• 1
  • 2
2020-08-26, 12:53
Medlem
Krimkolls avatar
Dollarstore i Örnsköldsvik har utsatts för ett väpnat rån mitt på dagen denna onsdag 26 augusti 2020.

Polispådrag i Örnsköldsvik just nu. Var är det här landet på väg? Nya bisarra händelser precis varje dag och inte bara en, utan flera per dag. Kommer ju inte gå att ha butiker eller kontanter i Sverige om utvecklingen fortsätter så här.

Citat:
Polispådrag – uppgifter om väpnat rån på Dollarstore

Polisen har just nu ett pågående ärende i Örnsköldsvik.

Enligt uppgifter till Aftonbladet rör det sig om ett väpnat rån på varuhuset Dollarstore, där rånare ska ha hotat med vapen och därefter flytt från platsen i en bil.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...tore.RL3UGcnTl

Vad vet vi mer om händelsen?
Citera
2020-08-26, 13:01
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Var är det här landet på väg? Nya bisarra händelser precis varje dag och inte bara en, utan flera per dag.

Just väpnade butiksrån är knappast en ny företeelse.
Citera
2020-08-26, 13:06
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Mitt på dagen med den här typen av beväpnade gärningsmän, eeh jo. Det händer inte titt som tätt.
Citera
2020-08-26, 13:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Fast eftersom många butiker mer eller mindre slutat med kontanter pga corona så börjar det bli svårt för rånare att hitta butiker som faktiskt har pengar i kassorna.
Citera
2020-08-26, 13:34
Medlem
ROYBROFAJs avatar
Citat:
Kanske inte i södra sverige men dom år jag bott i övik har det varit 2 rån detta och det mot bergmans.
Citera
2020-08-26, 13:38
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Mitt på dagen med den här typen av beväpnade gärningsmän, eeh jo. Det händer inte titt som tätt.
Vilken tid på dygnet brukar man råna butiker då? Lite döfött att råna när dom har stängt.
Citera
2020-08-26, 14:56
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Vilken tid på dygnet brukar man råna butiker då? Lite döfött att råna när dom har stängt.
Nu är jag ingen rånare, men jag skulle tro vid stängningsdags. Det är mörkare ute och dagskassan är som störst.

Luffigt att råna en lågprisbutik som dollarstore. Inga höga ambitioner där.

Gissning: Skuldsatt knarkoman som är livrädd för att bli ventilerad.
Citera
2020-08-26, 15:27
Medlem
Enligt allehanda.se har insatsstyrkan varit på plats i Järved. Gissningsvis relaterat
Citera
2020-08-26, 15:48
Medlem
Nu, vid 14.45-tiden på eftermiddagen, ryckte polisen ut till ett bostadsområde i Järved. Enligt uppgifter till Allehanda.se har förhör skett på platsen där polisen enligt uppgifter ska ha haft sin insatsstyrka med full mundering på plats.

Jourhavande förundersökningsledare kan ännu inte uttala sig i ärendet.
Citera
2020-08-26, 16:03
Medlem
Kan ju knappast blivit så mycket pengar om det inte är så att kassan ligger kvar sen dan innan(löning för många igår)och rånaren fick tillgång till kassarummet. I kassorna finns väl bara växelpengar så dags.
Citera
2020-08-26, 16:43
Medlem
Tobi*s Vikm*n sök av polisen https://www.facebook.com/groups/2630...0385444767718/

http://www.bilddump.se/bilder/202008...226.131.21.jpg
Senast redigerad av Ovikarn 2020-08-26 kl. 16:47. Anledning: Länk till bild
Citera
2020-08-26, 16:44
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovikarn
Tobi*s Vikm*n sök av polisen https://www.facebook.com/groups/2630...0385444767718/
Man måste vara medlem i gruppen för att se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in