis ett misstag.

Jag såg att trådstarten har rapporterats för ett flertal regelbrott.

Troll som rapporterat helt klart då inget utav brotten begåtts.

Varför står inte moden för felet han gjorde? Lite fult att bara låsa upp den och låtsas som ingenting.

// PoK
Citera
2020-08-30, 13:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Rätt magstarkt att inte ge någon som helst kommentar till att den tråden är tillbaka på banan igen. The Lucky bara återställde den.

En gissning är att Admin5:s kommentar i denna tråden vägde mer än samtliga "vanliga" användare !

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Troll som rapporterat helt klart då inget utav brotten begåtts.

Varför står inte moden för felet han gjorde? Lite fult att bara låsa upp den och låtsas som ingenting.

// PoK

Rimligen lär det komma en förklaring. Vi får ge oss till tåls några dagar. Man har inte tid till allt alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in