Citat:
Ursprungligen postat av
Wollos
Har du suttit dr? Nyligen?
Satt 2010-2011 p Salberga, d var det nyrenoverat, maten kom frn ngot storkk, plastfrpackad/vakuumfrpackad och vrmdes av avdelningens utsedda.
Varje vning har tv s.k avdelningar, hger respektive vnster sida, varje sida har eget allrum med eget "kk", dvs en del utav allrumet agerar kk med ugn fr att vrma kket.
Dr fanns inget kk eller kock i den meningen, ej heller ngon "restaurang" som diverse andra anstalter, dr hela anstalten ter gemensamt.
Jag har verkligen inte avtjnat tid vare sig p Salberga eller nn annanstans. Jag skulle inte heller se det som en merit.
Om du har suttit dr s hoppas jag att du ftt rtsida p ditt liv.
Anstalten frdigstlldes redan 2005-2006 vilket skert syns p Kriminalvrdens hemsida. Gllande avdelningarna stmmer det du sger. Det kan ha varit s i perioder att maten kommit utifrn av olika anledningar men generellt har kockarna p avdelningarna p anstalt ven haft ansvar fr bestllningarna till den mat de lagat frn grunden baserat p antal boende per sida (9-10 pers) beroende p vilket hus och avdelning det gller med fullt budgetansvar. Alla avdelningar har heller inte tillgng till att g emellan hger - vnster.
Kan vi tervnda till mnet?