2020-08-26, 19:06
Medlem
Skulle den andra kunna vara
A*fe Nor*in? Han snattar ju på dollar store och alla andra affärer
Senast redigerad av Vetgirig1234 2020-08-26 kl. 19:08.
Citera
2020-08-26, 20:01
Medlem
Kan säga att ryktet om att det ska vara str*m eller vik*an inte stämmer, och det är jag 100 på. Har riktiga bevis //Hedberg
Citera
2020-08-26, 20:03
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Kan ju knappast blivit så mycket pengar om det inte är så att kassan ligger kvar sen dan innan(löning för många igår)och rånaren fick tillgång till kassarummet. I kassorna finns väl bara växelpengar så dags.

Då skulle det kunna tyda på insider, där någon som arbetar på haket vet om att butiken har massor med kontanter inne och rånar sin egna arbetsplats eller sålt informationen till sina bruuushor.
Citera
2020-08-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Då skulle det kunna tyda på insider, där någon som arbetar på haket vet om att butiken har massor med kontanter inne och rånar sin egna arbetsplats eller sålt informationen till sina bruuushor.
Var inget rån på det viset. Var någon som snatta , eller stal i butiken . Personal konfronterade denna utanför butiken, och då hade denna person visat ett vapen och sedan hoppat in i en bil, som någon annan körde.
Citera
2020-08-26, 20:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Mitt på dagen med den här typen av beväpnade gärningsmän, eeh jo. Det händer inte titt som tätt.
+40 sådana händelser runt om i landet förra året, skjutet från en höft. Kan räkna i alla fall 10 på ledig hand. tre i år, "mitt på ljusa dan".
Citat:
Ursprungligen postat av Vetgirig1234
Precis, alla vet ju att snatteri leder till väpnat rån med flyktbil!

För alla rassenazzes i tråden, så söker tydligen polisen en svensk man.
Citat:
Ursprungligen postat av Ovikarn
http://www.bilddump.se/bilde31.21.jpg
Vem är det som har postat? Källkritisk ska man vara, emot fakenews. Facebookinlägg är lika troliga som flashbacks inlägg, utan uppbackning.
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-26 kl. 20:45.
Citera
2020-08-26, 23:09
Medlem
Karaboudjans avatar
Citat:
Vi kan ju alltid hoppas att det är den efterblivna idioten. Annars lär han väl åka dit för nåt annat snart eller hittas i nån myr..
Citera
2020-08-26, 23:23
Medlem
Tobi*s Vikm*n

Har inget att göra med det från säker källa
Citera
2020-08-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karaboudjan
Vi kan ju alltid hoppas att det är den efterblivna idioten. Annars lär han väl åka dit för nåt annat snart eller hittas i nån myr..
Ja han har inte alla hemma där uppe , hyffsat många som inte gillar han . Han är bara en snattade golare.
Senast redigerad av Vetgirig1234 2020-08-27 kl. 00:27.
Citera
2020-08-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Vem är det som har postat? Källkritisk ska man vara, emot fakenews. Facebookinlägg är lika troliga som flashbacks inlägg, utan uppbackning.

Nej vem som har postat är inte en relevant fråga när det gäller källkritik. Det är bara något dina lärare tutat i dig. Källkritik går ut på att undersöka vad källan baserar sin informatiion på.

Om du behåller din felaktiga uppfattning om vad källkritik är så gör du dig till en nyttig idiot för vem som helst som har makten. De talar om för dig vilka källor som är "bra" och vilka som är "dåliga".
Citera
2020-08-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvisst8585
Kan säga att ryktet om att det ska vara str*m eller vik*an inte stämmer, och det är jag 100 på. Har riktiga bevis //Hedberg

Vadå.. helt 100 för att du gjorde det själv?😎

Sorry. Men ditt efternamn bjöd in till det.

Finns juh en välkänd Hedberg som brukar uppehålla sig i örnsköldsvik och hitt på diverse satyg😅.

Att str*m int är delaktig det är väl ingen chock. Karln är väl smått mupp.. typ "behöver inte jobba för jag är så mupp så jag får muppbidrag varje månad" mupp.. iof har han suttit inne för sedelförfalskning.. men endå. Det blev han mest inlurad i.
Citera
2020-08-27, 11:00
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Var inget rån på det viset. Var någon som snatta , eller stal i butiken . Personal konfronterade denna utanför butiken, och då hade denna person visat ett vapen och sedan hoppat in i en bil, som någon annan körde.

Där ser man, men det blir ett rån för att idioten drog upp ett vapen. Det skulle han aldrig gjort, de skulle bara åkt iväg så hade det bara slutat med stöld eller snatteri.

För att vara kriminella så verkar de aldrig lära sig grundreglerna och agera lite smartare, man kan tycka att man borde göra det om man nu ska leva ett liv som kriminell? Nu blir det ett straff istället för en smäll på handen och så skammen av att stjäla från ett lågprisvaruhus. Då är man verkligen där nere i smutsen.

"Vad åkte du på?" "Jag snattade på dollarstore men drog upp ett vapen så jag åkte på rån" "Bwahahahahahaha idiot!"
Citera
2020-08-27, 13:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Nej vem som har postat är inte en relevant fråga när det gäller källkritik. Det är bara något dina lärare tutat i dig. Källkritik går ut på att undersöka vad källan baserar sin informatiion på.

Om du behåller din felaktiga uppfattning om vad källkritik är så gör du dig till en nyttig idiot för vem som helst som har makten. De talar om för dig vilka källor som är "bra" och vilka som är "dåliga".
Yes, vad baserar sig källan information på? Jag spånade igenom polisen.se och hittade inte en efterlysning i någon form, varpå jag undrar vem som postat det eventuella bullshiten. Således är ända källan självaste postaren, vem är postaren och vart hittar denne sin information?

Som sagt, trovärdigheten är väldigt låg även om det ser formellt ut med både namn, bild och brottsmisstanke (återigen: ), trots att andra i denna tråd dementerar honom som misstänkt. Förstår du?
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-27 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in