2020-08-29, 13:03
Medlem
Vad vet ni om detta företag?
Min kompis har beställt varor därifrån men ingenting har kommit. Varorna är betalda.
Han har mailat företaget flera gånger flera gånger, men de svarar inte.
Någon som har beställt därifrån?
Citera
2020-08-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Vad vet ni om detta företag?
Min kompis har beställt varor därifrån men ingenting har kommit. Varorna är betalda.
Han har mailat företaget flera gånger flera gånger, men de svarar inte.
Någon som har beställt därifrån?

Aldrig hört talas om.

Varför köper han inte på Jula?
Citera
2020-08-29, 13:11
Medlem
Varför inte ringa istället för att maila? Mycket snabbare och effektivare.
Citera
2020-08-29, 13:14
Medlem
paerras avatar
Ring dom på någon vardag

0410-350185

Såg att dom även hade danskt org. Nr.

Kanske att det skickas från Danmark och kan ta lite längre tid?
Citera
2020-08-29, 13:23
Medlem
Alla varor skickas från Danmark
Citera
2020-08-29, 14:10
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Helt seriöst företag, har trevlig kundservice också.
Skickar följbara paket, så kommer det inte fram kan både dom och mottagaren se hur Postnord sköter transporten.
Slå en signal så löser det sig.
Jag brukar betala genom Klarna, då fakturerar dom samma dag som varorna skickas, och man har två veckor på sig att betala.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2020-08-29 kl. 14:15.
Citera
2020-08-29, 16:35
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Akta er för skitkläder. Jag höll på att bli lynchad när jag drev igenom att arbetarna skulla ha Blåkläder (pisskvalitet då), istället för Frristads.

Är Billiga-arbetskläder.se nutidens Blåkläder?

Dom säljer arbetskläder av de flesta stora nordiska märken.
Prima kvalitet alltså.
Och restpartier från samma till mycket bra priser.
Den som letar och prenumererar på deras nyhetsbrev kan göra fynd.
Citera
2020-08-30, 11:44
Medlem
Men ett seriöst företag borde väl svara på mail?
Citera
2020-08-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Men ett seriöst företag borde väl svara på mail?
Ja, det kan man tycka och det gör de säkert också.

Men mycket kan gå fel med mail. Det är inget säkert sätt att kommunicera på. Dina (eller om det nu är din kompis) mail kanske har spamflaggats av någon anledning och därför inte hamnat i inkorgen hos mottagaren.

Man kan försöka med mail först och funkar det inte så ringer man och pratar istället. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-09-02, 14:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Dom säljer arbetskläder av de flesta stora nordiska märken.
Prima kvalitet alltså.
Och restpartier från samma till mycket bra priser.
Den som letar och prenumererar på deras nyhetsbrev kan göra fynd.

Kollar på ett par olika skyddsskor jag beställt från en annan affär, de är inte restpartier här, så priserna är nästan det dubbla här mot där jag köpte från (Sievi Relax). 950kr mot 1850kr för samma sko...
https://www.arbetsgarderoben.se/varu...lax-xl-s1.html

https://billiga-arbetsklader.se/siev...mUWeasV6S7kaKA

Är detta tillämpbart på övrigt sortiment, så måste restpartierna ner mer än 50% jämfört med deras ordinarie priser för att vara intressant...
Senast redigerad av Enydrion 2020-09-02 kl. 14:16.
Citera
2020-09-02, 14:47
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Kollar på ett par olika skyddsskor jag beställt från en annan affär, de är inte restpartier här, så priserna är nästan det dubbla här mot där jag köpte från (Sievi Relax). 950kr mot 1850kr för samma sko...
https://www.arbetsgarderoben.se/varu...lax-xl-s1.html

https://billiga-arbetsklader.se/siev...mUWeasV6S7kaKA

Är detta tillämpbart på övrigt sortiment, så måste restpartierna ner mer än 50% jämfört med deras ordinarie priser för att vara intressant...

De där sandalerna var dyra ja.
Jag köpte ett par jättesköna skyddssandaler hos Swedol för 350 kr, visserligen ca 5 år sen.
Dom är tillverkade i Albanien, det kanske gjorde en del på priset, men kvalitén är utmärkt.
I fjol köpte jag ett par Helly Hansen skyddskor med Goretex och Boa-snörning för 850 kr hos B-A, det var mindre än halva ordinarie priset.
Nästan för snygga att jobba i.
Dom säljer också Sievi billigt ibland har jag sett.

Det är nog ingen försäljare som är billigast på allt.
Billiga Arbetskläder är inte billiga på ordinarie priser, men dom har kanske största sortimentet.
Jag intresserar mig egentligen bara för deras utförsäljningsvaror.
Där är dom svårslagna.

Har köpt massor där, kanske mer än jag behöver men det är så billiga restpartier att det är lätt att köpa på sig.
Kan vara småsaker som gör att det blir kraftigt prissänkt.
Felstavad text och liknande obetydligheter > kanske minus 60-70 % på ordinarie pris.
Oftast är det inget fel alls, bara utgången modell eller att inte alla storlekar finns kvar.
Men det gäller att kolla ofta, man kan inte bara dyka in när som helst och hitta precis vad man söker till vrakpris.
Citera
2020-09-02, 15:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
De där sandalerna var dyra ja.
Jag köpte ett par jättesköna skyddssandaler hos Swedol för 350 kr, visserligen ca 5 år sen.
Dom är tillverkade i Albanien, det kanske gjorde en del på priset, men kvalitén är utmärkt.
I fjol köpte jag ett par Helly Hansen skyddskor med Goretex och Boa-snörning för 850 kr hos B-A, det var mindre än halva ordinarie priset.
Nästan för snygga att jobba i.
Dom säljer också Sievi billigt ibland har jag sett.

Det är nog ingen försäljare som är billigast på allt.
Billiga Arbetskläder är inte billiga på ordinarie priser, men dom har kanske största sortimentet.
Jag intresserar mig egentligen bara för deras utförsäljningsvaror.
Där är dom svårslagna.

Har köpt massor där, kanske mer än jag behöver men det är så billiga restpartier att det är lätt att köpa på sig.
Kan vara småsaker som gör att det blir kraftigt prissänkt.
Felstavad text och liknande obetydligheter > kanske minus 60-70 % på ordinarie pris.
Oftast är det inget fel alls, bara utgången modell eller att inte alla storlekar finns kvar.
Men det gäller att kolla ofta, man kan inte bara dyka in när som helst och hitta precis vad man söker till vrakpris.

Ok, jag har väldigt breda fötter, så den enda skyddssko som passar mig är Sievis extra breda XL läst, köpte de första på Swedol där man kunde prova, har slitit ut ett par, och hade bara ett par sandaler och ett par kängor kvar, så nu köpte jag två sandaler till, men det känns lite som om man har ett par båtar på fötterna...

Har överhuvud taget svårt att köpa kläder utan att ha provat innan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in