2010-11-17, 23:51
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Kebaben i stockholm är ingen höjdare. Dom har ju inte ens kebabsås. Vem fan vill ha vitlökssås på sin kebab?

Är du ironisk?
Annars, tror du din "kebabsås" är något som serveras någon annanstans än i din byhåla?
Citera
2010-11-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag minns ett gatukök i Majorna i Göteborg som hette Ali baba som hade en sjukt god kebab. Riktigt fint tunt strimlad kött med både tomtatsås och turkisk tzatziki i nybakat pitabröd eller baguette. En sådan kebab har jag aldrig ätit någon annanstans i Sverige och ägarna var turkar och inte iranier eller juggar eller något annat. och ja, riktig dönerkebab är en tysk/turkisk uppfinning och kommer från Berlin snarare än Turkiet.

Tzatziki är inte turkiskt, kalla det något annat.
Välkommen till Stockholm, finns ett antal sådana ställen med skiftande kvalitet.
Har lite svårt att se att ett gatukök står och bakar bröd.
Varför skulle juggar och iranier sälja döner? Har jag aldrig stött på, snarare så är det araber på vartenda ställe.
Nej, det kommer inte från Tyskland.
Citera
2010-11-17, 23:57
Medlem
Utanför Böda Camping på Öland fanns en Dönerkebab-husvagn uppsmälld för några år sen, fantastiskt god kebab
Citera
2010-11-18, 07:22
Medlem
rövners avatar
Citat:
Jag minns ett gatukök i Majorna i Göteborg som hette Ali baba som hade en sjukt god kebab. Riktigt fint tunt strimlad kött med både tomtatsås och turkisk tzatziki i nybakat pitabröd eller baguette. En sådan kebab har jag aldrig ätit någon annanstans i Sverige och ägarna var turkar och inte iranier eller juggar eller något annat. och ja, riktig dönerkebab är en tysk/turkisk uppfinning och kommer från Berlin snarare än Turkiet.
Det där stället drog nån göteborgare med mig till för många herrans år sen. Bara skit. I Stockholm brukar folk ofta komma dragandes med palmyra i Årsta som exempel på bra kebab - slaktavfall med finess i bästa fall säger jag.
Om inte svenska kebabmakare kan lära sig av Berlin-mästarna tycker jag kebab ska förbjudas i Sverige, det sunkiga köttet är hälsovådligt, man blir arg av att äta skiten, dessutom är den vidriga "maträtten" förmodligen extremt hämmande för integrationen - risken blir att mer konspiratoriska krafter tror att de svenska invandrarna försöker få oss att tröttna på livet
Citera
2010-11-18, 07:26
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Välkommen till Stockholm, finns ett antal sådana ställen med skiftande kvalitet.
Varför skulle juggar och iranier sälja döner? Har jag aldrig stött på, snarare så är det araber på vartenda ställe.
Läs på ditt jävla nöt, kebab hittar du inte i arabvärlden, om de inte på en del ställen snott konceptet från TYSKLAND där denna konstform komponerades och förfinades av invandrare. I arabvärlden kanske det funnits nått som hetat "kebab" redan innan rätten skapades i Berlin men det rör sig då om en helt annan rätt, kanske köttbiffar eller liknande, minns inte men riktiga kebabmakare från Tyskland har nämnt nått liknande när jag haft äran att frekventera deras kebabtempel.
Så ledsen om det sticker till i din arabheder eller whatever men kebaben skapades i Europa. Och i Sverige mördades den.
Senast redigerad av rövner 2010-11-18 kl. 07:38.
Citera
2010-11-18, 07:33
Medlem
rövners avatar
Citat:
Är du ironisk?
Annars, tror du din "kebabsås" är något som serveras någon annanstans än i din byhåla?
Lol
Citera
2010-11-18, 12:41
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Är du ironisk?

Vem har sagt att jag bor i en byhåla?
Båda städerna jag refererar till är top10 på listan av sveriges största städer, och där får man ingen jävla vitlökssås/tomatsås på sin kebab, utan kebabsås.
Vad gäller kvalitéten på kebaben så har den inte varit bättre i stockholm heller för den delen.

