2020-08-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Ett barn som har skilda föräldrar, vars mamma har 5 ungar till att se till över (vilket jag gissar på att din dotter inte får all uppmärksamhet) och så låter det som att du gnäller mycket på henne och väntar på att hon ska göra fel.

Det kanske det är dig det är fel på? Att din dotter söker sig till äldre sällskap och vuxnar till sig snabbare är ingen konstig respons på det du skriver. Vad du ska göra bör du nog ta med en legitimerad psykolog istället för att fråga folk på flashback (som för övrigt de flesta har nog inte ens barn själva). Varför gör du ens det överhuvudtaget när det gäller något så viktigt som din dotter? Du vet att de flesta här är troll/barn. Jag antar att det är lättare att skriva av sig ett inlägg om hur frustrerad du är, än att ta sig tid och uppsöka psykolog för att faktiskt lösa problemet och inse att det kanske inte bara är din dotter som gör fel. Hade du varit tillsammans med ditt ex och bara haft din dotter hade nog bilden sett lite annorlunda ut eller hur? En sak kan du dock göra, sluta gnäll på din dotter att hon gör si och så. Vissa växer upp snabbare än andra. Vill hon ha pojkvänner eller smaka på alkohol så kommer hon nog göra det oavsett hur du gör, om du nu inte binder fast henne i källaren. Var en trevlig förälder istället, lyssna på vad HON har att säga och förklara risker med pojkvänner och alkohol. Få henne att förstå istället för att sätta NEJ stämpel på allt och behandla henne som en 6-åring. Du kan ju börja med det

Nej, det stämmer att hon inte får all min uppmärksamhet eftersom hon bor hos sin pappa. Det är ingen idé att fundera över hur det hade varit om familjesituationen såg annorlunda ut, nu är det som det är. Jag tänker inte ha dåligt samvete för att jag är skild och har 6 barn.
Citera
2020-08-31, 13:30
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Hej TS!

Till att börja med, ett råd:

Svara ENBART på inläggen som ger dig något i ämnet. Svara INTE på inlägg som inte ger dig något i ämnet. Du behöver rikta ditt fokus på vad som ger dig något kvalitativt.

Till ämnet:

Det låter som att du behöver skapa egentid med din tonårsdotter och visa på din sårbarhet och längtan efter henne utan att ge henne skuld för att ni inte setts eller skuld för den hon är idag. Acceptans och öppenhet ger samma mynt tillbaka. Var sjysst och förstående när du kan. Be om ursäkt för de tillfällen du inte kan vara sjysst och förstående. Din tillit till att hon kan fatta goda beslut, efter att ha givits riktlinjer, föder hennes självkänsla och självförtroende.

Att en 13-åring i ett förhållande börjar utforska sin sexualitet är inte konstigt. Ha en öppen dialog och låt henne veta att hon kan komma till dig med frågor, pinsamheter och upplevelser.

Checka in, berätta att du älskar henne. Ha ett snack om hur hon känner när hon är hemma hos dig? Varför det är svårt för henne där? Fråga om hur hon har det hos pappan och påför henne ingen skuld om hon känner sig hemma och nöjd i sitt boende där. Stötta. Var mamma. Större, förstående, inkännande.
Senast redigerad av -a-l-e-x-i-a- 2020-08-31 kl. 13:41.
Citera
2020-08-31, 17:18
Medlem
TS är totalt bränd i huvudet, hoppas hon förlorar vårdnaden. Bara att checka alla otaliga trådar hon skapat här där hon skriver om nåt moraliskt oförsvarbart hon gjort och sen när folk säger till henne att hon beter sig oacceptabelt går hon bara direkt i försvarsställning och kan inte ens svara normalt utan börjar istället kasta anklagelser omkring sig för att det är så hon tror att man försvarar sig på grund av den troligtvis totalt misanpassade personligheten hon har.
Citera
2020-08-31, 17:28
Medlem
Kom förresten på en sak du borde fundera lite över TS. Det verkar som ditt liv konstant är komplicerat och innehåller en massa strul och problem, i alla fall om man tittar på alla trådar du skapat här. Vad tror du det beror på? Varför blir saker inte som du tänkte och varför går allting fel hela tiden? Det måste finnas en faktor som är inblandad i alla dina problem, en gemensam nämnare! Vad är den?

