2020-08-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Tar du till dig nått av råden som skrivs här eller du vill bara tjafsa?

Jag tjafsar aldrig.
Citera
2020-08-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.

Boka ett möte med ditt ex och hans nya. Berätta att du vill prata om din dotter och att du känner oro. Säg att syftet med mötet är att mötas i samförstånd och att hitta en väg framåt där ni alla vuxna känner att ni hittat åtgärder för sådant som ni respektive känner oro över. Sedan skulle ni kunna följa upp med ett nytt möte tillsammans med dottern. Om det finns för många känslor inblandade, kanske någon från soc skulle kunna närvara.

Vill lägga till, överge aldrig din dotter. Tala om för henne att du älskar henne oavsett vad som händer och att ditt hem är hennes hem. Det ger trygghet.
Senast redigerad av prdtr 2020-08-27 kl. 19:05.
Citera
2020-08-27, 19:16
Avslutad
Citat:
Nix detta är OT.
Nej, det är inte off topic att diskutera roten till dina problem. Skälet till varför din dotter revolterar mot dig är att hon tappat respekten för sin parasiterande gratishora till mor som belönar uppmärksamhet med fitta (något du själv erkänner i den här tråden).
(FB) Hur ska jag sluta söka bekräftelse från andra?

Ditt beteende har dessutom smittat av sig på din dotter, och det är inte märkligt. Hon ser hemifrån att det är så man umgås, genom att närma sig män sexuellt och klä sig utmanande för att få sin vilja igenom. Nu har hon upptäckt att det mamma har pysslat med även fungerar för henne.

Du har själv bäddat din säng.
Citera
2020-08-27, 19:17
Avslutad
Citat:
Nix detta är OT.

Min fråga om hurvida du tar till dig av råden som du fått i tråden är inte OffTopic.
Att du citerar mitt inlägg men inte svarar på frågan är OffTopic.

Hittills har har 98% av alla i tråden varit emot dig. Mitt råd är att du tar till dig av detta och försöker ändra dig.
Citera
2020-08-27, 19:18
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.

Du verkar inte ha alla hästar hemma, du vill enbart va hemma och låta skattebetalarna betala din räkning. Samt så verkar du bara vilja ligga runt, du verkar vara en ok förebild för din dotter. Räkna med att din dotter har barn om 2 år, samt nerknarkad med din syn på livet. Du verkar ha en skev syn på livet där alla andra ska betala dina nöjen medans du själv inte lyfter ett finger
Citera
2020-08-27, 19:38
Medlem
Hon är förfan 13 år.

Kan ni inte hantera en 13 åring, ja då skulle ni tänkt på det innan ni skaffade barn.

Är farsan stolt över sin dotter att hon gör såhär? Grabba tag i öronen och släpa in henne till sitt rum.
Citera
2020-08-27, 19:57
Medlem
Idumeas avatar
Baserat på vad som står i tråden låter det inte särskilt utspårat, det låter som ett ganska normalt tonårsbeteende. Missförstå mig rätt, det är klart att du måste sätta gränser. Det är rimligt att en trettonåring ska vara hemma vid ett visst klockslag, du borde ha koll på vilka hon umgås med, du borde få träffa pojkvännen. Men om du tänker tvinga tillbaka henne till att vara blyg och ensam kommer du bara sabba er relation.
Citera
2020-08-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Baserat på vad som står i tråden låter det inte särskilt utspårat, det låter som ett ganska normalt tonårsbeteende. Missförstå mig rätt, det är klart att du måste sätta gränser. Det är rimligt att en trettonåring ska vara hemma vid ett visst klockslag, du borde ha koll på vilka hon umgås med, du borde få träffa pojkvännen. Men om du tänker tvinga tillbaka henne till att vara blyg och ensam kommer du bara sabba er relation.

Såklart vill jag inte att hon ska vara blyg och utan vänner men jag är orolig. Det är så mycket som förändrats och jag når inte fram till henne.
Citera
2020-08-27, 20:00
Medlem
Thathappened22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Alla ungar blir pajjade när föräldrarna skiljer sig. Vill du vara säker på att hon inte knullar runt en massa nu, så får du ta henne till fittsmederna i Somalia.

Detta. Vad förväntade du dig skulle hända? Skaffar man barn så får man rida ut stormen, skilja sig är nog det mest egoistiska man kan göra.

"Ibland är det bästa att skilja sig..." nej, fuck you. Du visste väl för fan vilken person du skaffade barn med? Bit ihop och lev med din lott. Barnen valde inte detta.
Citera
2020-08-27, 20:03
Medlem
Thathappened22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld.feber
Har kollat igenom dina tidigare trådar och jag tror tyvärr du inte kan rädda din dotter, ni verkar vara en dysfunktionell familj och du verkar inte stabil du häller , prova familje rådgivning

Varken rådgivning eller terapi hjälper. Tärningen är kastad.
Citera
2020-08-27, 20:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag kan ju inte förbjuda henne från att ha sex men jag tycker det är alldeles för tidigt när man är 13 år. Vet inte vad jag ska göra.

Jo du kan förbjuda henne det. Det är 15-års åldersgräns i Sverige. Den som har sex med henne är pedofil. Polisanmäl hennes kille, han är garanterat äldre. Det rubriceras som barnvåldtäkt.
Citera
2020-08-27, 20:17
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Såklart vill jag inte att hon ska vara blyg och utan vänner men jag är orolig. Det är så mycket som förändrats och jag når inte fram till henne.

Når pappan som hon bor med fram till henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in