2020-08-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ERT2
De är lite komiskt, detta problem du har me din dotter.
Du har hängt här i så många år. Nästan 7000 inlägg då dina tips o råd om allt har varit bra o kloka.
Känns som du gjort det själv som du tidigare skrivit att andra skulle tänka på o inte göra.
Grattis! känns som det är du som skitit i de blå skåpet.
Du kanske ska pausa FB o lägga din energi på barnen.

Ja men nu vill jag vara här. Låt mig få skriva så mycket jag vill och behöver. Att jag är aktiv här betyder inte att jag skiter i allt annat. Det finns perioder då jag inte skriver alls, så tagga ner.
Citera
2020-08-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hennes pappa tycker att jag oroar mig för mycket, att det är upp till honom att bestämma hur länge hon får vara ute. Ibland vet han inte alls var hon är mer än att hon är ute med kompisar eller träffar sin pojkvän. Jag tycker att man ska ha regler kring tider och vad som är okej och inte.
Självklart ska man ha det. Hon är ett barn med obefintligt konsekvenstänk.

Som sagt kontakta soc. Berätta om situationen. Om man låter sina barn råka illa ut så har man inte rätt att bestämma ett skit. Kan ju bli svårt att göra något konkret innan hon råkar illa ut på riktigt tyvärr, men jag vet inte. Det skadar inte att be om hjälp i alla fall.
Citera
2020-08-28, 17:43
Medlem
avmans avatar
Sverige är ett väldigt insjuknat samhälle tack för feminismen. Vad blir det när 68% av barn under 15 har föräldrar som inte är ihop. Det är inte okej.
Det är bara sunt förnuft och kärnfamiljen som är garanten för ett friskt samhälle. Sverige har tappat båda två.
Senast redigerad av avman 2020-08-28 kl. 17:52.
Citera
2020-08-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ja men nu vill jag vara här. Låt mig få skriva så mycket jag vill och behöver. Att jag är aktiv här betyder inte att jag skiter i allt annat. Det finns perioder då jag inte skriver alls, så tagga ner.

Det är precis det betyder, och om man läser lite av din trådhistorik så inser man snabbt att svaret är enkelt, din dotter brås helt enkelt på sin mamma. Skräpfolk får skräpungar, lev med dina val.
Citera
2020-08-28, 17:45
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.
Varför skaffar du så många barn, du orkar/kan uppenbarligen inte ta hand om dem.
Citera
2020-08-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Varför skaffar du så många barn, du orkar/kan uppenbarligen inte ta hand om dem.

Därför att jag vill ha många barn. Det är dwt enkla svaret. Varför skulle jag inte klara av det?
Citera
2020-08-28, 17:53
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Jag kan ju inte förbjuda henne från att ha sex men jag tycker det är alldeles för tidigt när man är 13 år. Vet inte vad jag ska göra.
Sjukaste jag läst: "Jag kan inte förbjuda min 13-åring från att ha sex"

Eeh, Jo det kan du! Vilken usel morsa du är om du inte skyddar henne från att ha sex. Hon är 13. Be hennes pojkvän dra åt helvete
Citera
2020-08-28, 17:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Som jag skrivwr i alla dina trådar.. Du har 6 barn med 3 olika män, du vänstrar med en gift man och hänger på internet hela dagarna. Soc borde tagit dina barn ifrån dig längesen!!!!!
Citera
2020-08-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
Sjukaste jag läst: "Jag kan inte förbjuda min 13-åring från att ha sex"

Eeh, Jo det kan du! Vilken usel morsa du är om du inte skyddar henne från att ha sex. Hon är 13. Be hennes pojkvän dra åt helvete

Lägg av hur ska hag hindra henne? Om jag förbjuder henne blir det ju ännu mer lockande. Du verkar inte vidare smart.
Citera
2020-08-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Som jag skrivwr i alla dina trådar.. Du har 6 barn med 3 olika män, du vänstrar med en gift man och hänger på internet hela dagarna. Soc borde tagit dina barn ifrån dig längesen!!!!!

Jag har barn med 1 pappa, hur jävla svårt är det att fatta? Helt ärligt, nu tänker inte jag tjata mer eftersom det uppenbarligen inte går in. Varför ska soc bli inkopplad för att jag hänger på Flashback? Det gör ju du också, din efterblivna åsna. Du borde söka hjälp på psyket. Har du IQ 0 eller vad är det för fel? Antar att du redan har soc efter dig?
Senast redigerad av AlexandraIda 2020-08-28 kl. 18:16.
Citera
2020-08-28, 18:17
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Jag har barn med 1pappa, hur jävla svårt är det att fatta? Helt ärligt, nu tänker inte jag tjata mer eftersom det uppenbarligen inte går in. Varför ska soc bli inkopplad för att jag hänger på Flashback? Det gör ju du också, din efterblivna åsna. Du borde söka hjälp på psyket.

Tidigare var det 3 pappor, sen du insåg att omvärlden då stämplar dig som en äcklig hora har du ändrat det till en pappa. Din dotter kommer tyvärr precis som sin mor bli en äcklig hora som får barn med första bästa afrikan när hon är 15 år. Därför måste soc ta dina barn ifrån dig så att de kan växa upp bland förnuftiga vuxna och lyckas väl i livet. Nåja, fortsätt att knulla runt du kanske kan få ett sjunde barn med en fjärde man. Billiga luder.
Citera
2020-08-28, 18:29
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.

Hur var du själv när du var yngre? Var det supa och knulla som gällde så är det ju "sådan mor, sådan dotter". Du är inte heller ensam, det finns många sådana tjejer som ska bryta sig loss, mogna tidigt, görra revolt och leva äventyr med bad boy - killarna på stan. Det finns inte så mycket man kan göra tyvärr, de kör sitt race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in