Citat:
Ursprungligen postat av
jatackellerinte
Halloj!
Sänker förmodligen IQ åt hela gatan just nu för frågan jag ska ställa. Men jag är nyförälskad och samtidigt jäkligt orolig. Orolig kanske inte heller är rätt ord, men ja lite av en övertänkare kanske.
Träffat en man sen 3 månader tillbaka, och några veckor in så visade sig att han tar sub. (Ej subprogrammet) Hans opiat bruk går 5år tillbaka. Oxy, metadon och nu (Bara) sub sen 2 år tillbaka. Som jag förstått det är det inga större mängder sub.
Jag själv kommer från en far med ett missbruk, så en viss hum har jag. Dock är min erfarenhet av opiater mindre.
Jag läser överallt att det ligger en känslomässig avtrubbning på sub, etc etc. Genuina känslor är som bortblåst etc etc.
Antingen är denna man bland den bästa skådespelare jag sett eller så ligger det genuina känslor i grunden?
Mannen jag träffat säger att han redan tagit beslutet att sluta, men ja det är ett helvete. Och jag själv vill varken lägga press eller ställa ultimatum, för det är ju en kamp bara i sig.
Jag har gått och blivit himla förälskad i denna man, och från vad det verkar mer än ömsesidigt. Men det känns som allt jag hör och läser, så verkar detta tot båg. Så vad säger ni? Hit me.
Det där är väl väldigt individuellt och om han verkar ha genuina känslor för dig samt du för honom så go for it tycker jag.
Själv skulle jag inte klassa en subutex om dagen som missbruk om man jämför med att sitta och pressa i sig starkare opiater i ökande dos för att uppleva ett rus. Det verkar ju som att han redan tagit dem första stegen för att bli fri.
Om han nu slutar ta subutexen så kan dock drogsuget komma tillbaka så håll koll på det bara. Hoppas ni får det bra ihop om du väljer att ge det en chans