2020-08-30, 19:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej rttsmedicinalverket bedmer endast terfallsrisken fr alla livstidsdmda och s lnge sexualdriften finns s kommer de att bedma terfallsrisken som medel till hg och d kommer han inte ut. Han har chans att komma ut nr sexualdriften hos en man brjar dala och det sker vid 65-75 nnstans

Tony Olsson t ex fick sitt straff omvandlat fr att terfallsrisken bedmdes som lg-det finns ju inga banker att rna lngre

Ja, Eklund fr anses som farlig. Kommer kanske ut som en gammal gubbe. Kanske.
Citera
2020-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollos
Har du suttit dr? Nyligen?
Satt 2010-2011 p Salberga, d var det nyrenoverat, maten kom frn ngot storkk, plastfrpackad/vakuumfrpackad och vrmdes av avdelningens utsedda.
Varje vning har tv s.k avdelningar, hger respektive vnster sida, varje sida har eget allrum med eget "kk", dvs en del utav allrumet agerar kk med ugn fr att vrma kket.

Dr fanns inget kk eller kock i den meningen, ej heller ngon "restaurang" som diverse andra anstalter, dr hela anstalten ter gemensamt.

Jag har verkligen inte avtjnat tid vare sig p Salberga eller nn annanstans. Jag skulle inte heller se det som en merit.
Om du har suttit dr s hoppas jag att du ftt rtsida p ditt liv.

Anstalten frdigstlldes redan 2005-2006 vilket skert syns p Kriminalvrdens hemsida. Gllande avdelningarna stmmer det du sger. Det kan ha varit s i perioder att maten kommit utifrn av olika anledningar men generellt har kockarna p avdelningarna p anstalt ven haft ansvar fr bestllningarna till den mat de lagat frn grunden baserat p antal boende per sida (9-10 pers) beroende p vilket hus och avdelning det gller med fullt budgetansvar. Alla avdelningar har heller inte tillgng till att g emellan hger - vnster.

Kan vi tervnda till mnet?
Citera
2020-08-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
"blodig och misshandlad"
"Nsan r deformerad, svullen och bl"
"blder frn nsan"
"stor bula"
"Flera blmrken"
"sm sr"
"bldande sr p halsen

Ljuv musik.

Om det r "ljuv musik" vet jag inte. Men med sdan skador s kan han skert f skadestnd igen och d kanske kronofogden kan hjlpa honom att betala av p sina skadestnd. (Englas mamma bevakade detta hos Brottsofferfonden och AE blev sur fr att dom tog hans pengar. Det klingar sknare i mina ron.)
Citera
2020-08-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skulle tro att det blir nr dom slppte bobbys mrdare, dom jagade Eddie ver halva vstra gtaland

Han lg under isen p en sj s vart lite svrt att hitta.

Eklund var smre p att gmma. Tror inte man kan dra ngra paralleller till Bobby mordet.
Citera
2020-08-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej rttsmedicinalverket bedmer endast terfallsrisken fr alla livstidsdmda och s lnge sexualdriften finns s kommer de att bedma terfallsrisken som medel till hg och d kommer han inte ut. Han har chans att komma ut nr sexualdriften hos en man brjar dala och det sker vid 65-75 nnstans

Tony Olsson t ex fick sitt straff omvandlat fr att terfallsrisken bedmdes som lg-det finns ju inga banker att rna lngre

Han kan ju f medicin fr sin sexualdrift. Han kan komma ut ven han har den. Niklas som vldtog i rebro hrde jag vart snart p vg ut.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, Eklund fr anses som farlig. Kommer kanske ut som en gammal gubbe. Kanske.

Klart han kommer ut, vi har inte platser i finkan s det rcker. Han verkar dock f mycket stryk p kken och det r nt jag gillar skarpt.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han lg under isen p en sj s vart lite svrt att hitta.

Eklund var smre p att gmma. Tror inte man kan dra ngra paralleller till Bobby mordet.
Det jag tnkte p att blir anders utslppt kommer folk jaga han som dom gjorde med eddy
Citera
2020-08-30, 20:14
Medlem
SecretQs avatar
Jag blir s glad ibland, som Jocke med kniven sa i Pippi p de sju haven. Den dr jvla Eklund ska ha stryk p stryk, inte ddas, bara plgas och alltid vara rdd. Precis som Pernilla och lilla Engla. De som spar honom sitter vl redan p livstid och skiter i om de fr pbackning p ngra mnader. Ju mer han misshandlas, tjallar och fr skadestnd - ju mer pengar gr till de anhriga. ven om inte pengar kan erstta deras barn.
Citera
2020-08-30, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han kan ju f medicin fr sin sexualdrift. Han kan komma ut ven han har den. Niklas som vldtog i rebro hrde jag vart snart p vg ut.

Niklas var berusad nr han vldtog s det rcker med att han avstr frn alkohol.
Eklund var nykter och drogfri nr han vldtog och mrdade.
Eklund r lgbegvad och kommer inte att frst varfr han skulle ta ngon medicin.
Citera
2020-08-30, 20:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag blir s glad ibland, som Jocke med kniven sa i Pippi p de sju haven. Den dr jvla Eklund ska ha stryk p stryk, inte ddas, bara plgas och alltid vara rdd. Precis som Pernilla och lilla Engla. De som spar honom sitter vl redan p livstid och skiter i om de fr pbackning p ngra mnader. Ju mer han misshandlas, tjallar och fr skadestnd - ju mer pengar gr till de anhriga. ven om inte pengar kan erstta deras barn.

Han fr vl grta ut hos anstaltens terapeut!

r han fortfarande ett fetto och hur mycket tvl eller industrifett tror ni man skulle kunna producera av fanskapet?
Citera
2020-08-30, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
du pstr att Eklund ftt stryk flera gnger, vilka r dessa gngerna? eller har du ftt "inside information" om dessa, till flertalet tillfllen frn dina kkfararpolare?
Googla, idiot.
Senast redigerad av Kalamity 2020-08-30 kl. 20:46.
Citera
2020-08-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det jag tnkte p att blir anders utslppt kommer folk jaga han som dom gjorde med eddy

Ja han kommer nog bli jagad. Srskilt brott mot barn brukar krydda p jagandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in