2020-08-28, 19:23
Medlem
neutral2020s avatar
Vad använder man för typ av redigeringsprogram för att klona människor i film? T.ex om det är en film och en skådespelare ska spela sig själv och en tvilling, så klonar man väl man skådespelaren i nåt program?
Citera
2020-08-28, 19:38
Medlem
Jag förstår inte exakt vad du menar, men man kommer jävligt långt om man behärskar Adobe After Effects.
Citera
2020-08-28, 19:46
Medlem
neutral2020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k5
Jag förstår inte exakt vad du menar, men man kommer jävligt långt om man behärskar Adobe After Effects.

T.ex om en skådespelare ska spela flera olika roller i samma film, då klonar man väl skådespelaren i nåt redigeringsprogram, så skådespelaren möter sig själv i filmen, fast i färdigproduktion blir det flera olika människor i filmen, fast man klonat en enda person i flera kloningar?
Citera
2020-08-28, 19:48
Medlem
Turist i tidens avatar
Använder man inte green screen?
Citera
2020-08-28, 19:52
Medlem
Med största sannolikhet Nuke om det handlar om greenscreen eller liknande
Citera
2020-08-28, 23:14
Medlem
systems avatar
Det finns inte någon universallösning på frågan in trådstarten. Allt beror på scenen i sig - inte filmen.

Vissa säger Green Screen, andra säger annat.

Jag har själv gjort scener där en skådis gör flera roller, och då har det räckt bra med maskning. Vilken videoprogramvara som helst fixar det då det är ganska grundläggande.

Som sagt, det beror på själva scenen.
Citera
2020-08-28, 23:51
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Jag tror dom gör 2 olika inspelningar och sedan redigerar ihop klippen så det ser ut som skådespelaren pratar med sin "tvilling" till exempel.
Citera
2020-09-01, 16:24
Medlem
Beror på exakt vilken typ av effekt du eftersträvar, men det jag spontant tror du menar handlar om enkel green screen-redigering där man klipper ihop scener o.s.v. Ganska basic och går att göra i de flesta någorlunda vettiga redigeringsprogrammen!
Citera
2020-09-03, 14:33
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutral2020
Vad använder man för typ av redigeringsprogram för att klona människor i film? T.ex om det är en film och en skådespelare ska spela sig själv och en tvilling, så klonar man väl man skådespelaren i nåt program?

Vilket program som helst. Allt det behöver klara av är en enkel split screen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in