• 4
  • 5
2020-08-26, 14:44
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Farsan var iväg till Island via jobbet på sjuttiotalet och hade med sig valkött. Kommer fortfarande ihåg de tjocka mörka fileerna som låg och tinade i en bunke, rann blod ur dem

Själva köttet var mört och kan väl jämföras med älg. Skulle aldrig ha gissat på något havslevande ifall jag inte hade vetat vad jag åt.

Du fick inte möjligheten att prova fermenterad haj som ska vara en delikatess på Island? Hakarl tror jag det kallas där.
Har sett det i nåt matprogram, en snubbe som åker runt och provar udda saker i alla världens hörn. Han brukar kunna äta det mesta men detta tyckte han var bland det vidrigaste han ätit vill jag minnas.
2020-08-26, 14:47
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Vattenbuffel på Bali, smakade dy.
Friterad alligator i Louisiana, köttet var som surhaj väldigt spänstigt men smakade torsk.
Håkäring (surhaj) på midsommar i Sverige, smakade mest ammoniak.
2020-08-26, 14:53
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Du fick inte möjligheten att prova fermenterad haj som ska vara en delikatess på Island? Hakarl tror jag det kallas där.
Har sett det i nåt matprogram, en snubbe som åker runt och provar udda saker i alla världens hörn. Han brukar kunna äta det mesta men detta tyckte han var bland det vidrigaste han ätit vill jag minnas.

Nej, tyvärr. Men Island är på min bucket list så skall definitivt komma ihåg ditt tips, tack!
2020-08-26, 15:04
Medlem
bzsx0809s avatar
Krokodil i Thailand på ett zoo. Tyckte det smakade som kyckling.

Annars är det väl balut, on det räknas som kött.
2020-08-26, 15:09
Medlem
Dimaks avatar
Krokodil och kängru på Jkpgs matmässa som är varje år .
2020-08-26, 15:23
Medlem
Facebacks avatar
Råtta grillad i Kambodja, sniglar och diverse insekter.
2020-08-26, 15:31
Medlem
trickydicks avatar
Tjäder, jättegott
Säl, smakar tran
Gädda, en jävla massa ben.
2020-08-26, 16:11
Moderator
Allaballawallas avatar
Då jag bad TS korrigera trådstarten (På ett sätt så att den inte kunde utvecklas till en listtråd.) och detta ändå inte skett låser jag tråden tills vidare för utredning då den nu är en listtråd.

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in