Men det är ju lätt att bli hemmablind, speciellt om man bor i stockholm och tror man är bäst i världen.
Citera
2010-11-18, 15:16
Medlem
Kattolfs avatar
Verkar vara otroligt mycket pubertetsbarn i den här tråden med tanke på den hätska tonen.

Förövrigt så håller jag med om att Berlinerturkarnas kebab för det mesta är överlägsen de svenska.
Visst finns det bra Kebab i Sverige också, men man får leta noga efter guldkornen.
På Kungsholmen finns ett hak där det smakar så gott som perfekt. Gott och fräscht kött, ett flertal såser att välja på (bla riktigt stark) samt även några val av bröd.
Citera
2010-11-18, 15:25
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Jo, det kommer från Tyskland. I arabvärlden kallas en liknande rätt för shawarma. Och Cacik och inte tzatziki ursäkta mig så mycket, men det är i princip samma sak. Och dom började även att sälja pizzor därav det nybakade brödet. Och har du aldrig stött på en pizzeria eller gatukök som ägs/drivs av någon ickearab så kan du inte ha besökt många pizzerior.
Senast redigerad av Himmler! 2010-11-18 kl. 15:29.
Citera
2010-11-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Vem har sagt att jag bor i en byhåla?
Båda städerna jag refererar till är top10 på listan av sveriges största städer, och där får man ingen jävla vitlökssås/tomatsås på sin kebab, utan kebabsås.
Vad gäller kvalitéten på kebaben så har den inte varit bättre i stockholm heller för den delen.

Men det är ju lätt att bli hemmablind, speciellt om man bor i stockholm och tror man är bäst i världen.

Å vad spelar det för roll om städerna ligger på en top-10 lista? Kolla hur många som bor i städerna under top 3 så förstår du att det är hålor vi snackar om.
Vitlökssås äter man i Turkiet, en slags "tomatsalsa" hittar du också där. En "kebabsås" gjord på ketchup, majonäs osv är genuint menar du? FFS!

Jasså? Jag anser att Eskilstuna har bäst kebab procentuellt sett.
Citera
2010-11-18, 19:41
Medlem
Citat:
Jo, det kommer från Tyskland. I arabvärlden kallas en liknande rätt för shawarma. Och Cacik och inte tzatziki ursäkta mig så mycket, men det är i princip samma sak. Och dom började även att sälja pizzor därav det nybakade brödet. Och har du aldrig stött på en pizzeria eller gatukök som ägs/drivs av någon ickearab så kan du inte ha besökt många pizzerior.

Hehe, nej, det kommer inte från Tyskland.
Kolla upp vad ett gatukök är för någonting. Tror inte man brukar ha en egen baguettebakning där, ser heller inte vad baguetter har med kebab att göra.
Om du pratar om pizzerior som säljer fryst kebab som utfyllnad, ja vad förväntar du dig för kvalitet på skiten? Turk som svensk "kock", det hade smakat skit.
Citera
2010-11-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Läs på ditt jävla nöt, kebab hittar du inte i arabvärlden, om de inte på en del ställen snott konceptet från TYSKLAND där denna konstform komponerades och förfinades av invandrare. I arabvärlden kanske det funnits nått som hetat "kebab" redan innan rätten skapades i Berlin men det rör sig då om en helt annan rätt, kanske köttbiffar eller liknande, minns inte men riktiga kebabmakare från Tyskland har nämnt nått liknande när jag haft äran att frekventera deras kebabtempel.
Så ledsen om det sticker till i din arabheder eller whatever men kebaben skapades i Europa. Och i Sverige mördades den.

Jag pratar inte om någon jävla arabvärld din svennebanan. Vad fan ska du lära mig om kebab?
Vem har någonsin påstått att det är arabmat? Dom har iofs sina varianter dom med är värt att nämna.
Kebab är från Europa, tack svenne, jag ska säga det till turkar, kurder, iranier osv jag känner och tala om det för dom. Kebaben (i alla möjliga varianter) är från Tyskland, så nu får dom jävlarna sluta försöka ta patent på den maten
Senast redigerad av SvenEricTheGamble 2010-11-18 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in