2020-08-25, 16:49
Medlem
bajskorvsanuss avatar
Hejsan på er,

Jag har aldrig rökat och aldrig snusat, tills jag testade Lyft förra året. Älskade ruset! Nu snusar jag på fest eller på helgen, inget på veckorna. Får nikokick varje gång som om det vore första gången. Så himla gött!

Dock spottar jag ut snusen så fort själva ruset lagt sig och det inte känns så mkt längre, för då tycker jag inte det gör någon nytta och känns onödigt.

Frågeställning:
Hur ser grafen över nikotinupptag från en portionssnus ut över tid? Jag som spottar ut snusen efter 4 min när ruset lagt sig lär inte få i mig lika mycket nikotin som en som har den i mer än 4 min, säg en timme eller mer.

Finns det data för detta? Antar att min kurva med nikotinhalt i blodet på Y och tid på X ser ut som ett väldigt skarpt upponervänt U, medans den som har i prillan under längre tid får en samma upprampning men långsammare utplaning och således får större area i grafen = mer nikotin.

Försökt leta data på detta men inte funnit.

Någon som vet?

mvh
BKA
Senast redigerad av bajskorvsanus 2020-08-25 kl. 16:54.
Citera
2020-08-25, 16:59
Medlem
Testa att ha i en snus i fyra minuter, ta ut den, vänta i 10 minuter och sen stoppar du i den igen och ser om du märker av något rus och således vet du ifall det finns mer nikotin kvar att hämta
Citera
2020-08-25, 17:08
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Du verkar inte vara gammal eftersom du snusar för att få nikokick...

Sen ju längre du har inne snusen ju mer nikotin får du i dig och det stannar i dig längre
Citera
2020-08-25, 17:40
Medlem
bajskorvsanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Du verkar inte vara gammal eftersom du snusar för att få nikokick...

Sen ju längre du har inne snusen ju mer nikotin får du i dig och det stannar i dig längre

32.
Det är kicken som e go, varför annars snusa? Fullständigt meningslöst.
Citera
2020-08-25, 17:47
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorvsanus
32.

För att det är gott
Citera
2020-08-25, 17:48
Medlem
Citat:
Hejsan på er,

Jag har aldrig rökat och aldrig snusat, tills jag testade Lyft förra året. Älskade ruset! Nu snusar jag på fest eller på helgen, inget på veckorna. Får nikokick varje gång som om det vore första gången. Så himla gött!

Dock spottar jag ut snusen så fort själva ruset lagt sig och det inte känns så mkt längre, för då tycker jag inte det gör någon nytta och känns onödigt.

Frågeställning:
Hur ser grafen över nikotinupptag från en portionssnus ut över tid? Jag som spottar ut snusen efter 4 min när ruset lagt sig lär inte få i mig lika mycket nikotin som en som har den i mer än 4 min, säg en timme eller mer.

Finns det data för detta? Antar att min kurva med nikotinhalt i blodet på Y och tid på X ser ut som ett väldigt skarpt upponervänt U, medans den som har i prillan under längre tid får en samma upprampning men långsammare utplaning och således får större area i grafen = mer nikotin.

Någon som vet?

mvh
BKA
När fan blev lyft snus? Är ju nikotinpulver i en tepåse?
Prova någon lössnus, gärna grov så ska du se på kick
Citera
2020-08-25, 18:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hejsan på er,

Frågeställning:

Någon som vet?

mvh
BKA

https://www.swedishmatch.com/sv/Snus...ikotinupptag-/
Citera
2020-08-25, 18:33
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
https://www.swedishmatch.com/sv/Snus...ikotinupptag-/

Var det inte du som hjälpte mig härom dagen? Tack för senast.
Citera
2020-08-25, 18:42
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
32.
För att det är gott?
Bara fjortisar snusar för att få "nikokick" enligt mig men vi alla är ju olika
Citera
2020-08-25, 18:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Du vänjer dig såklart över tid. Sedan kommer du inte få "kicken" längre. Körde t.ex med Siberia starkaste som finns. Fick en enorm kick trots man snusat i åratal innan. Det var dock ingen direkt trevlig kick utan man blev mest bara yr och kände sig konstig. Numera har man vant sig vid även Siberia och känner inget extra.
Citera
2020-08-25, 19:47
Bannlyst
Börja inte snusa...jag höll på så gott som dagligen i 3 år och slutade för en månad sen. Det ger ingen stimulans efter första smekmånaden.

Skulle nog hävda att feströkning vore bättre än festsnusning. Därför att snus är så lätt och diskret att ta varje dag medan det för rökning krävs lite av en arbetsinsats varje dag för att ingen ska må dåligt av rökningen. Bäst av allt är att låta bli tobak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in