Fuska inte nu:
Citera
2020-08-31, 17:59
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hon säger att de aldrig haft sex. De är i samma ålder men hon får inte sova över honom, det vet jag att hennes pappa är väldigt noga med. Jag har pratat med skolan men de säger att det inte är någon fara.

Så du har 25 barn men vet inte hur dom fungerar? Du har ju varit en 13årig tjej själv till och med, vad hade någon av dina föräldrar kunnat säga till dig?

Skämt åsido men, pratat med skolan. Vad fan förväntade du dig där? Jag är jättenyfiken på vad du sa.

- min dotter som går i er skola har en jämnårig pojkvän och det känns inte bra alltså.
- okej. Vill du att vi skickar över matsedeln för terminen eller var det något annat du tänkte på?
Citera
2020-08-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Kom förresten på en sak du borde fundera lite över TS. Det verkar som ditt liv konstant är komplicerat och innehåller en massa strul och problem, i alla fall om man tittar på alla trådar du skapat här. Vad tror du det beror på? Varför blir saker inte som du tänkte och varför går allting fel hela tiden? Det måste finnas en faktor som är inblandad i alla dina problem, en gemensam nämnare! Vad är den?

Fuska inte nu:

Jag älskar drama och vill inte leva ett tråkigt och händelselöst liv. Därför ser jag till att det alltid händer något nytt. Det är inte svårare än så. Tänker inte skylla på någon diagnos för det gör ju alla andra.
Citera
2020-08-31, 21:09
Medlem
Citat:
Jag älskar drama och vill inte leva ett tråkigt och händelselöst liv. Därför ser jag till att det alltid händer något nytt. Det är inte svårare än så. Tänker inte skylla på någon diagnos för det gör ju alla andra.
Skärp dig, sök hjälp. Du har verkligen total avsaknad av självinsikt och totalvägran att ens försöka. Inget är någonsin ditt fel, du bara försöker avleda varenda liten kritik du får. Börja med dig själv, sluta skaffa fler barn, sluta dejta, gå till vuxenpsyk.
Citera
2020-08-31, 21:40
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Skärp dig, sök hjälp. Du har verkligen total avsaknad av självinsikt och totalvägran att ens försöka. Inget är någonsin ditt fel, du bara försöker avleda varenda liten kritik du får. Börja med dig själv, sluta skaffa fler barn, sluta dejta, gå till vuxenpsyk.
Detta är damens största problem.
Citera
2020-09-01, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Så du har 25 barn men vet inte hur dom fungerar? Du har ju varit en 13årig tjej själv till och med, vad hade någon av dina föräldrar kunnat säga till dig?

Skämt åsido men, pratat med skolan. Vad fan förväntade du dig där? Jag är jättenyfiken på vad du sa.

- min dotter som går i er skola har en jämnårig pojkvän och det känns inte bra alltså.
- okej. Vill du att vi skickar över matsedeln för terminen eller var det något annat du tänkte på?

Vad pratar du om? Är du full eller bara dum i huvudet?
Citera
2020-09-01, 08:34
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Vad pratar du om? Är du full eller bara dum i huvudet?

Jag är nyfiken på vad du sa till skolan när du är orolig över att din tonårsdotter har en pojkvän och vad du förväntade dig som svar.
Citera
2020-09-01, 08:47
Medlem
Citat:
Detta är det ultimata beviset på att du inte är något annat än ett värdelöst luder som ensamt utgör ett ypperligt argument för varför tvångsterilisering fortfarande borde utföras. Att vilja ha spänning och liv där saker jänder är det inget fel på men att som du göra det på andras bekostnad, ja på dina egna barns bekostnad bevisar vilken genomrutten och vidrig människa du är. Det bästa du skulle kunna göra för dina barns skull är att avsluta ditt liv på ett värdigt sätt så att de kan använda arvet för en kontantinsats för en lägenhet eller något.

Hoppas verkligen att du är ett troll, inget barn förtjänar en mor som du.
Citera
2020-09-01, 13:31
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Vem pratar du med? Varför ska jag ta åt mig av att någon anonym tönt skriver skit? Du har ingen aning om någonting så håll käften. Sök vård din lilla råtta.

Din dotter är inte besvärlig för att du är skild och har skaffat fler barn än du kan ta hand om. Hon är besvärlig för att hon har egenskaper som hon ärvt av dig.

Sannolikheten att hon kommer bete sig som dig är med andra ord ganska hög. Så det är bara att knäppa fast säkerhetsbältet och åka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in