2021-06-23, 23:43
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
Hej

Jag sade upp mitt ADSL hos Telia och slängde efter en månad routern. Sedan fick jag ett brev där Telia kräver att jag returnerar routern eller så kommer jag få betala 1200:- för en 10 år gammal router....

Jag förstår att Telia har rätt att kräva tillbaka en router de lånat ut men deras ersättningskrav på 1200:- finner jag helt absurt, de kräver dessutom originalförpackning! Jag har googlat lite och för två år sedan var deras ersättningskrav 400:- ! Så det känns rätt uppenbart att detta är något Telia insett de kan tjäna pengar på.. Jäkligt fult och jag förstår om folk tvivlar men det är så här det är tyvärr.

Vad har jag för möjligheter?

Sjukt! Tele2 däremot kastar ut routers på löpande band helt kostnadsfritt. Jag hade tele2 8mbit ADSL utan bindningstid och fick en router direkt. Under första året krånglade det rätt mycket vilket visade sig inte vara deras fel, utan Kopparlinan i huset. Det ironiska är att varenda gång jag ringde in, oavsett vad jag uppgav som fel så skickade dom en ny router som en ”Quickfix” varenda gång. 5 routers hade jag efter årets slut! Och inte fan ville dom ha tillbaka något heller! (Flyttade från kåken för två år sedan)
Citera
2021-06-24, 09:18
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
En 10 år gammal router är ju knappast värd 1200 spänn oavsett om det var ny när han tecknade abonnemanget.

Det är svårt att argumentera med en idiot. Både du och TS kvalar in där..

Har ni svårt att förstå att Telia själva köpte in produkten? Att de betalat pengar för den? Eller tror ni att routrar växer på routerträd, att det bara är att gå ut till trädet och plocka några, som man plockar äpplen?

---

Hade jag bestämt hos Telia skulle jag ta en depositionsavgift från början, när routern levereras. Dessa pengar lämnas tillbaka till kunden vid avslutat abonnemang och en hel och fungerande router lämnas tillbaka. För att undvika allt strul och tjafs med idiotkunder.
Senast redigerad av cultofdeath 2021-06-24 kl. 09:33.
Citera
2021-06-24, 11:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Det är svårt att argumentera med en idiot. Både du och TS kvalar in där..

Har ni svårt att förstå att Telia själva köpte in produkten? Att de betalat pengar för den? Eller tror ni att routrar växer på routerträd, att det bara är att gå ut till trädet och plocka några, som man plockar äpplen?

---

Hade jag bestämt hos Telia skulle jag ta en depositionsavgift från början, när routern levereras. Dessa pengar lämnas tillbaka till kunden vid avslutat abonnemang och en hel och fungerande router lämnas tillbaka. För att undvika allt strul och tjafs med idiotkunder.
Ja dom har betalat för den men skall man ersätta något så är det ju aktuella värdet som är rimligt. Förkommer en router är det ju rimligt att Telia ersätts för den förlust dom lider och den förlusten är ju vad routern är värd idag, inte vad den kostade 2010 eller 2011 då den var sprillans ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in