Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-28, 09:52
  #1
Medlem
Problemet med underåriga banditer som snuten inte kan plocka in borde gå att lösa.
Straffimmunitet och "resursbrist" är problemen.

Följande är ett förslag som jag undrar om juristerna här på FB kan taga en titt på:

Scenario:

Snuten plockar två knivbeväpnade snorvalpar som just rånat en gammal tant.

Tantens plånbok påträffas hos den ene, varvid det rimligen föreligger misstanke om att mer gods från rån kan stå att finna hemma hos GM, vilket torde vara grund för husrannsakan. (Eller?)

Samhällets (önskade) reaktion:

Ett standby-team bestående av en - eller två - Svenska poliser och tre välbyggda och handlingskraftiga inhyrda poliser från det forna östblocket eller Balkan skickas utan dröjsmål hem till snorvalpens föräldrahem.

En fullständig husrannsakan av GM's föräldrahem genomförs, alla vapen, datorer och telefoner beslagtages, likaledes sådant som kan misstänkas härröra från tidigare rån eller annan brottslig verksamhet.

Deklarerade inkomster jämförs med standarden i hushållet, uppenbara avvikelser i form av Rolexklockor, buntar med pengar och Armanikostymer som påträffas hemma hos bidragslevande beslagtages.

Samtliga närvarande i hushållet identifieras och jämförs med folkbokföring.

Fejkade separationer (för bidragsfusk) kontrolleras.
("Ni är inte längre sammanboende, så varför sitter du här i kalsonger och röker vattenpipa?")

Det skulle alltså räcka med en Svensk polis som sköter husisen, medan tre inhyrda Serbiska eller Polska polismän ser till att det är lugnt och fint på platsen.
(Jag har för mig att den som hjälper en polisman i tjänsteutövning har polismans befogenhet, så det borde alltså inte behövas någon lagändring för att stötta Svensk genuscertifierad HBTQ-dialogpolis med att hålla ordning.)

Således kan en (1) Svensk polis med de rätta befogenheterna - under personskydd av riktiga snutar - sköta en husrannsakan utan fara för att skadas. (Och Rinkebystationen har ju lärt oss att Svensk polis inte ser ett problem i att poliser behöver skyddas av poliser)

Jag misstänker att när ett tiotal sådana nedslag genomförts så kommer en ökande vilja att hålla ordning på sina avfallsprodukter spridas bland de vuxna på bygden.

Sammanfattningsvis:
1. "Resursbristen" kan man lösa genom att hyra in riktiga snutar från länder som inte marinerade i genussvammel och dialogdynga.

2. Man kan inte straffa underåriga rånare, men man kan taga ifrån dem stöldgods och vapen, och se till att det uppstår ett tryck att skärpa sig från föräldrarnas håll.

Fyll på med fler lämpliga åtgärder, Strikt föräldraansvar? Indraget barnbidrag? Fotboja/utegångsförbud?

Vad tror ni? Är detta genomförbart?

Eller, har jag tänkt fel?
Citera
2020-08-28, 10:06
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Borde väl räcka med detta att åldersrabatten försvinner? Vi såg ju senast mördare tom som rymde från ett ungdomshem! Var över 18 men satt på något jävla fritidshem typ. Om det blir riktiga finkan samtidigt som ännu mer skärpta straff borde det ordna saken.
Citera
2020-08-28, 10:06
  #3
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Utvisning av hela familjen.
Behövs grundlagsändring vid dubbla medborgarskap så shoot.
Citera
2020-08-28, 10:13
  #4
Medlem
tinca75s avatar
Dubbla straff för gängkriminella, slopad straffrabbat. Finns massa lagar om tvångsvård för missbrukare och psyksjuka, varför inte för livsstilskriminella ?
Citera
2020-08-28, 10:14
  #5
Medlem
grey.eagles avatar
Tycker Sverige borde göra ett avtal med FN och hyra in sig i lägren i Daadab, där bor det runt 800 000 "flyktingar" det kostar runt 1-2 dollar om dagen per person att ha dessa där.

Man gör en ögonbotten scan på dessa så att de ej kan skaffa ny identitet och skickar dit dem så de får känna på hur det är.

Jag är rätt säker på att ingen kommer fortsätta på den kriminella vägen efter några år i den Kenyanska öknen.
Citera
2020-08-28, 10:24
  #6
Medlem
preppads avatar
I Kina avrättar man kriminella med ett nackskott och skickar sen en faktura för kostnaden av kulan till deras familj. Det verkar funka också.
Bra idé annars.
Citera
2020-08-28, 10:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
Man kan inte straffa underåriga rånare

Jag tror jag vet varför vi har problem i dagens samhälle...

Ett rejält kok stryk och hjälper inte det så slår man ihjäl och gräver ner skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback